[FB] een half maanoog ziet de hele wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

[FB] een half maanoog ziet de hele wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 23:16

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:31

Ik vind het echt een mooie foto! Het heeft een beetje een sneeuwachtig effect door de overbelichting van het wit, alsof de zon en de sneeuw beide licht erop schijnen :j Netjes bewerkt ook, je zou niet zeggen dat dat blauw niet echt is, daarnaast heeft het ook weer iets ijzigs. Daarnaast ook wel iets warms, het dier straalt warmte uit.

Diaz

Re: [FB] een half maanoog ziet de hele wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 11:05

Dank je ;) de originele foto is niet overbelicht, maar ik vond het in de bewerking inderdaad niet storend toen ik de helderheid en contrast aanpaste ;)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:28

Erg mooi bewerkt! mag ik misschien de originele foto ook zien?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:30

Mooi! Ik vind alleen op een of andere manier het halster storend omdat het naadje dat erin zit heel duidelijk te zien is en het halster zelf minder waardoor ik echt even moest kijken wat de witte lijn was.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:08

Eindelijk een oogfoto die ik echt mooi vind!
Omdat hij goed scherp is gesteld, mooi is bewerkt en ook omdat het paard echt met een bepaalde blik kijkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:17

hamsterfan schreef:
Erg mooi bewerkt! mag ik misschien de originele foto ook zien?

het origineel:

Afbeelding

@Krips, het is een hoofdstel ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:20

Mooi scherp en mooi bewerkt. Maar ik vind de compositie een beetje zaai. Het oog staat wel heel erg centraal zo wat imo niet echt een spannend effect geeft.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:24

Klopt, maar het is al moeilijk genoeg dit uit een compactcameraatje te krijgen hihi ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:32

Oefenen met compositie kan altijd, compact camera of niet ;). Wat voor camera gebruik je?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:54

Ik bedoel vooral het scherpstellen... Tuurlijk kan ik spelen met compositie, maar als ik dan vervolgens een neusgat scherp heb is het ook weer zonde.
Eigenlijk ging deze foto ook niet om de foto :P maar ik wilde een foto hebben van haar halve maanoog..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:54

Je kan ook eerst scherpstellen en dan snel terug gaan naar de compositie die je wilde uitproberen? Zo heb ik ook gewerkt met mijn compact camera. :) Maar goed, de nabewerking vind ik netjes. Als we dan toch niets over de foto kunnen zeggen omdat het niet om de foto zelf gaat..

Toch een klein puntje.. Had je dan niet met de nabewerking kunnen spelen qua compositie? Een andere uitsnede maken oid? ;) Ik vind de nabewerking netjes, maar de foto is te neutraal, te gecentreerd, waardoor het snel mijn interesse verliest. Het komt eigenlijk puur door het oog zelf dat ik er iets langer naar kijk (het oog zelf is namelijk prachtig, maar als dit een gewoon bruin paardenoog was geweest had het mijn blik echt niet vast gehouden denk ik..)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:00

In dit geval ging het om het blauw in haar oog, ook in de nabewerking.. het zou misstaan als het oog ergens anders in de uitsnede zou zitten dan centraal. het heeft nu alle aandacht ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:30

Diaz schreef:
In dit geval ging het om het blauw in haar oog, ook in de nabewerking.. het zou misstaan als het oog ergens anders in de uitsnede zou zitten dan centraal. het heeft nu alle aandacht ;)

Het kan ook alle aandacht krijgen als je het oog in een andere plek plaatst. Juiste compositie + nabewerking zouden het oog er gewoon uit moeten laten springen zoals het nu ook doet.. Alleen dan op een manier die wat meer aanspreekt.

Maar goed, het zijn maar tips/adviezen. Als je die niet wilt moet je een foto ook niet zo op FK zetten ;).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:33

Ik vind tips prima ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:51

DarkDreamer schreef:
Diaz schreef:

Het kan ook alle aandacht krijgen als je het oog in een andere plek plaatst. Juiste compositie + nabewerking zouden het oog er gewoon uit moeten laten springen zoals het nu ook doet.. Alleen dan op een manier die wat meer aanspreekt.

Maar goed, het zijn maar tips/adviezen. Als je die niet wilt moet je een foto ook niet zo op FK zetten ;).

