fotostudio ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Steph_Lana

fotostudio ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:27

Ik heb 2 studio lampen (1 sofbox en 1 paraplu)

Maar steeds als ik een foto maak, dan is de achter grond niet echt goed wit ?
er zit altijd een schaduw in.

heeft iemand ervaringen en meer verstand ? moet ik eventueel een extra studio lamp er bij doen?

ik fotografeer met canon 450 D en een tamron lens.

Ariebombarie

Re: fotostudio ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:31

ik geloof dat er een derde bij moet. je moet eens googlen, is veel informatie te vinden over de perfecte opstelling :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:05

Als je naar 'studio opstelling' zoekt krijg je veel hits. :)

Een 3e is niet nodig als je een externe flitser op je camera hebt, dan kun je bijv. de paraplu op de achtergrond richten zodat deze ook wat meer wordt opgelicht.

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:51

Ohwja inderdaad! ik ga ff google! tnx

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:05

Je moet de achtergrond dan ook flink belichten. Een 3e is meestal wel nodig. Ik heb er eigenlijk altijd drie aanstaan.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:20

Met 2 flitsers kan je makkelijk een spierwitte achtergrond krijgen, speciaal een derde daarvoor aanschaffen is onzin, het kan handiger zijn bij grotere "objecten" maar het is niet nodig.

Als je 1 flitser op de achtergrond richt en genoeg ruimte tussen het model en de achtergrond bewaart (±2 meter)
en de andere flitser recht voor het model zetten.
De flitser op de achtergrond harder zetten (ietsjes overbelichten) dan die op de voorgrond, dan moet het ongeveer wel lukken, het is gewoon heel veel kijken en proberen totdat het lukt.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:36

Lisa het is inderdaad niet nodig maar vaak toch wel erg handig. Ik heb veel belichtingssituaties waarbij ik er echt drie nodig heb.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:26

Ja klopt, maar het ligt er ook net aan of je bijvoorbeeld een konijn op de foto zet of een duitse dog, met een konijn kan je het makkelijk met 2 redden en met een duitse dog is 3 handiger, maar het is zeker wel mogelijk met 2 flitsers, met 3 zou het alleen wat makkelijker kunnen zijn :j

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:47

Ja in die situaties redt je het met 2 flitsers wel makkelijk. Ik fotografeer voornamelijk mensen en groepen mensen, dan is die derde vaak wel handig. Als ik kleine dieren in de studio heb wil 1 flitser soms ook wel voldoende zijn (ligt ook aan het effect wat je wil bereiken).
Voor mijn productfotografie heb ik er soms nog wel wat meer op staan, maar goed dat is weer een andere tak van sport.