Hoe heet deze prachtige stijl?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Hoe heet deze prachtige stijl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:02

Goede avond bokkers,

Na een beetje surfen op wat foto fora kwam ik een link tegen naar deze website: http://www.dripbook.com/dalemay/book/po ... lifestyle/ ..
De foto´s die hier op staan trekken mij waanzinnig. De speciale belichting en het tot uiting komen van de kleuren vind ik echt bijzonder. De manier van fotograferen maar ook zeker de manier van (na)bewerken..

Heeft deze manier/stijl toevallig een bepaalde benaming??

Afbeelding

Afbeelding

Dit soort fotos!!

Quir

Re: Hoe heet deze prachtige stijl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

Ik heb er compleet verstand van, maar t eerst wat in mij opkomt is HDR. Googlen maar eens. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:07

Dit is geen HDR. Tenminste, zoals ik er naar kijk. :+ Gewoon een kwestie van goed belichten (bijvoorbeeld met externe flitsers) en de nodige nabewerking.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:09

HDR lijkt een beetje van het zelfde, prachtig ook!! De geplaatste foto´s zullen zeker grondig nabewerkt zijn. Ik vroeg me af of de stijl van die bewerking een bepaalde naam heeft.. Ik vind dat je zulk soort foto´s vaak tegekomt op hoezen van dvd´s en sieries.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:12

Strobist fotografie neem ik aan. Creatief gebruik maken van (meerdere) externe flitsers voor effectieve belichting.
De eerste lijkt wel redelijk natuurlijk licht overigens. De tweede is denk ik inderdaad flink door Photoshop gegaan.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:32

_Denise_ heeft inderdaad gelijk! Dit is strobist..
Ik denk niet dat deze foto's grondig nabewerkt zijn.. Als het om de belichting gaat in ieder geval niet..
Stijl van bewerken heeft niet echt een naam, iedereen doet het weer anders. Dit is voor het grootste gedeelte gedaan door goede belichting.
Bij die laatste foto word door de flits de voorgrond extra belicht en daardoor krijg je geen onderbelichting als je tegen zonsondergangen fotografeert. Stukje techniek dus ;)