Ik werk zelf nu met sony vegas. Erg fijn programma, maar wel ingewikkeld als je pas net ermee begint en je echt goede filmpjes wil maken. Ikzelf ben begonnen met windows live movie maker, daar kan je alles een beetje uitproberen en als je eraan gewend bent geraakt en get begrijpt is de overstap naar vegas makkelijker. Je kunt het downloaden, maar dit is wel erg ingewikkeld. Typ in bij youtube: download sony vegas free (of iets in die richting) en blijf zoeken totdat je goede uitleg vind en goede download linkjes. Het is erg ingewikkeld en weet zelf ook niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen.
Sony vegas is een stuk beter dan movie maker. Veel meer overgangen en effecten, meerdere lagen en al dat soort dingen. Heel moeilijk om allemaal uit te leggen. Ik heb het allemaal geleerd via tutorials op youtube. Typ in het engels wat je wil weten, bijvoorbeeld widescreen instellingen ofzo en dan staan er allemaal tutorials die het uitleggen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn advies is dus beginnen met movie maker om even te proberen en oefenen en daarna vegas proberen