[GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 99!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

[GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 99!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:11

WELKOM!

Openingspost gekopieërd van de openings post van nummer 93:

De bedoeling van dit topic is om gezamenlijk foto's te bewerken. Wil je meedoen aan het topic stuur dan 2 duidelijke scherpe foto's op 800x600 formaat + de grotere versies (liefst origineel formaat!!!) met de naam van het paard/de pony naar mijn PB. (Cynn_x) Je komt dan onderaan de lijst te staan. Ik werk de lijst af en iedereen komt dus een keer aan de beurt. Iedereen mag meedoen, ook als je al geweest bent. Heb je ideetjes, tips, suggesties voor thema's, enz? Laat dat dan ook even weten in je aanmelding! De eenmaal gestuurde foto's ga ik gebruiken. Weet dus zeker dat je de goede foto's hebt gestuurd (anders loopt mijn hele schema in de war).

De veranderingen:
Voortaan zijn er telkens twee foto's. Je mag er daarvan eentje uitkiezen die voor jou het beste bewerkbaar is, maar je mag de foto's ook combineren met elkaar. Daarnaast wordt het bewerken aan de hand van een thema optioneel. Vind je dat gemakkelijker om inspiratie op te doen, dan volg je het thema. Vind je het tien keer niks, dan doe je lekker wat je zelf wilt. Tenslotte proberen we weer om het topic wekelijks te laten terugkomen.

A. Vanaf heden accepteer ik alleen nog foto's van goede kwaliteit. Een foto moet minimaal 600x800 pixels zijn. Rechtermuisknop op je foto en dan eigenschappen. Kan je zien of hij genoeg pixels heeft. Heeft ie dat niet, stuur hem dan niet in, of pb mij eerst met de vraag of die misschien toch goed is. Hoe groter, hoe beter! Een kleinere foto, of een foto van slechte kwaliteit sla ik af! En dan verzoek ik je om nieuwe betere foto's op te sturen. Bij vragen staat mijn PB box open!

Enkele tips voor goede foto:
- Geen halve paarden (oortjes eraf, voetje mist)
- Geen overbelichte of te donkere foto’s. Een beetje kunnen we nog bewerken, maar te erg wordt de kwaliteit van de bewerking gewoon niet mooi.
- Achtergronden kunnen we wel wegwerken, maar teveel storende factoren maakt het erg lastig!! Denk hier ook aan!!!

B. Mijn verzoek is om geen pbtjes meer te sturen met de vraag wanneer je aan de beurt bent. Want de laatste tijd krijg ik vaak van dat soort pbtjes en daardoor raakt mn pb-box te snel vol. Je krijgt vanzelf een pb in de week dat je aan de beurt bent!! VANAF HEDEN reageer ik niet meer op dit soort pbtjes.

De regels
Helaas kan dit topic niet bestaan zonder regels. Aan jullie het verzoek om ze eens goed door te lezen en om je er vooral ook aan te houden. In vorige topics bleek het erg moeilijk te zijn om dat te doen, maar onthoud dat het voor ons vreselijk ergelijk is als we constant de regels moeten herhalen.

Citaat:
1. Maak er een échte bewerking van. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan niet!
2. Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
3. Bewerkingen die je plaatst mogen niet groter zijn dan 800x600 of 600x800 pixels, verkleinen kan je doen met je bewerkingsprogramma, je bent tenslotte toch al bezig.
!Of zet ze in een linkje.
4. Off-topic reacties worden niet op prijs gesteld, net als oneliners, vertellen dat je aan het bewerken bent/gaat bewerken en wanneer je wilt reageren op gegeven commentaar van iemand, kun dit doen door iemand een pbtje te sturen.
5. Je bent niet verplicht om commentaar te geven op andere bewerkingen maar het wordt wel op prijs gesteld. Geef je commentaar zorg er dan voor dat het opbouwend is zodat de persoon in kwestie ervan kan leren.

Deze week is aan de beurt Mossel

Afbeelding
Ymkje groot

Afbeelding
Visa groot

Thema deze week: Storm

Lijstje: (nee, nog niet bijgewerkt. Maar er zijn nog maar enkele nieuwe aanmeldingen.)
Fosco.
Birmaantje.
Hannemarie.
doriss.
Kayleigh_
Minjon.
Kelszz_

Laatste topics:
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 98! -> Thema: Wild.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 97! -> Thema: Nieuw begin.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 96! -> Thema: Duisternis.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 95! -> Thema: Vrijheid.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 94! -> Thema: Winter.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 93! -> Thema: Cultuur.

Jespri

Re: [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 99!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:07

Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Ik heb ze opgeslagen dus ga wat proberen. :)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:20

Oh, Jespri! Sorry, was er vorige week niet meer aan toe gekomen, maar ik ga nog verder met m'n bewerking van Coco. Stuur 'm, als je dat goed vindt, dan wel via pb. :)
Ben ook erg benieuwd naar creaties van anderen deze keer, zijn mooie foto's!

