[GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 96!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

[GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 96!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 01:45

WELKOM!

Openingspost gekopieërd van de openings post van nummer 93:

De bedoeling van dit topic is om gezamenlijk foto's te bewerken. Wil je meedoen aan het topic stuur dan 2 duidelijke scherpe foto's op 800x600 formaat + de grotere versies (liefst origineel formaat!!!) met de naam van het paard/de pony naar mijn PB. (Cynn_x) Je komt dan onderaan de lijst te staan. Ik werk de lijst af en iedereen komt dus een keer aan de beurt. Iedereen mag meedoen, ook als je al geweest bent. Heb je ideetjes, tips, suggesties voor thema's, enz? Laat dat dan ook even weten in je aanmelding! De eenmaal gestuurde foto's ga ik gebruiken. Weet dus zeker dat je de goede foto's hebt gestuurd (anders loopt mijn hele schema in de war).

De veranderingen:
Voortaan zijn er telkens twee foto's. Je mag er daarvan eentje uitkiezen die voor jou het beste bewerkbaar is, maar je mag de foto's ook combineren met elkaar. Daarnaast wordt het bewerken aan de hand van een thema optioneel. Vind je dat gemakkelijker om inspiratie op te doen, dan volg je het thema. Vind je het tien keer niks, dan doe je lekker wat je zelf wilt. Tenslotte proberen we weer om het topic wekelijks te laten terugkomen.

A. Vanaf heden accepteer ik alleen nog foto's van [b]goede kwaliteit. Een foto moet minimaal 600x800 pixels zijn. Rechtermuisknop op je foto en dan eigenschappen. Kan je zien of hij genoeg pixels heeft. Heeft ie dat niet, stuur hem dan niet in, of pb mij eerst met de vraag of die misschien toch goed is. Hoe groter, hoe beter! Een kleinere foto, of een foto van slechte kwaliteit sla ik af! En dan verzoek ik je om nieuwe betere foto's op te sturen. Bij vragen staat mijn PB box open!

Enkele tips voor goede foto:
- Geen halve paarden (oortjes eraf, voetje mist)
- Geen overbelichte of te donkere foto’s. Een beetje kunnen we nog bewerken, maar te erg wordt de kwaliteit van de bewerking gewoon niet mooi.
- Achtergronden kunnen we wel wegwerken, maar teveel storende factoren maakt het erg lastig!! Denk hier ook aan!!!

B. Mijn verzoek is om geen pbtjes meer te sturen met de vraag wanneer je aan de beurt bent. Want de laatste tijd krijg ik vaak van dat soort pbtjes en daardoor raakt mn pb-box te snel vol. Je krijgt vanzelf een pb in de week dat je aan de beurt bent!! VANAF HEDEN reageer ik niet meer op dit soort pbtjes.

De regels
Helaas kan dit topic niet bestaan zonder regels. Aan jullie het verzoek om ze eens goed door te lezen en om je er vooral ook aan te houden. In vorige topics bleek het erg moeilijk te zijn om dat te doen, maar onthoud dat het voor ons vreselijk ergelijk is als we constant de regels moeten herhalen.

Citaat:
1. Maak er een échte bewerking van. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan niet!
2. Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
3. Bewerkingen die je plaatst mogen niet groter zijn dan 800x600 of 600x800 pixels, verkleinen kan je doen met je bewerkingsprogramma, je bent tenslotte toch al bezig.
!Of zet ze in een linkje.
4. Off-topic reacties worden niet op prijs gesteld, net als oneliners, vertellen dat je aan het bewerken bent/gaat bewerken en wanneer je wilt reageren op gegeven commentaar van iemand, kun dit doen door iemand een pbtje te sturen.
5. Je bent niet verplicht om commentaar te geven op andere bewerkingen maar het wordt wel op prijs gesteld. Geef je commentaar zorg er dan voor dat het opbouwend is zodat de persoon in kwestie ervan kan leren.

Deze week is aan de beurt; MyLittleLove met Beauty.

Afbeelding
Groot: http://img337.imageshack.us/img337/6879/img8400op.jpg

Afbeelding
Groot: http://img69.imageshack.us/img69/1779/img4663yr.jpg

Thema deze week: Duisternis

Lijstje:
Daantje12.
Jespri.
Mossel.
Fosco.
Birmaantje.

Zoals jullie zien.. een kleine lijstje nog maar. Meer inzendingen? ;)

Laatste topics:
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 95! -> Thema: Vrijheid
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 94! -> Thema: Winter.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 93! -> Thema: Cultuur.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Bokker: Sodeletuut, Paard: Alvaro, Thema: Lente.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 89! Bokker: Drafbalk, Paard: Gibbs, Thema: Sprookjes.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 90! Bokker: ILoveBalou, twee paarden. Thema: Vakantie.
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 91! Bokker: _Bitje_, Paard: Beau. Thema: Water
[FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 91! Bokker: Bellatrix, paard: Marinde, thema: Mysterieus

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 01:50

Daantjee12

Re: [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 96!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:39

Ik vind hem leuk Cyn! allen heel zonde dat het oor achter de pluk gevallen is, zo lijkt het net dat hij geen/eenhalf oor heeft.

