[FOTO] The brown horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

[FOTO] The brown horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 19:31

Heeee,,

Ok, titel is levenloos, maar het gaat over dit prachtige bruine paardje <3 Ik heb over deze pony heel wat foto's gemaakt, en die wil ik graag laten zien. Kritiek is zeker welkom, ik wil alleen maar beter worden, en dat kan niet zonder kritiek :) Ik fotografeer nog niet zo lang met een canon EOS 600D.

Ik vind deze leuk, omdat de pony er zou leuk op staat, en een mooie uitsnede heeft. Ik vind het wel jammer dat de stapmolen op de achtergrond scheef staat.
Afbeelding

Vind deze leuk omdat het zulke mooie kleuren heeft. Wel vind ik het jammer dat ik niet recht achter de ruiter&pony sta.
Afbeelding

Deze vind ik ontzettend leuk met dat water, wel jammer van de ketting en het uitstekende stukje halster
Afbeelding

:evaw:
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 28-01-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

CoronaLime

Re: The brown horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:37

Foto 1;
Jammer van de achtergrond, dat stoort nogal op de foto. Ook vind ik de blik/houding van het paard niet zo fijn, een portretfoto kan je beter maken zonder ruiter erop, nu staan er allemaal stukjes afgehakte ruiter en dat lijkt niet zo mooi. Bij een portretfoto kan je ook beter wat meer schuin voor/naast het paard staan zodat je ook een stukje nek & lijf op de foto krijgt zonder dat de verhoudingen raar gaan lijken. Het is ook altijd mooi als ze met hun oren naar voren staan. En als laatste, ik vind de kleuren een beetje donker, frisse en heldere kleuren doen het altijd goed in een foto!

Foto 2;
Het standpunt dat je er niet recht achter staat vind ik juist leuk! De kleuren vind ik juist wat somber, zou van mij wat frisser mogen en wat minder donker. Ik denk ook dat het mooier zou zijn als er een stukje hoofd op de foto staat, en misschien in een andere gang, een mooi galop moment maakt het al een stuk spectaculairder :j

Foto 3;
Dit vind ik een heel leuk idee, compositie vind ik ook leuk. De kleuren kijken niet fijn en door het verhelderen lijkt de textuur op de neus heel vreemd. Ook hier vind ik de kleuren wat donkerder en het mag wat frisser, sprekender. De ketting & het halster kan je eraf bewerken.

Ik hoop dat je wat met mijn tips/commentaar kan :)

SaSalover

Re: [FOTO] The brown horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 19:42

Ten eerste; super bedankt voor je uitgebreide uitleg/reactie.

Over foto 1; Ik snap wat je bedoelt inderdaad, ik zou proberen de volgende keer vanuit een ander standpunt zulke foto's te maken. En bij deze foto vond ik het op een of andere manier juist mooi dat de oren niet naar voren staan, maar dat is gewoon een kwestie van smaak :)

Over foto 2; Het was eigenlijk allemaal mijn bedoeling, juist heel rustig (in stap dus), en met grauwe koude kleuren. :)

Over foto 3; Met deze ben ik het wel eens dat de kleuren wat frisser konden.

Bedankt voor je reactie :) Daar kan ik echt wat mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:47

Ik vind foto 2 het mooiste, de andere spreken mij niet echt aan. De 3e niet, omdat hij niet scherp is, de 1e niet, omdat de blik, compositie en achtergrond mij niet aanspreken.
De 2e vind ik goed gelukt, omdat je een pad fotografeert waar de ruiter met d'r paard heen gaat, het enige wat mij daar stoort is dat het meisje scheef zit... Ik vind de compositie erg mooi & de kleuren kloppen wel, het geeft een meelevend gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:17

Even voor de duidelijkheid, ik heb hier geen verstand van, ik zeg nu gewoon wat ik denk :D

Foto één: Mooi scherp, de stapmolen vind ik niet storend, ook omdat je die een beetje ziet, maar de pony gelukkig mooi op de voorgrond staat, waardoor mijn aandacht er niet naar getrokken wordt.
Bij deze foto let ik erg op de kleine deltails die op de voorgrond staan. In dit geval de haartjes van het knotje := Kan er ook niets aan doen :')

Foto twee: Zeker de mooiste! :) Juist mooi dat de ruiter rechts is, mooi gedaan. Ik ga nu iets heel raars zeggen, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :D Je staat er niet recht achter in de zin van 'de ruiter in het midden'. Je hebt het paard ook niet 'recht naar voren' gefotografeerd. Dus hij loopt met deze compositie niet helemaal 'recht' in verhouding tot de hele foto.

Foto drie: Heel mooi scherp, water mooi in beeld, kleur ook heel knap gedaan. Ik weet ik geen tips over te geven :=

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 23:19

Bedankt! Ik heb echt wat aan jullie tips, en ik zal proberen het de volgende keer beter te doen! :D

jaa, ik snap je nog hoor :') Bedankt!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:39

Ik vind bij foto 1 jammer dat de neus niet helemaal scherp is. Want anders zou het een leuke foto zijn. :)
Foto 2 vind ik goed gelukt, beetje donker, maar met een kleine bewerking is het een stuk vrolijker. Foto 3 vind ik leuk verzonnen. Wat CoronaLime over die foto zegt, daar ben ik het mee eens.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 16:42

kiekeb0eee schreef:
Ik vind bij foto 1 jammer dat de neus niet helemaal scherp is. Want anders zou het een leuke foto zijn. :)
Foto 2 vind ik goed gelukt, beetje donker, maar met een kleine bewerking is het een stuk vrolijker. Foto 3 vind ik leuk verzonnen. Wat CoronaLime over die foto zegt, daar ben ik het mee eens.

Okee, dankjewel! Ik ben het er zeker mee eens dat de neus niet scherp is, dat is heel jammer :)