Fotoshoot om zelfvertrouwen op te krikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Fotoshoot om zelfvertrouwen op te krikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:02

Hoi bokkers,

Ik wilde even weten hoe jullie hierover denken :)
Ik heb heel wat problemen met mijn zelfvertrouwen, heb al een ganse weg afgelegd in de psychiatrie en ben net thuis van weer een opname voor mijn anorexia omdat ik compleet hervallen was..
Ik heb dus erg veel moeilijkheden met mezelf, mijn lichaam, mijn uiterlijk. Ik speel al een hele tijd met het idee om eens een fotoshoot te laten doen maar ik heb het probleem dat ik ook automutilatie littekens heb en dat is voor mij zo onderdrukkend dat ik niet eens op een fotograaf zou durven afstappen.
Maar ik zie hier op bokt soms zo'n ontzettend mooie fotoshoots voorbij komen, waarbij meisjes op een ontzettend mooie manier worden afgebeeld ook, en dan denk ik, als ik die kans eens zou hebben, kan ik mezelf misschien eindelijk ook eens mooi vinden.
Ik ben echt een meisje-meisje, heel veel bezig met mode, uiterlijk, die dingen. Ook met fotografie.
Ik kan niet meteen iemand op bokt aanspreken omdat ikzelf van België ben, vaak klik ik een topic open en spreekt de stijl me erg aan maar iemand uit België ben ik nog niet tegengekomen..
Ik wou in de eerste plaats weten of jullie denken dat zoiets me zou kunnen helpen om mezelf wat op te krikken en of iemand dit ook al gedaan heeft, anderzijds ineens een oproepje als er hier Belgische fotografen zijn die zoiets (willen) doen. :)

Groetjes!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:05

je kan ook kiezen voor een fotograaf die zijn of haar foto's retoucht.....dan photoshoppen ze de littekens weg ;)
ik doe dat ook altijd met pukkels en dergelijke :j

Roosch

Re: Fotoshoot om zelfvertrouwen op te krikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:07

Waar uit België ben je precies?

Ik heb laatst ook een meisje voor mijn lens gehad die problemen had met haar zelfbeeld. Na het zien van de foto's is ze in huilen uitgebarsten, zo blij was ze er mee!

Kan zeker effect hebben op je zelfbeeld, zou het je ook zeker aanraden!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:09

Ik heb ook een keer een meisje gefotografeerd die heel onzeker was. Best lastig is dat.. maar zijn echt mooie foto's uit gekomen en ze was er heel blij mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:10

Bij mij was het juist heel makkelijk, voor de camera ontpopte ze zich als het beste en meest spontane model dat ik ooit heb gehad.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:11

Dat is leuk! :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:20

Ja, zeer zeker leuk, en ook de effecten na de fotoshoot waren super.
Ze had ze op Facebook gezet en had daar allemaal leuke reacties op gekregen. Je zag haar zelfvertrouwen gewoon groeien. :j

Zeker doen, TS!

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:51

Ik denk dat een fotoshoot heel fijn kan zijn om eens via de ogen van een ander (de fotograaf) naar jezelf te kunnen kijken. Een goede fotograaf haalt namelijk het mooiste in jou naar boven op de foto's die hij of zij maakt. Daardoor krijg jij jezelf te zien op een manier die je niet kent. Dat kan heel verfrissend en verhelderend zijn.

Toch kan een foto jou geen zekerheid geven. Niks en niemand behalve jijzelf kan dat. Natuurlijk, een fotoshoot is leuk, kan onderdeel zijn van de weg naar een andere blik op jezelf, maar ga je niet vastklampen aan het idee dat een fotoshoot je zelfvertrouwen op zal krikken, want dan ga je teleurgesteld worden. :) Blijf daarnaast ook op andere manieren werken aan jouw zelfvertrouwen. Als je wilt, mag je me erover PB'en.

Overigens ken ik een hele fijne fotografe die zelf in Nederland woont, maar door het hele land en ook in het buitenland werkt. Ik weet zeker dat zij tegen reiskostenvergoeding ook naar België wil komen. Of misschien zouden jullie ergens halverwege kunnen afspreken.. Maargoed dat zou je met haar moeten bespreken. Zij heeft in ieder geval erg veel ervaring met onzekere mensen voor de lens, is zelf een tijdje model geweest, kan je goed aansturen en helpen en haar instelling is: Iedereen is mooi. Dat wil ik laten zien op mijn foto's.

