Bij deze ook een verzameltopic voor de fotografen onder ons! Om alle leuke, gekke en mooie foto’s te plaatsen die we gemaakt hebben.
Er zijn echter wel een paar regels: •Dit topic is uitsluitend bedoelt voor foto’s die jezelf hebt gemaakt. Het is dus niet toegestaan om foto’s te plaatsen van foto’s die jezelf niet hebt gemaakt. •Dit is een foto-topic, offtopic geklets is niet de bedoeling. Om offtopic gezellig met elkaar te praten zijn er HK topics. Je mag alleen op een foto reageren en niet naar aanleiding van een foto. Een reactie als “wat een prachtige foto, het paard staat er mooi op” is een directe reactie op een foto en dus toegestaan. Een reactie naar aanleiding van een foto “Dat paard ga ik ook een keer op de foto zetten, waar heb jij hem op de foto gezet?” is niet toegestaan. Door dit soort vragen “lok” je andere off-topic reacties uit, daarnaast is het niet een reactie óp de foto, maar naar aanleiding van de foto. •Maximaal 2 foto's per dag. •Berichten die niet aan de bovenstaande regels voldoen, worden verwijderd.
Have Fun!
P.S. dit topic is geopend met toestemming van de moderators.
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 19-12-11 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Leuk, zo'n topic! Misschien alleen wel handig om een foto-limiet in te stellen? Dus bijvoorbeeld een maximaal aantal foto's over een bepaalde periode? (2 per week o.i.d.)
Nee, we hebben nog geluk gehad met het weer, maar het werd al heel snel grauw en donker, helaas, volgende keer beter! Ben al met al toch blij met het resultaat
vroli1
Geplaatst: 19-12-11 17:36
leuk initatief
NathalietjeB
Geplaatst: 19-12-11 17:37
@laura je eerste foto jammer dat het rechter oor wat onscherp lijkt maar verder wel hele mooie foto. 2de foto jammer dat de kont en de pootjes van het hondje missen
@milan je eerste foto vind ik goed gelukt geen weerspiegeling te zien van je camera in het oog. 2de foto had je misschien je achtergrond wat minder scherp kunnen fotograveren
@vroli je eerste foto komt op mijn laptop wat geelig over(kan ook aan mijn laptop liggen 2de foto vind ik een mooie foto alsof de hond ergens achter aan wil gaan
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 19-12-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
onbekend0207
Geplaatst: 19-12-11 17:38
Ik meld me ook maar eventjes. Ben nog niet zo lang bezig met foto grafie. Hier 't meest recente voorbeeld.
Rennie89
Geplaatst: 19-12-11 17:38
leuk idee haha!
Nou bij deze, een foto van mij, eens geen standaart fotoshoot plaatje
vroli1
Geplaatst: 19-12-11 17:39
kan kloppen.. de eerste is wat aan de groene kant.. die heb ik nog niet weer bewerkt.. en de 2e jah daar zag ze eenden
Laurahh
Geplaatst: 19-12-11 17:40
@Vroli, vind die eerste hele mooie kleuren hebben! @Nathalietje, het was bij de 2e de bedoeling om een keer wat anders te doen, ipv de standaard compositie @Audrey, gave foto!
vroli1
Geplaatst: 19-12-11 17:40
mooi audrey! misschien een beetje krap bij de oren en je ziet dat je een reflectie scherm gebruikt hebt.. dat maakt het oog wat 'onecht'
nice foto renee zeker niet standaart nee.. misschien dat ik daarom niet echt commentaar kan geven
Anoniem
Geplaatst: 19-12-11 17:42
Het is wel leuk als iedereen ook op elkaars foto's reageert als je wat plaatst, denk ik
Laurahh, ik vind het schattige foto's! Je copyright vind ik overigens bij de eerste foto wat groot/aanwezig, en bij de tweede weer niet echt goed leesbaar, misschien eens naar kijken?
Milan_lover, ook leuke plaatjes, met wat voor camera fotografeer je precies? Ook voor jou btw de tip over je logo (want hij is erg mooi), misschien door de kleur aan te passen hem zichtbaarder maken bij de tweede foto?
