[FOTO]Portret - Annemarie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[FOTO]Portret - Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:16

Hallo Bokkers!

Gisteren heb ik voor het eerst een portret gefotografeerd (eerste portret in opdracht dan), en ik wou de beste foto graag met jullie delen :D . Ben zelf heel erg blij met het resultaat, en de opdrachtgeefster is er ook heel erg blij mee. Dit is één foto uit velen, vond zelf deze erg mooi voor het doel waar het voor gebruikt zou worden. Er valt natuurlijk altijd wat aan te verbeteren.
Afbeelding
Brand maar los, ik wil graag van dit topic leren!

Ik heb toestemming om deze foto te gebruiken.

esther_sonja

Re: [FOTO]Portret - Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:47

Ik vind de belichting wel heel erg mooi dat je het linker oog ook nog ziet!
Scherpte vind ik ook mooi! Vind alleen dat ze wel door de belichting denk ik? Er wat ouder uit ziet dan ze denk ik er uit kan zien. Ik weet niet of het de belichting is maar nu vallen haar rimpels/ kringen onder de ogen wel erg op. dat was het enige puntje eigenlijk wat mij opviel :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:49

Wat was het doel dan? Vind de belichting en het contrast wel gaaf zo, niet echt tips, als dit is wat deze vrouw wilde, top ;)

Vrouw doet me btw wel aan mn moeder denken :=

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:27

Leuk dat je creatief bent met licht!
Ik vind het wel jammer dat dit licht haar huid niet zo goed doet. Voor een 'oudere' huid werkt iets frontaler licht over het algemeen beter. Daarnaast is er met Photoshop nog wel wat meer uit te halen denk ik, de huid oogt nu wat geel/groenig en het rode plekje naast haar wenkbrauw zou ik sowieso even weghalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:29

ik vind de foto wel gaaf...
Doet me denken aan de achterkant van een boek, waar vaak een foto van de schrijfster wordt afgebeeld!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:39

Vind het een erg mooie foto! :j Ook zo mooi gedaan met de belichting!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:00

Bedankt allemaal! :D

Laraax schreef:
Wat was het doel dan?=

Voor op haar folder, en waarschijnlijk ook voor haar website! :D

Jettie schreef:
Leuk dat je creatief bent met licht!
Ik vind het wel jammer dat dit licht haar huid niet zo goed doet. Voor een 'oudere' huid werkt iets frontaler licht over het algemeen beter. Daarnaast is er met Photoshop nog wel wat meer uit te halen denk ik, de huid oogt nu wat geel/groenig en het rode plekje naast haar wenkbrauw zou ik sowieso even weghalen.

Dat merkte ik ook al op, had ook voorgesteld om de foto wat met fotoshop aan te passen, maar ze wou het het liefs zo laten :j Ben het met je eens dat het licht de rimpels dieper maakt dan ze zijn :j

secricible schreef:
ik vind de foto wel gaaf...
Doet me denken aan de achterkant van een boek, waar vaak een foto van de schrijfster wordt afgebeeld!

Grappig, dat merkten wij ook al op! :D Schrijver komt ook wel in de buurt, ze is een beeldend kunstenaar! Haar website: http://www.annemariemayers.nl/ . Foto moet nog geupdate worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:33

Leuk gedaan.
De belichting is heel knap!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:39

sorry.... Ik vind de belichting niet mooi.

Ik denk niet dat zij hier op haar voordeligst op staat, haar hand onder haar hoofd lijkt net een stomp zonder vingers. Vind het net een hoofd op een stokje :P

Absoluut niet banketstaaf bedoelt hoor maar.. nee ik heb er niks mee :)