Ik zal je even een PB sturen met haar gegevens.

Succes ermee!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:37

Alma schreef:
Toch kan een foto jou geen zekerheid geven. Niks en niemand behalve jijzelf kan dat. Natuurlijk, een fotoshoot is leuk, kan onderdeel zijn van de weg naar een andere blik op jezelf, maar ga je niet vastklampen aan het idee dat een fotoshoot je zelfvertrouwen op zal krikken, want dan ga je teleurgesteld worden. :) Blijf daarnaast ook op andere manieren werken aan jouw zelfvertrouwen.

Hier ben ik het weer niet mee eens. Een fotoshoot kan zekerheid geven over jezelf, met name het eindresultaat. Mits je op je best gefotografeerd word door een goede fotograaf. Ik ken genoeg mensen waarbij het zelfvertrouwen groeit als ze zichzelf mooi op de foto zien staan. Als ik een mindere dag heb en ik depressief in de spiegel staar, en denk 'goh wat ben ik lelijk (voorbeeld) ' hoef ik alleen naar een goede foto (van mezelf) te kijken en ik knap er al van op (ik weet het, het klinkt heel sneu, maargoed :') ) Vriendinnen worden er ook hartstikke vrolijk van als ik ze goed op de foto zet, dus ik ben geen uitzondering :P .

Jammer dat je in België woont, anders wou ik wel langskomen met mijn camera (ik woon in het noordelijkste puntje van NL) :D

Dus ik zeg gewoon doen! ;)

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:38

Thoraklover: Dat is precies wat ik zeg. Een fotoshoot kan heel leuk zijn om jezelf eens door de ogen van een ander te zien... Maar het krikt je zelfvertrouwen niet echt op.. Dat moet vanuit jezelf komen.

Als iemand het nog (regelmatig) nodig heeft om een mooie foto van zichzelf te bekijken voordat ze zich een beetje goed voelt over zichzelf, is ze dus absoluut niet vol zelfvertrouwen. Snap je wat ik bedoel?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:47

Alma schreef:
Thoraklover: Dat is precies wat ik zeg. Een fotoshoot kan heel leuk zijn om jezelf eens door de ogen van een ander te zien... Maar het krikt je zelfvertrouwen niet echt op.. Dat moet vanuit jezelf komen.

Als iemand het nog (regelmatig) nodig heeft om een mooie foto van zichzelf te bekijken voordat ze zich een beetje goed voelt over zichzelf, is ze dus absoluut niet vol zelfvertrouwen. Snap je wat ik bedoel?

Het is maar net hoe je het woord 'zelfvertrouwen' wil vertalen. Als je jezelf mooi op de foto ziet staan, geeft dat je een zelfverzekerd gevoel; zelfvertrouwen. En dat komt vanuit jezelf; je ziet jezelf op je mooist, je voelt je mooi, je voelt je goed, je voelt je sterker, etc. Het is een hulpmiddel, zoals een slaapmiddel een hulpmiddel is om te slapen, kan een foto een hulpmiddel zijn om je zelfvertrouwen te vergroten.

PS: Ts, heb even in je profiel gespiekt; je bent knap :D

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:06

Hmm, daar ben ik het niet met je over eens.
Een slaapmiddel helpt je om in slaap te vallen op dat moment, maar het pakt niet de oorsprong van je slaapproblemen aan. Het lost je slaapproblemen niet blijvend op.

Natuurlijk, als ik een mooie foto van mezelf zie dan krijg ik een blij gevoel; dat is gewoon leuk om te zien. Maar ook zónder die mooie foto van mezelf ben ik zelfverzekerd en heb ik genoeg vertrouwen. Snap je mijn punt?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:42

Alma schreef:
Hmm, daar ben ik het niet met je over eens.
Een slaapmiddel helpt je om in slaap te vallen op dat moment, maar het pakt niet de oorsprong van je slaapproblemen aan. Het lost je slaapproblemen niet blijvend op.

Natuurlijk, als ik een mooie foto van mezelf zie dan krijg ik een blij gevoel; dat is gewoon leuk om te zien. Maar ook zónder die mooie foto van mezelf ben ik zelfverzekerd en heb ik genoeg vertrouwen. Snap je mijn punt?

