[FOTO] Vuur.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

[FOTO] Vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:14

Altijd leuk een openhaard :Y) .
Dus even met de instellingen van mijn camera aan het klooien geweest en een paar foto's geschoten. Tips en commentaar zijn welkom :) .
Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 1000-D met een Caon 18-55 mm lens.

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

Nooor_

Re: [FOTO] Vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:17

Ik vind ze mooi maar eigenlijk alleen foto 2 echt iets hebben, omdat je dan ook het licht ziet zitten op het hout enzo (:
verder kan ik je niet echt tips geven, moet zelf nog veel leren ;p

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:10

Leuke foto's. Misschien de volgende keer iets meer vuur zichtbaar? Bij het fotograferen van vuur zet ik mijn camera meestal op spotmeting. Dat vind ik meestal het mooist. Dan is er ook geen detail meer zichtbaar in het hout en omgeving. ISO staat meestal niet hoger dan 400 en gebruik relatief korte sluitertijden.

Foto van een kampvuurtje gemaakt met mijn compactje. DSLR had ik dit keer niet mee genomen op kamp.
Afbeelding

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:11

Ik vind de 2e foto echt prachtig, heel mooi. Juist omdat het vuur zo in het midden is, en het eigenlijk helemaal donker is, maakt het heel speciaal.
De 2e is met stip de mooiste foto :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:46

Leuk, vuur!
Ik vind foto 2 ook het mooiste, de rest wat minder. Misschien is het mooier als het vuur nog net wat feller is, iets meer contrast erin. Dan springt het er net wat meer uit. Zeker die close-ups kunnen wat spannender. Kan me voorstellen dat als je bij foto 1 bijv. wat meer contrast erin gooit en het vuur wat oplicht je een heel apart effect krijgt.