[FOTO] Onschuld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

[FOTO] Onschuld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 18:50

Nieuwe foto van m'n canon 550D.
Is de mopshond van m'n ouders.

graag jullie feedback! (ben dan wel beginneling maar bespaar me maar niet op advies, tips of kritiek :)).
(vraag me nu wel af of de katten op de achtergrond me wel of niet storen...?)

Afbeelding

edit:
1/40
f5.6
ISO 100
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 04-01-12 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Posts samengevoegd.

FlyAway

Re: [FOTO] Onschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:10

Wat mij betreft een hele goede poging. Ik vind de desaturatie goed passen. Er zit echt potentie in. Als ik je feedback mag geven; probeer scherp te stellen op de ogen en bij voorkeur een hogere diafragma waarde te kiezen, zodat je meer scherptediepte krijgt. Aan de EXIF te zien zat je al op een redelijk lage sluitertijd voor een bewegend object en de ISO was ook al laag, dus waarschijnlijk had je weinig mogelijkheden qua belichting om je diafragme verder dicht te zetten denk ik?

Een andere tip, probeer gebruik te maken van de gulden snede. Het object zit nu redelijk gecentreerd in de foto. Uit wetenschappelijk onderzoek is naar voren gekomen dat wanneer je gebruik maakt van de gulden snede (trek denkbeeldig verticaal en horizontaal twee lijnen op steeds een derde van de afstand, op de kruispunten van die lijnen moet je proberen je object te plaatsen, als je begrijpt wat ik bedoel), de foto sneller als pakkend wordt ervaren, je ogen worden daar als het ware automatisch naar toe getrokken. In dit geval zou je bijvoorbeeld best wat aan de rechterkant en bovenkant van de foto mogen croppen, zodat het oog op zo`n kruispunt terecht komt. De ruimte boven het object bevat nu eigenlijk loze informatie en zou je dus best kunnen missen. De schuine lijnen van het object vind ik wel goed uitkomen in de foto.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.