Ik snap je punt, maar dat betekend niet dat ik het ermee eens ben. Oké, slaappillen zijn niet het goede voorbeeld.. Even denken... Weet het zo niet 1,2,3. Maargoed, het gaat erom dat de foto's je een goed, sterk gevoel geven; zelfvertrouwen. Een foto kan een hulpmiddel zijn om je meer zelfvertrouwen te geven. Sommige hebben van nature al zelfvertrouwen en hebben niks nodig om dat aan te sterken. Maar door bijvoorbeeld een foto boven je prikbord (ik zeg maar wat) te hangen en daar een paar keer per dag naar te kijken, groeit je zelfvertrouwen; je gaat erin geloven dat je mooi, goed etc. bent. Het is wetenschappelijk bewezen dat dat werkt (ben even het woord kwijt :P Afformaties ofzo heet het toch?) als je het maar vaak genoeg ziet/zegt. En vanzelf ga je erin geloven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:51

Een fotoshoot kan goed helpen maar jij moet je toch ook goed voelen.
Als ik naar mezelf kijk dan heeft het model staan toch wel wat geholpen aan mijn zelfbeeld. Durfde namelijk nooit op familiefoto's ect. Nu heb ik daar gelukkig veel minder moeite mee.

Ik weet niet waar precies je woont in belgie, maar ik zoek nog modellen om een leuke shoot mee te doen.
En we wonen dicht aan de grens.

of we doen een shoot samen, ik ken meerdere fotograven namelijk.

Pb me maar als je info wilt :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:02

Ik denk dat een fotoshoot deels wel mee kan helpen om zelfvertrouwen te krijgen dat je gewoon ff ziet van he ik ben wel mooi, ik had net ff op je profiel gekeken en ht is miss overbodig dat ik het zeg maar ik vind dat jij echt niet onzeker over jezelf hoeft te zijn je bent echt een knappe meid en denk ook dat als je een shoot laat doen dat er echt prachtige fotos uitkomen

Succes met een fotograaf kiezen :) gewoon kiezen die jou het beste gevoel geeft denk Ik
X

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:46

Dankjewel voor de reacties tot nu toe!
Ik heb een fotografe gemaild met een stijl die me wel heel erg aansprak. Het is enkel wat afwachten nu wat haar prijzen zijn natuurlijk maar ik vind het idd ook belangrijk dat de stijl bij je past.

Ik ben zeker niet van mening dat een fotoshoot hét middel is om mijn zelfvertrouwen op te krikken.
Ik geloof wél dat het een middel kan zijn dat kan helpen, en dat ik dan ook later naar de foto's kan terugkijken en zien dat ik wel mooi kan zijn.
Ik heb therapie voor alles dus het is niet dat ik de mirakelen in kleine dingetjes verwacht, maar ik merk wel dat het buiten therapie wel kleine dingetjes zijn die erbij helpen.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:08

En dáár heb je helemaal gelijk in, meis! :j
Een goede fotoshoot is heel wat waard.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:58

ik heb hier geen verstand van of dergelijke, maar las dit topic, en keek ff in je profiel,

wát ben jij een knappe meid zeg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:06

Dat mag gezegd worden inderdaad, jeetje.. ik denk dat iedere fotograaf wel blij zou zijn met jou voor de lens. :j

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:24

Ja wat moet ik dààr nu op zeggen :=

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:46

Ik heb ondertussen antwoord van de fotografe die ik gemaild had en het klinkt allemaal wel goed, maar het lijkt me gewoon enorm eng.
Ik ben gaan logeren bij een vriendin van me en we hebben zowat onze eigen fotoshoot gedaan en ik was al ontzettend onzeker bij haar terwijl het een goede vriendin van me is..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:32

ik heb vandaag ook een shoot gehad, en ik ben ook heel onzeker (pest verleden en bla - bla) ze hebben mij goed op mn gemak gesteld.

Je moet gewoon goed luisteren naar de aanwijzingen van de fotograaf, dan komt het helemaal goed! :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:13

SharonIndezz schreef:
ik heb vandaag ook een shoot gehad, en ik ben ook heel onzeker (pest verleden en bla - bla) ze hebben mij goed op mn gemak gesteld.

Je moet gewoon goed luisteren naar de aanwijzingen van de fotograaf, dan komt het helemaal goed! :)

Ik hoop wel dat ik bij iemand terecht kom die inderdaad daadwerkelijk ook aanwijzingen geeft en niet alles aan mij overlaat..