Vroli1, mooi zacht licht in je foto's, vooral bij foto 1. Wel jammer dat clip/lijn zo zichtbaar is daar, misschien stiekem photoshoppen?
Audrey, erg mooi, reflectiescherm gebruikt voor het licht? Lekker herfstige kleuren en mooi licht. Ik zou zelf wel de uitsnede anders hebben gekozen - het hoge gras is erg mooi onderaan, maar ik vind paardenbenen zo 'afknippen' zelf niet echt niet echt wat.
vroli1
Geplaatst: 19-12-11 17:43
WildWings schreef:
Vroli1, mooi zacht licht in je foto's, vooral bij foto 1. Wel jammer dat clip/lijn zo zichtbaar is daar, misschien stiekem photoshoppen?
ik kreeg het niet erg netjes weg dus heb ik het maar zo gelaten
Milan_lover
Geplaatst: 19-12-11 17:44
Dankje! Ik heb nu een Olympus E-510 met een 40-150mm 1:3,5-4.5 lens, maar wil binnenkort graag over op een Nikon, heb ik wat meer keus qua objectieven Ohja, ook nog bedankt voor de tip over het logo! Heb er geprobeerd nog wat mee te spelen, maar ik wil hem ook niet te opvallend hebben, ik ben dus nog een beetje aan het zoeken wat ik ermee wil
Ik zal zo even wat moeite nemen om commentaar te geven op iedereen zijn foto's!
@lifaya; die vind ik echt prachtig!! heel mooie foto!
Rennie89
Geplaatst: 19-12-11 17:47
@ Laurahh, de eerste foto vind ik fijn qua compositie, wel wat grauw, maar dat is het weer. De tweede spreekt me minder aan, het lijkt alsof de poten zijn "afgehakt" dus dat vind ik jammer, misschien dat je een beetje kunt bijsnijden wat de foto spannender maakt?
@ Milan_lover, de eerste foto is leuk, beetje standaart compositie maar wel leuk uitgewerkt De tweede is voor mij te rommelig qua achtergrond
@ Nadine, ik vind de eerste foto wel heel schattig, kijkt ze echt zo verbaast! bij de tweede foto vind ik het jammer dat de hond niet echt loskomt van de achtergrond
@ Audrey, nette foto, alleen de overbelcihte bles stoort wat, maar verder mooie kleuren en goede compositie
Laatste is erg sfeervol! Ik mis alleen echt scherpte zegmaar.. ? kan dat? of is het door comprimeren?
Anoniem
Geplaatst: 19-12-11 17:49
Aah oke Ja, dat scheelt inderdaad qua keuze voor 'accesoires' Ik vroeg het omdat je foto's een 3:4 verhouding hebben, en de meeste spiegelreflexen die ik kende zijn eerder 2:3. (dus geen 600x800pixels, maar 600x900pixels) Daantje12, erg sfeervolle foto, straalt echt rust uit. Renee, sorry, deze pakt me net niet. De blik vind ik juist meer 'grappig' dan echt spreken (ook door het oog). De vorm van de hals en het licht vind ik dan juist wel weer mooi (arty ofzo )
Ik was van de week bezig wat foto's te zoeken voor een kalender, kwam toen wat ongepubliceerde foto's van begin dit jaar tegen en heb ze opnieuw nabewerkt.
Haha dat kan Nikki, het is een wat minder "wilde" foto, vergeleken met de rest Maar vond dat Kalife (zo heet die) wel op een heel mooie sierlijke maar ook weer humoristische wijze eruit kwam, dus vond hem absoluut de moeite waard
Prachtige foto die eerste Nikki ik houd van die expressie die arabieren altijd hebben! Die tweede spreekt mij nou weer niet aan, puur omdat het hierdoor erg "nep" oogt omdat je dat witte hek hebt en dan daar achter een zwart gat. Maar die eerste, top!!!
NathalietjeB
Geplaatst: 19-12-11 17:53
zo dan ff wat van mijn kant
kinderen fotograveren is niet zo simpel stil zitten is erg moeilijk