[FOTO] Dichtbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:26

:wave:

Ik volg dit jaar het vak beeldende kunstvorming op school en heb hiervoor nu een opdracht gekregen. Het thema dat we deze keer voorgeschoteld kregen was 'Dichtbij'. Wat kunstenaars onderzoeken, voorbeelden bekijken & dan zelf maar wat verzinnen. Alle kunstvormen zijn mogelijk en dan kies ik uiteraard voor fotografie. Deze foto's heb ik als voorlopige selectie gekozen. Ik hoor graag tips & trucs, eventuele verbeterpunten die met bewerken weg te halen valt.

Op de foto's is geen copyright gezet, deze zijn er uiteraard wel. Niet opslaan oid zonder toestemming.

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5.Afbeelding
6. Afbeelding
7.Afbeelding
8. Afbeelding
9.Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14. Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Kaula

Re: [FOTO] Dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:53

Misschien moet je even wat meer uitleggen over je onderwerp. Sommige snap ik, die zijn letterlijk dichtbij,
maar sommige zie ik zelfs na lang kijken niet.

Sommige foto's vind ik wat te cliche, zoals die van de bloemen (2de) en het prikkeldraad. Lijkt me met name voor zo'n opdracht dat je wat dieper op het onderwerp ingaat?
Vind je foto's overigens technisch wel heel goed, met name nummer 7 en 8, die vind ik echt mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:35

Bedankt voor je reactie. Het onderwerp zelf heb ik niet meer uitleg over gehad, maar ik heb sommige inderdaad letterlijk 'dichtbij' genomen, andere heb ik gewerkt met emotie en vriendschap, omdat dit in mijn geval dichtbij staat. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:39

ik ben verliefd op foto 1 en foto 9...... die zou ik zo aan de muur willen hangen.. OF posterbehang van maken! :D erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:40

Bedankt voor dit mooie compliment!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:01

Alhoewel ik al de foto's mooi vind...vind ik de laatste foto het best bij het thema dichtbij passen. De vriendschap tussen paard en kind straalt er van af.

Zelf ben ik wég van foto's met insecten. Maar ik vind het jammer dat bij de spin het achterlijf vervaagt is (wel knap dat je het web er zo duidelijk op hebt gekregen) en een vlieg heb ik ook wel scherper gezien (niet bij mijn foto's hoor, ik maak vooral herinneringsfoto's...lees vakantiekiekjes )
Zoek natuurlijk wel een foto uit die je zelf het mooist, best, leukst vind, ze zijn allemaal prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:04

Helaas is het vrijwel onmogelijk (voor zover ik weet?) om een spin zo dichtbij, op alle fronten scherp te hebben. Ik ben het met je eens qua mening over de laatste foto, ik moet nog even goed gaan kijken wat ik wil gaan gebruiken. Ik heb nog niet alle foto's uitgezocht die ik gemaakt heb.

Ontzettend bedankt voor je reactie in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:47

8, 9 en 12 vind ik het leukst.

Ik vind 2 niet leuk. Heeft niks voor mij.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:20

foto 1: wel mooi
foto 2: wat saai
foto 3: erg standaard
foto 4: leuk! speels had nog net een beetje meer hand op mogen staan aan de onder kant.
foto 5: ook leuk :)
foto 6: haar oksel zal wel stinken als je er zon gezicht bij trekt :+
foto 7: wel interessant :)
foto 8: zou ik een kwart slag draaien zodat de spin je aankijkt! heel pakkend
foto 9: verfijnt en mooie kleuren
foto 10 tm 13 is meer een serie op zich zelf niet heel spannend. lijken ook wat onderbelicht.
foto 14: Lief! miss kun je nog net het oog wat lichter maken van het paard!

Hihi is een hele lijst geworden maar goed hoop dat je er wat aan hebt!