Ze kan ook gewoon een andere mening hebben?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:04

Ze hoeft me ook geen gelijk te geven, maar ik krijg telkens een weerwoord. (Een andere compositie is nogal lastig want ik werk met een compact camera - Dit is onzin, ook met een compact camera kan je andere composities uitproberen.. Gewoon oefenen.
Het gaat me om het oog - Oke, dat snap ik. Maar ik geef suggesties hoe je het oog er nog mooier uit kan laten springen. Ik zeg niet dat het moet, maar ik denk mee.
Het gaat niet om de foto maar om de bewerking - Nou goed, je kan imo ook de compositie veranderen met nabewerken. Ik had het over de foto nemen vanuit een andere compositie, maar het kan natuurlijk ook gewoon nog nabewerkt worden. Dus geef ik dit aan.
Ik vind hem zo goed - Top toch? Maar als iemand anders er anders over denkt mag dat dus gezegd worden.. Anders moet je hem niet op bokt zetten).

Ik geef hier enkel tips/adviezen wat imo verbeterd kan worden. Ik brand haar niet af. Heb meerdere malen aangegeven dat ik het een goede foto en zeker goede nabewerking vind.. Maar dat hij imo nog niet spannend genoeg is voor het oog. Ik neem toch aan dat ze hem daarvoor op bokt heeft gezet?? Dit is puur voor haar, ze kan er mee gaan werken of niet, dat moet ze zelf weten. Ik geef mijn mening, maar als alles telkens weg gepraat word krijg ik een beetje het gevoel dat je het eigenlijk helemaal niet wilt horen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:58

Ik ga mee met DD, het oog zo in het midden is vrij saai :) ik mis spanning in de foto. Leuke weergave van een mooi oog, maar je kunt er meer mee. Juist met zo'n oog! Wordt je foto al meteen een stuk sprekender.

Ik had persoonlijk dat gekke stippellijntje weggehaald, het lijkt een beetje alsof iemand met een naaimachine op je paard z'n hoofd is bezig geweest :+ en ik vind die rand eromheen niet mooi, maar dat zal smaak zijn want ik houd over het algemeen niet van randjes. :) Het oog is zeker mooi!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:36

Het lijkt me wel leuk als het licht een beetje meewerkt vandaag om haar oog eens anders op de foto te gaan zetten ;)

@dd, ik geef gewoon een reactie. Mijn compact camera is helaas niet zo geafanceerd dat ik offcenter kan scherpstellen helaas :( (zo'n €74,- samsung dingetje hihi)
Ik snap helemaal wat je bedoeld, en het zijn ook leuke tips.
Onbewerkt zou ik deze foto nooit plaatsen, omdat ik hem dus ook niet op die manier boeiend vind. Vandaar de leuk gelukte bewerking ;)

Dus ik snap je reactie, maar als je door blijft gaan hierop, blijf ik logischerwijs reageren. Al zou ik je reacties helemaal negeren.. dan zou het toch ook niet zijn dat ik het dan maar niet op FK had moeten zetten?

Ik vind het grappig hoe iedereen over haar hoofdstel 'struikeld' terwijl ik zelf nog het meerste moeite had met haar elastiekje ;)
Ik denk dat met een groter scherpte-diepte dit beide niet zo storend was geweest. om maar op mezelf te reageren :P De tijd voor een camera komt ooit.. eerst maar mijn zadel en rijbewijs.. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:49

Niet offcenter kunnen scherpstellen valt heel makkelijk te verhelpen, gewoon scherpstellen en de camera naar links of rechts verschuiven :) en het elastiekje valt amper op vanwege de kleur (wit tegen wit) itt het hoofdstel (wit tegen donker).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:04

Fiffill schreef:
Niet offcenter kunnen scherpstellen valt heel makkelijk te verhelpen, gewoon scherpstellen en de camera naar links of rechts verschuiven :) en het elastiekje valt amper op vanwege de kleur (wit tegen wit) itt het hoofdstel (wit tegen donker).

Je bent me voor. Dit wilde ik eerder al via mijn iphone posten maar mijn bereik was weg door het slechte weer. :+

En niet alles ligt aan de camera. De persoon achter de camera bepaalt nog altijd het meeste.