Op mijn vakantiefoto's staan kleine zwarte vlekjes, daar kwam ik achter op vakantie en dus dan maar door fotograferen. Nu wil ik een leuk fotoboek maken en ik wil deze puntjes dus verwijderen. Omdat ik geen fotobewerkingsprogramma heb ben ik dus aan het zoeken naar een manier of dit ergens online kan, maar ik kom er niet zo uit en wellicht weet hier iemand waar je dat online zou kunnen doen?
Ja het is een spiegelreflexcamera. Het stomme is dat ik het wist, maar heb er helemaal niet meer aan gedacht om de camera weg te brengen naar de fotozaak. Maar van de week ga ik toch even langs want dit is gewoon doodzonde van mijn tijd en foto's.
Even je sensor laten reinigen Hoeft niet per se olie te zijn, kan ook stof zijn, maar als je ze terug ziet op je foto's zit 't hoogstwaarschijnlijk wel op je sensor.
Gezien je het ook hebt over een online foto-editor: op www.photoshop.com kun je online editen. Ik weet echter niet of je daarmee ook foto's kunt uitstippen.
Als ik kleine aanpassingen moet maken aan een foto en ik op een pc zit waar ik geen photoshop op heb, gebruik ik: http://pixlr.com/editor/ Ik heb daar alleen niet zoveel in gewerkt dat ik weet of het een aanrader is als je 2000 foto's aan moet passen.