[FOTO] Gymgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

[FOTO] Gymgala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 17:14

Een kleine sfeerimpressie :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

commentaar mag, graag zelfs :)
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 19-12-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [FOTO] toegevoegd

Anoniem

Re: Gymgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:21

Lijkt me lastig met het binnenlicht, maar ik vind het erg fijn dat je ervoor gekozen hebt zonder flitser te werken! :) Soms zijn de kleuren daardoor niet helemaal neutraal, zoals bij foto 3 en 5. Heb je in RAW gefotografeerd? Dan kan je achteraf je witbalans nog wat aanpassen :)
De eerste en de laatste foto spreken me het meest aan qua moment, uitdrukking (laatste foto, die spanning op het gezicht, nice!) en compositie. De rest vind ik soms qua scherpte en moment wat minder.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 17:26

Het was niet alleen binnenlicht, maag vooral spotlicht. En dan in de kleuren paars, geel, rood... En flitsen mocht niet ;)
Foto 3 is bijvoorbeeld in knalblauw licht gemaakt. Wel in raw maar meer is er niet van te maken zonder dan mijn zusje geel wordt.
Foto 5 is gemaakt invan dat blacklightlicht met een kleine witte spot. Kortom, rampzaliger licht heb ik nog nooit mee gewerkt.

Ik ben met je eens dat de laatste het mooiste is. Vind ik zelf ook. De 1e heeft mi net een tikje teveel ruis.

Dankje wel iig!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:43

Mooie foto's! Ik had gisteren stukje op TV gezien. Zag er wel gaaf uit. Er is ook bijna niets moeilijker dan binnen fotograferen. := Misschien dat jij ook wat aan de tips hebt van Anouk mbt concertfotografie. In RAW fotograferen en WB op kunstlicht etc. en vertrouwen op je diagrammetjes en niet op je schermpje. :=

Ik vind bij de eerste en laatste foto de uitdrukking heel intens. :)

De tweede foto leuk dat je precies het gezicht nog tussen de sterretjes ziet.

De derde foto vind ik jammer dat haar arm eraf is. :=

De vierde foto vind ik erg verbazingwekkend wat het menselijk lichaam kan. := #respect

Bij de een-na-laatste foto zie je inderdaad wat ruis. Hoe heb jij ze nabewerkt? Vaak is het nog mogelijk om ruis nog wat te verminderen tijdens de nabewerking.

NathalietjeB

Re: [FOTO] Gymgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:00