[FOTO] Kun jij ze weerstaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Kun jij ze weerstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:30

Hallo bokkers,

Ik heb sinds kort een Canon 550d + 55-250mm f4 -5.6 II :+:
Geweldige set.
Im full in love <3
Uploaden via weebly (de url gekopieerd) ,daarbij veel kwaliteit verloren gegaan,binnekort even via picasa dus!
Foto's zijn gemaakt bij puppycursus waar ik soort van vaste ''fotografe'' ben geworden.
Onze hond (bull terriër) gaat daar ook heen,vandaar
Ontzettend leuk en vandaag nog zonnig weer! _/-\o_ *\o/*

1. Wel netjes,nog niet helemaal tevreden.. iets stoort me ,maar wel erg leuke positie :) (achtergrond kun je helaas niet veranderen.. er was 1 veld voor de grote honden op gras en de kleintjes op steen met hek ertussen aan bijde kanten dus dat is hoe dan ook je achtergrond..)
Afbeelding

2. Iets te krap , ben wel tevreden over kleuren :)
Afbeelding

Tips zijn welkom :) let wel op! Camera heb ik pas net,dus moet hem nog helemaal leren kennen!

http://www.elin-exposure.tk Hier nog meer foto's van meerdere pups :) (en paarden ed ,maar voor de liefhebbers de pups)

Goof

Re: [FOTO] Kun jij ze weerstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:44

Netjes. Scherp en heldere kleuren.
Foto 2 kijkt fijner dan 1, omdat op 1 de achtergrond onrustiger is.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:06

Ik vind het eigenlijk wel knap, als je de camera net hebt al zulke foto`s produceren. Foto 1 lijkt mij niet helemaal 100% scherp, waarschijnlijk doordat scherpgesteld is op de grond net voor de hond. Vind verder de scherptediepte wel mooi werken in die foto. Mijn tip zou zijn om iets minder voorgrond in die foto te houden, want die is niet interessant natuurlijk, maar wel druk en scherp, dus die leidt wat af. Foto 2 vind ik echt mooi. Je krijgt een beetje een blik in de ziel van die lobbes :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 12:12

Goof schreef:
Netjes. Scherp en heldere kleuren.
Foto 2 kijkt fijner dan 1, omdat op 1 de achtergrond onrustiger is.

Dankjewel :)
Ben het wbt achtergrond helemaal met je eens :)

FlyAway schreef:
Ik vind het eigenlijk wel knap, als je de camera net hebt al zulke foto`s produceren. Foto 1 lijkt mij niet helemaal 100% scherp, waarschijnlijk doordat scherpgesteld is op de grond net voor de hond. Vind verder de scherptediepte wel mooi werken in die foto. Mijn tip zou zijn om iets minder voorgrond in die foto te houden, want die is niet interessant natuurlijk, maar wel druk en scherp, dus die leidt wat af. Foto 2 vind ik echt mooi. Je krijgt een beetje een blik in de ziel van die lobbes :)

Goh bedankt :o :o
Dit was dan eerste keer dat ik er overdag echt foto's mee maakte ;) (wel al wat kiekjes gemaakt op automatische stand van eigen hondjes 1x)
Over foto 1: Had ik inderdaad gezien! bij de voorpootjes zit wat bewegingsonscherpte.. zonde!
Foto 2: Bedankt :)
Is ook wel een hele mooie hond hoor! :j

Voor meer foto's : [BB-ITP] Dag bij de puppy's! Kun jij ze weerstaan? (van andere pups ook)
Had die niet hier gezet ,omdat ik daar zelf de fouten al in zag wat anders moest ed

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

Uhm, er zit geen bewegingsonscherpte in de voorpoten hoor, dat lijkt me ook héél sterk met een sluitertijd van 1/2000 := Je probleem bij die foto is het punt waar op is scherp gesteld en dat ligt zoals al gezegd werd voor de hond, daardoor is de grond ervoor scherp en het stuk hond wat het dichtste bij zit ook nog net, maar de rest van het lijfje en achterpoten is onscherp door je beperkte scherptediepte.

