welke lens en flitser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

welke lens en flitser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:38

hoi Allemaal,

Ik ben mij aan het verdiepen voor een nieuwe lens met meer mogelijkheden.
Wat aansluit voor mijn canon. Wat zijn jullie ervaringen met welke lenzen. Ik gebruik nu
canon eos 450
met standaardlens 18-55
en een 70-300 mm lens

Tevens opzoek naar een losse flitser, aangezien ik daar weinig ervaring mee heb zoek ik hier ook advies in.

Alvast bedankt,

Bianca

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:00

Wat voor een lens zoek je? ben je uitgekeken op de objectieven die je nu hebt? of zoek je gewoon totaal iets anders? bijvoorbeeld een macro-lens/fish-eye ik noem maar wat?

En waarvoor wil je een externe flitser? wat ga je er uiteindelijk mee fotograferen?

En budget is ook nog wel een handige :P
zowel voor de lens als voor de flitser, aangezien je een heleboel prijs categorieën hebt! :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:02

wil ook portretfoto's gaan doen, dus wil wel een flitser die ik ook kan kantelen.
Tevens wil ik ook veraf foto's kunnen maken. Maar ook juist dieren in de natuur. (waar je niet altijd dichtbij kan komen)
Heb een site, hierbij de link, dan weet je wat voor soort foto's ik nu maak.
o, ja ben niet uitgekeken op mijn objectieven, maar wil ook verder kijken.
ik weet veel verschillende hoge prijskaartjes, heb dan ook een aardig eind al gespaard daarom :j
Laatst bijgewerkt door biancaaatje op 29-11-11 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:03

Ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen in:
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Als je onderstaande vragen meeneemt zijn er vast wel mensen die je graag willen helpen:
Wat voor mogelijkheden ontbreken er in je 18-55 + 70-300mm?
Wat wil je er graag mee gaan fotograferen?
Wat is je budget?

Voor de flitser geldt eigenlijk hetzelfde. Die vraag kun je vast kwijt in onderstaande topics:
[FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #2
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Als je daar post wat je precies verwacht van je flitser, wat je er mee wilt gaan doen en wat je budget is zijn er vast ook wel mensen die je willen helpen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:05

ik wacht even hier reacties af in dit topic, want 200 pagina's is wel heel veel info ;)

LisaDijk

Re: welke lens en flitser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:15

Voor een flitser, ik heb zelf de 580 EX II gekocht, ik had de ballen verstand van flitsers, dus ik denk ik koop gewoon de duurste/de beste :') (moest voor mijn opleiding), uiteindelijk blij ook dat ik deze heb gedaan, met deze flitser kan je namelijk ook anderen flitsers aansturen (mocht je ooit in de toekomst bijv extra flitser aan gaan schaffen) En dus los van je camera flitsen, bij de 430EXII heb je volgens mij alweer een trigger daarvoor nodig, maar dat weet ik niet 100% zeker, die had dacht ik alleen een "slave" (dat hij mee fotografeert met andere flitsers) stand en geen "master" (als je je sluiter indrukt gaat de flitser af). maar dat kan je het best even opzoeken. Mocht je de 580EXII toch te duur vinden, kan je dus voor de 430EXII gaan en je hebt sinds kort ook een nieuwere 320 (precies naam weet ik niet), maar hoe goedkoper, hoe minder mogelijkheden ook qua draaien met de flitskop.

Objectieven, ja een leuk portret lensje is toch wel de 50mm f/1.8 vanwege zijn grote diafragma, en niet duur (€80,- ?) Als je het duurder op wil zoeken is een 85mm f1.8 (of f/1.2) ook een lens waar ik wel goede dingen over hoor (zelf geen ervaring mee) de f/1.8 versie kost rond de €300 en de f/1.2 is een L lens en die prijs ligt een heel stuk hoger namelijk rond de €1100,-

Voor dieren in de natuur, ja in principe is 70-300 toch al een lens met een aardig zoom bereik, maar wil je toch ent even een stapje meer zou je voor een redelijke prijs (€1300) de 100-400 kunnen aanschaffen dan heb je net even iets meer, of dat geld bedrag dat verschil waard is geen idee, maar SSdesign @ bokt heeft dacht ik een 100-400 dus je zou altijd haar eventueel kunnen pben over haar ervaring met die lens! :)

Je kan me altijd een pbtje sturen voor info mocht dit topic gesloten worden omdat je zulke vragen in bovengenoemde topics moet vragen normaal gesproken :P

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:34

thanx al voor nu, zal me eens verdiepen in die flitsers en objectief 100-400

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:05