Ik heb me er ook aan gewaagd. Ben nu 2 dagen bezig met Gimp.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:59

Alweer een nieuw topic, ik zal even kijken wanneer ik er iets van kan maken. Heb al een aantal leuke ideeën :)

Toch mooi gedaan Cynthia, netjes uitgeknipt! Wat ik persoonlijk altijd erg storend vind is dat de achtergrond te perfect is voor de manipulatie, zo ook bij die van jou. De foto van het paard is qua kwaliteit veel minder dan de achtergrond, daardoor komt het al snel heel nep over. Als ik jou was zou ik meer met de achtergrond gaan spelen, beetje vervagen hier en daar. Zo creëer je wat scherptediepte!
Verder is de staart erg mooi gelukt, zeker voor de eerste keer.

Daantje: Mooi hoor! Ietwat pixelig uitgeknipt maar voor de tweede keer erg netjes. Ook hier geldt in mijn ogen het bovenstaande verhaal met de achtergrond weer.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:15

Nyckle schreef:
Toch mooi gedaan Cynthia, netjes uitgeknipt! Wat ik persoonlijk altijd erg storend vind is dat de achtergrond te perfect is voor de manipulatie, zo ook bij die van jou. De foto van het paard is qua kwaliteit veel minder dan de achtergrond, daardoor komt het al snel heel nep over. Als ik jou was zou ik meer met de achtergrond gaan spelen, beetje vervagen hier en daar. Zo creëer je wat scherptediepte!
Verder is de staart erg mooi gelukt, zeker voor de eerste keer.

Dank je voor de tips!
Klopt, met de achtergrond heb ik heel veel moeite. Ik heb beide een beetje vervaagd in de hoop op en meer fantasie-achtige look, maar de achtergrond komt dan niet goed mee.. Ik heb dat nog niet helemaal door en dat zal nog wel eventjes duren vrees ik. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:53

Ik ga nú ook aan de slag, het is zó lang geleden dat ik wat heb gemaakt..

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:57

Sorry maar hierbij nog mijn bewerking van deel 95:
*en sorry van het gebrek aan getekende manen & staart, gaat niet goed met muis.*
Afbeelding

edit; oeps, ik zie dat ik de hoeven ook ben vergeten :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:32

ik vind hem leuk hoor, :j

ik ben nu bezig, heb hem al helemaal uitgeknipt en gedeeltelijk in de achtergrond verwerkt ;)

ik ga nu weg dus vanmiddag ga ik verder :wave:

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:52

Ik heb ook even een simpele bewerking gemaakt, was wel benieuwd wat jullie nu vinden van het uitsnijden en of jullie miscchien nog meer tips hadden.

Afbeelding

En eentje waar ik met kleur effecten heb gewerkt:
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:59

Moest het weer even opzoeken hoor :P ... Ondertussen al mooie creaties voorbij zien komen :j

Hier mijn creatie...

Afbeelding

Jespri...tip voor het uitsnijden,de afwerking:
Vergeet geen haren te tekenen waar deze zijn weggevallen.Zo wordt je beeld realistischer ;)
Ik gebruik altijd een combi van smudge,penseel en vervaging in verschillende lagen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:59

Oeeii, ik ga vanavond verder met de mijns ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:14

Tinky12, hoebedoel je dat precies?

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:45

Denk dat ze bedoelde bij de ogen, en tastharen etc. Of bij de voorpluk, dat je wat haartjes tekent, zodat het wat echter lijkt, omdat in het echt de haren ook niet allemaal netjes plat liggen. :)

Ik ga nu ook bezig, hoop dat ie vanavond af komt. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:01

Jespri...hier een voorbeeld:

Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik hem oa hierin verwerkt... (is trouwens nog niet het eindproduct hoor maar om je een idee te geven)

Afbeelding

Snap je het nu? Er gaat erg veel tijd in zitten,kleine details maar ze maken een enorm verschil :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:06

Citaat:
Mededeling: Vanwege het nieuwjaar kan het zijn dat het nieuwe topic er pas maandag is, of zondag heel laat.
Dat jullie het even weten en ik geen boze PB'tjes krijg. Excuses voor het ongemak.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:40

Afbeelding
http://img23.imageshack.us/img23/488/duisternisz.jpg

Sorry voor de grootte en de kwaliteit. :+ Zit nog een beetje te klooien met imageshack. :')
Dit keer geen rustige, lieve inzending. Ik was boos, en dit kwam eruit. :')
Afwerking is ook niet helemaal het einde, maargoed, het kan ermee door imo.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

tinky12 heel erg bedankt, snap wat je bedoeld!

Heb alleen geen idee hoe ik dat doe.. :o
Iemand tips? werk met Photofiltre

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:36

met het handje/vingertje (:

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:42

haha ga me best doen. :') Hoe doe je het dan? heel erg inzoomen ofzo?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:46

Ik weet het niet, ik heb het zelf nooit gedaan...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:47

Ow oke, wel bedankt. :)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:48

Het is wel makkelijker om in te zoomen tot 200% Tenminste, dat vind ik. Maar je kan 'm ook nog meer vergroten, of op 100% laten. Een kwestie van wat je zelf het fijnst vind werken denk ik. Maar denk dat over het algemeen 200% het fijnst werkt. :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:49

Oke, super bedankt!
Ik ga is puzzelen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:50

Jespri schreef:
haha ga me best doen. :') Hoe doe je het dan? heel erg inzoomen ofzo?

Dat hoeft niet persé hoor,ik zet mijn onderwerp alleen voor de kleinste details op 200%.Je werkt met een grote foto dus duidelijk te zien.Vergeet niet af en toe te kijken hoe het overzicht eruit ziet.

Verder is het een kwestie van oefenen,je kunt op Youtube voor een tutorial.Even zoeken,er staan er veel ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:54

Super dankjewel!