[FOTO] Trekpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

simplysyd

[FOTO] Trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 18:49

Lang over na zitten denken of ik de foto's zou plaatsen omdat ik zelf niet helemaal zeker ben over de foto's
Sinds een half jaartje ben ik in bezit van een Canon 1100d, momenteel heb ik hier nog een standaard lend op.

De foto's zijn genomen in sellingen tijdens een demonstratie over trekpaarden. Uit de foto's heb ik drie geselecteerd welke het meest naar voren kwamen voor mij. Graag tips en adviezen.

foto's zijn genomen met sluitertijd van 1/1000 vanwege dat het vrij donker was die dag. bij lagere stand werden de foto's te onscherp.
verder zijn de foto's niet bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog ter afsluiting als grapje(jammer van de hond ;s)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-12-11 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Ibbel

Re: Trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:59

Met 1/1000 genomen ómdat het vrij donker was? En daaronder werden ze onscherp? Bedoel je niet 1/100?

Foto 1: ik zie niet goed wat er gebeurt (Wat doet die figuur die de leidsels in handen heeft? Waar is z'n gezicht eigenlijk?), er hangen takken voor het paard, de scherptediepte is van 'nul tot oneindig' (diafragma was dus klein, had in verband met het licht dus best wat verder open gekund) wat er geen spanning in brengt.

Foto 2: Beter qua 'eruit trekken van het onderwerp', maar opnieuw niets spannends gedaan met scherptediepte, en geen actie in het beeld. Menner staat navel te staren, paarden doen niets bijzonders...

Foto 3: Kiekje: niet duidelijk wat nou eigenlijk je onderwerp is, en dat komt opnieuw omdat je scherpte van 0 tot zo'n beetje oneindig is.

Probeer je een beetje te verdiepen in de wisselwerking tussen belichtingstijd en diafragma (zo nodig afgezet tegen ISO) en wat dat diafragma doet op scherptediepte. Kijk verder goed naar wat je onderwerp precies is, wat je wilt overbrengen, waar je de aandacht op wilt vestigen. En let goed op storende elementen in de achtergrond of voorgrond.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:10

Ik heb echt totaal geen verstand van foto's maken, maar vind de 1e en de laatste wel wat hebben, vooral de 1e vind ik mooi :)