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:41

Ik heb nu niet mijn eigen laptop.
Maar als ik weer thuis ben begin ik er weer aan!
Ben benieuwd wat jullie ervan maken :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:17

Leuk! Ben benieuwd wat er uit gaat komen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:14

Er staat een copyright op de 2e foto,hebben we toestemming van de fotograaf om met deze foto aan de slag te gaan ? :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:18

Ik ben zelf de fotograaf en het zijn mijn eigen paarden ;) :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:37

Mossel schreef:
Ik ben zelf de fotograaf en het zijn mijn eigen paarden ;) :)

+:)+
Even voor de zekerheid ;) Wel eens eerder een foto gehad waar de fotograaf geen toestemming voor had gegeven.Zonde van het werk anders.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:42

Indd hihi

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:59

Die 1e is gaaf! Als ik tijd heb zal ik daar eens mee aan de slag gaan :)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:07

Ik ga mij er ook maar aan wagen (:

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:48

Ik ben er ook mee begonnen! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:16

Afbeelding

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:41

Netjes! Wel een kleine opmerking en een paar tips. :) Opmerking is eigenlijk alleen dat de twee paarden lastig in 1 foto te bewerken zijn ivm het licht. De fries is veel meer belicht dan de ander. Qua achtergrond denk ik dat het bruine paard beter zou passen. :j
De paarden kúnnen wel samen met deze achtergrond, maar dan zou je als nabewerking nog wat moeten rommelen met levels en belichting etc.
De tips die ik je wil meegeven zijn dat je kan proberen hoefafdrukken in het zand te maken (is een rotwerk, zit zelf ook nog te rommelen met hoe ik dat het beste kan doen) en schaduwen te maken.
Manen en staart zijn best netjes. :j Voor het mooie zou je de paarden beter eerst nog op een aparte laag kunnen laten, dus ook de achtergrond los, en dan de dekking van je brush een stuk omlaag doen als je smudget. Zo krijg je niet zo'n vage rand om de staart heen. :)
*leest reactie terug* Oke, ik lijk echt een bitch nu, maar de tips zijn goedbedoeld! :))
Paarden zijn wel heel netjes uitgeknipt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:40

Heel erg bedankt Fjordpower, heb ik heel veel aan! :D Ik heb geen idee hoe ik ze beter samen zegmaar bij elkaar passend kon maken, qua belichting, tips? En afdrukken zijn inderdaad ook gaaf, maar wederom geen idee hoe dat moet. :P En dat van de staart enzo is echt heel slim, ben ik nog nooit op gekomen. :') Dankjewel!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:28

Afbeelding

Ik had het helemaal gehad :=. Belichting klopt niet, dat wist ik al van toen ik begon (invb zonsondergang), en de hoeven in het zand kloppen ook niet, maar ik had echt geen zin meer := ( en die hoeven.. ik weet niet hoe ik het realistischer kan maken) Ik had ook ruzie met het hoofd en de hals en dat zie je ook wel, en de staart is ook niet netjes afgewerkt. Oh en ik werk niet in laagjes.

Achja, het is niet mijn sterkste kant, geef mij maar blenden :+

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:43

@Sodeletuut, met welk programma bewerk je? Ik denk dat het sowieso gewoon veel uittesten is.. Om zelf fijne manieren te vinden om iets mooier te maken.. Maar als je met hetzelfde programma als mij werkt kan ik je uiteraard helpen met dat belichting gedoe. :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:46

@fjordpower, ik werk met Paint Shop Pro X3. :) Jij dan?

@hamsterfan, als je alleen jouw verhaaltje leest, verwacht je echt iets verschrikkelijks, haha! Ik vind hem leuk hoor! Alleen kijk ik een beetje raar tegen de kaak aan?

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:42

Hier heb je eentje van mij ;)
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:44

Ik heb een poging geprobeerd maar ga morgen verder dat tekenen van de manen enz.. lukt me gewoon echt niet. :(

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:12

Mooi allemaal, ben heel benieuwd naar de rest

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:16

Ben nu ook bezig, maar ik had zin in een vrij extreme manip, dus heb ik het hele paard verbouwd (de zwarte). Ben benieuwd of'ie lukt :) Hoop dat je het niet erg vind...

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:51

Sodeletuut schreef:
@fjordpower, ik werk met Paint Shop Pro X3. :) Jij dan?

@hamsterfan, als je alleen jouw verhaaltje leest, verwacht je echt iets verschrikkelijks, haha! Ik vind hem leuk hoor! Alleen kijk ik een beetje raar tegen de kaak aan?

Haha ik vond hem echt niet geslaagd :o. Dat kan inderdaad kloppen :j Ik kwam niet helemaal met de kaak uit, die knip ik nog wel een keertje en dan doe ik het beter :j.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:11

ik heb ook maar eens wat geprobeerd, dit is mijn aller eerste bewerking dus ik heb het simpel gehouden
Afbeelding

ik heb geen idee hoe die witte balk daar bovenaan er is gekomen

geupload via Hyves, dat doet niet veel goeds voor je foto's

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 03:25

Beetje te lang door gegaan zie ik nu, oeps :=

Afbeelding

Imageshack wordt wel steeds vervelender zeg, met uploaden..