[VRAAG] Photoshop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

[VRAAG] Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 07:57

Ik heb op mijn laptop Photoshop CS3 staan, maar die heb ik natuurlijk niet helemaal op een nette manier verkregen. :o
Nu wil ik binnenkort een nieuwe computer gaan kopen en daar wil ik ook weer Photoshop op. Nu gebruik ik het eigenlijk het meest voor foto's verkleinen, contrast ophogen, kleur misschien iets veranderen, tekst toevoegen, dingen transparant maken, etc. Ik denk dat ik daarvoor niet zoveel geld hoef uit te geven. Daarom vroeg ik me af of ik niet net zo goed Adobe Photoshop Elements 9.0 kan kopen. Ik vraag het maar even hier in de hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven. :D
Ik neem aan dat ik die dingen die ik boven opsomde wel kan doen met Adobe Photoshop Elements 9.0 of niet?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:27

Adobe Photoshop Lightroom is hier ook heel geschikt voor :j denk dat je daar beter voor kan gaan dan voor Elements.
En als je toch Elements wilt kopen kan je het beste gewoon een tekentablet kopen van Wacom en dan de Bamboo pen&touch.. (90 euro dacht ik a6 formaat) daar krijg je Elements gratis bij :+ (tenminste dat was een jaar geleden zo maar denk dat dat standaard is) maarjaa, dan moet je wel wat met een tekentablet kunnen natuurlijk :P
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 30-09-11 08:31, in het totaal 4 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:28

Als dat het enige is wat je doet is Adobe Photoshop Lightroom 3.5 misschien ook nog de moeite waard om naar te kijken. Vaak kun je als je student bent een licentie kopen die goedkoper is dan in de winkel. Misschien heb jij nog vrienden die studeren om het goedkoper aan te kunnen schaffen.

LR3 vind ik perfect om foto's te selecteren en na te bewerken. Zeker als je vaak met honderden foto's thuis komt. Het verwijderen van kettingen, touwen, prikkeldraad is LR3 helaas minder geschikt voor. :=

Er is een centraal topic voor vragen over software mbt fotografie:
[FK] [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Misschien vind je daar antwoord op je vraag.

Veirl

Re: [VRAAG] Photoshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:30

O is daar ook al een centraal topic over. Mag ik dat topic weer gaan doorspitten, joepie.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:37

@Veirl: Alles is op Bokt te vinden. Je weet toch? _O-

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:41

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:04