[FOTO] Mijn mooiste foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mellienie

[FOTO] Mijn mooiste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:06

Ik fotografeer al een paar jaar, maar nog niet echt professioneel. Ik ben wel van plan om professioneel (paarden )te gaan fotograferen.
Ik heb in die tijd dat ik fotografeer al een paar mooie foto's gemaakt en die wil ik graag met jullie delen :)
Tips en commentaar zijn welkom!
Ik zet er ook maar bij wat het is, voor het geval dat niet helemaal duidelijk is ;)

1. Een hoop stenen op een berg in Frankrijk
Afbeelding

2. Een bloem in bloei op een berg in Frankrijk
Afbeelding

3. Een leuk kevertje vanachter het hoge gras gezien
Afbeelding

4. Een roze bloem in de vlindertuin in de dierentuin :P
Afbeelding

5. Pioenroos uit onze tuin
Afbeelding

6. Twee lavendelplantjes
Afbeelding

7. Zonsondergang achter een boom
Afbeelding

8. Mijn lieve haflingertje Ali
Afbeelding

P.S. Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw objectief voor mijn Nikon D5100 en mijn oog is gevallen op een NIKON AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR. Heeft iemand ervaring met dit objectief? Is hij geschikt voor (professionele) paardenfotografie? En is het een aanrader? Ben benieuwd :)

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand deze foto's kopieërt en gebruikt!!!
Laatst bijgewerkt door mellienie op 25-01-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: [FOTO] Mijn mooste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:09

De enige foto die er voor mij uit springt is die pioenroos :) een mooie kleurige foto met een fijne compositie. De rest is leuk maar trekken niet echt mijn aandacht :)

heb verder geen ervaring met Nikon maar ik weet wel dat als je echt professioneel wil worden een lens al gauw 2000 euro kost

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:27

De lens waar je het over hebt heb ik ook en deze bevalt me prima :j met volledig 300 mm inzoomen wordt het wel wat onscherp, maar dat is meestal zo.

F1 Prima foto, mooi standpunt.
F2 Mist scherpte, onderwerp te centraal
F3 Het idee is leuk, maar de uitvoering laat het wat afweten. Hier zou je wat meer met contrast kunnen spelen in de nabewerking, misschien wordt die daar wat spannender van.
F4 Mooie foto, goed gedaan!
F5 Ook een prima foto
F6 Hier had ook meer contrast in mogen zitten, want verder vind ik hem wel goed.
F7 Top plaat, goed gedaan!! +:)+
F8 Mooi geworden, maar ik vind dat de haf er onvoldoende uit springt.

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:07

saskiakefie schreef:
De lens waar je het over hebt heb ik ook en deze bevalt me prima :j met volledig 300 mm inzoomen wordt het wel wat onscherp, maar dat is meestal zo.

F1 Prima foto, mooi standpunt.
F2 Mist scherpte, onderwerp te centraal
F3 Het idee is leuk, maar de uitvoering laat het wat afweten. Hier zou je wat meer met contrast kunnen spelen in de nabewerking, misschien wordt die daar wat spannender van.
F4 Mooie foto, goed gedaan!
F5 Ook een prima foto
F6 Hier had ook meer contrast in mogen zitten, want verder vind ik hem wel goed.
F7 Top plaat, goed gedaan!! +:)+
F8 Mooi geworden, maar ik vind dat de haf er onvoldoende uit springt.

Bedankt voor de tips en het commentaar! :)
Fijn dat de lens bevalt! Ik denk dat ik hem wel ga nemen :)

pinkie87

Re: [FOTO] Mijn mooiste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:52

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:31

pinkie87 schreef:
je kunt beter door kunnen sparen voor de http://www.cameraland.nl/product/127/4274/
als je niet al te veel uit wil geven maar wel een fijne lens wilt hebben

Okee. En wat is het grote verschil tussen de twee? Heeft deze lens een betere kwaliteit? De andere sluit namelijk precies aan op mijn 18-55 mm lens. Mis ik dan niet een deel? (de 55-77mm) Is dit een voordeel?

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:48

Vind het geslaagde foto's! Vind foto 3 leuk verzonnen met de sprietjes onscherp voor de foto. Foto 2 en 6, niet helemaal scherp, alhoewel kan dat ook komen door het uploaden naar je site.
En ik vind foto 5 echt geweldig mooi! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:06

je hebt gewoon veel meer bereik ander zo ik bij de sigma eens kijken. wat het is nog beter om een lichtsterke lens te hebben.
je kunt er naast ook de 18-105 nemen dan heb he helemaal mooie combi maar ja :D

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:12

kiekeb0eee schreef:
Vind het geslaagde foto's! Vind foto 3 leuk verzonnen met de sprietjes onscherp voor de foto. Foto 2 en 6, niet helemaal scherp, alhoewel kan dat ook komen door het uploaden naar je site.
En ik vind foto 5 echt geweldig mooi! :D

Dank u!! :)
Die onscherpte zal inderdaad aan het uploaden liggen, in het origneel zijn ze wel scherp.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:36

Aan mijn commentaar heb je dus helaas niks gehad? jammer. Nog 1 tip voor de volgende keer. plaats iets van 2 foto's. Dit is veel overzichtelijker. Zo leer jij ook een goede selectie te maken en je beste werk er uit te pikken :D

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:44

@ pinkie87 : Dank je, ik snap het. Heeft Sigma lichtsterkere lenzen? Haha ik zou wel willen, maar dat gaat toch echt boven mijn budget ;)

@ lifaya: Sorry, ik zie nu pas dat ik niet had gereageerd op je antwoord :o Nog bedankt voor je reactie. En bedankt voor de tip! Maar ik heb echt duizenden foto's op mijn pc staan, en daaruit heb ik een selectie gemaakt en dit is weer een selectie dáárvan :P