Ik vind het helemaal geen gekke foto's voor iets waar je nog maar net mee bezig bent hoor! Vraag me wel af welke stand je gebruikt hebt, toevallig de Tv stand en dan op 1/2000e? Dat is echt héél kort hoor, waardoor je nu met onnodig hoge ISO waardes zit en hogere ISO waardes komen nooit ten goede aan je foto omdat ze ruis veroorzaken. Tot een bepaalde grens valt dat binnen het acceptabele, maar je zou er altijd de voorkeur aan moeten geven een zo hoog nodige maar zo laag mogelijke ISO waarde te hanteren. :)

Paarden in actie kan je makkelijk bevriezen met 1/500e sluitertijd, dus de 1/2000 van nu heb je echt niet nodig :) Experimenteer maar eens met wat 'kortere' sluitertijden. Ik heb zelf trouwens liever de Av stand, omdat ik dan bewust kan kiezen voor weinig scherptediepte in plaats van dat aan de camera over te laten. Maar dat is ook uitproberen en kijken wat je persoonlijke voorkeur is :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:34

Alwiene schreef:
Uhm, er zit geen bewegingsonscherpte in de voorpoten hoor, dat lijkt me ook héél sterk met een sluitertijd van 1/2000 := Je probleem bij die foto is het punt waar op is scherp gesteld en dat ligt zoals al gezegd werd voor de hond, daardoor is de grond ervoor scherp en het stuk hond wat het dichtste bij zit ook nog net, maar de rest van het lijfje en achterpoten is onscherp door je beperkte scherptediepte.

Ik vind het helemaal geen gekke foto's voor iets waar je nog maar net mee bezig bent hoor! Vraag me wel af welke stand je gebruikt hebt, toevallig de Tv stand en dan op 1/2000e? Dat is echt héél kort hoor, waardoor je nu met onnodig hoge ISO waardes zit en hogere ISO waardes komen nooit ten goede aan je foto omdat ze ruis veroorzaken. Tot een bepaalde grens valt dat binnen het acceptabele, maar je zou er altijd de voorkeur aan moeten geven een zo hoog nodige maar zo laag mogelijke ISO waarde te hanteren. :)

Paarden in actie kan je makkelijk bevriezen met 1/500e sluitertijd, dus de 1/2000 van nu heb je echt niet nodig :) Experimenteer maar eens met wat 'kortere' sluitertijden. Ik heb zelf trouwens liever de Av stand, omdat ik dan bewust kan kiezen voor weinig scherptediepte in plaats van dat aan de camera over te laten. Maar dat is ook uitproberen en kijken wat je persoonlijke voorkeur is :j

Oh ,naja ik vind dat die voorpootjes ook niet echt scherp zijn :=
Volgens mij M, want ik was nogal aan het klooien met f en sluitertijd.
Ik vind het: iso/f getal/sluitertijd op mekaar zo goed afstemmen erg moeilijk!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

Ik heb op dit formaat wat moeite om te zien of de voorpootjes scherp zijn of niet, ze lijken voor mij behoorlijk scherp, maar dat kan ik mis hebben. De achterhand is in elk geval onscherp. En wat ik probeerde uit te leggen is dat de onscherpte in deze foto, níet van beweging komt en dus geen bewegingsonscherpte is, daar is je sluitertijd veel te kort voor. De enige bewegingsonscherpte die erin zou kunnen zitten is als jij enorm bewogen zou hebben bij het nemen van de foto, maar dat zou je dan terugzien in de hele foto en niet alleen maar in kleine stukjes, dus dat is ook niet het geval.

Wat die iso/diafragma en sluitertijd betreft heb ik je een pb gestuurd met uitleg, hopelijk heb je daar wat aan. De M stand zou ik even lekker laten voor wat het is. Zolang je niet verrekte goed weet waar je mee bezig bent is de M stand alleen erg onhandig en zelfs wanneer je dat wel weet is het niet altijd nodig of voordelig om die te gebruiken.
Beter kan je de Av of de Tv stand gebruiken om lekker mee te oefenen. Mocht je niet precies snappen wat die doen dan moet je me nog maar even een pb sturen ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 20:24

Bedankt voor je pb en uitleg! Meer tips ? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 07:40

Prima foto's toch voor de 1e keer? :)
Jij hebt bij deze foto's gebruik gemaakt van 1 van de automatisch standen van je camera?
Citaat:
EXIF info van je foto's:
Exposure: Action program (based towards fast shutter speed)

Probeer ook eens te experimenteren met Av, Tv en P. :) En probeer dan een goede balans te vinden mbt diafragma, ISO en sluitertijd.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:19

Varieerend.
Van sportstand tot Av tot M :)