[FOTO] Black foto American Bulldog Faith

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

[FOTO] Black foto American Bulldog Faith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:57

Hoi! :wave:
        Ik wil toch 2 foto's met jullie delen ondanks ik geen echt fotograaf ben, maar het wel heel leuk vind.
        Het gaat om een blackfoto één van mijn eerste. Ik verwacht graag tips, wel een nette reactie.
        Ik zou graag nog veel meer willen leren.

Ik weet dat de hond vieze oogjes heeft, het was niet de bedoeling dat ik foto's ging maken.
        De foto is op een zonnige dag gemaakt in de deur opening. Faith is best fotogeniek, en ik er zijn leuke
        plaatjes uitgekomen die ik toch graag wil delen met jullie.

Voor de gene die willen weten met welke camera deze foto is gemaakt is met een Nikon D5000. Lens
        weet ik zo eventjes niet, kan ik wel even voor je nakijken.

Afbeelding
        Kan deze ook sturen in gewoon kleur.

De laatste:

Afbeelding

Ik wil graag tips maar houd het netjes.

Groetjes Maaike

xCaitlin

Re: [FOTO] Black foto American Bulldog Faith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

Mooie foto's hoor! Ik zie alleen nog wel overduidelijk de (niet helemaal zwarte) achtergrond. Bij de tweede foto zie ik ook heel duidelijk dat je ergens iets zwart hebt gemaakt, maar de rest is ook nog niet zwart. Misschien kun je proberen wat meer contrast erin te doen, dan komt je hond ook wat beter uit.
Maar verder nette foto's, fijne composities ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:56

Het zijn helaas niet helemaal blackphotos, als je goed kijkt zie je nog wat strepen & een ander raar figuur wat ik zo even niet thuis kan brengen.
Foto 1 zou ik persoonlijk liever van iets lager zien & foto 2 vind ik de kleuren niet helemaal geweldig. Weet je toevallig nog welke instellingen je hebt gebruikt?
1 lijkt trouwens bij nader inzien ook niet helemaal scherp. Je kan proberen met een fotobewerkingsprogramma de achtergrond op sommige stukken zwart te 'verven'. Je kan er ook voor kiezen om je helderheid naar beneden te halen & dan het contrast te verhogen, al moet je dan uitkijken dat bijvoorbeeld het roze in de bek van de hond niet té roze wordt. Dat vind ik nu namelijk al opvallen. Zeker niet slecht voor je eerste keer in ieder geval!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:00

Ik zie via mijn laptop ook gewoon de achtergrond en bij foto 2 zelfs een stukje wegbewerkt zwart hihi.
Vind dat de hond er wel erg leuk opstaat! Ben dan ook helemaal verzot op bulldog's hihi!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:50

En ook hier is de achtergrond nog zichtbaar en zie je 'n stuk zwartgemaakt. Ook zijn ze scherp op de neus en niet op de ogen en dat vind ik jammer.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:59

MerelxG_R schreef:
En ook hier is de achtergrond nog zichtbaar en zie je 'n stuk zwartgemaakt. Ook zijn ze scherp op de neus en niet op de ogen en dat vind ik jammer.

Dit zijn pas mijn eerste he ;). Ik vraag om tips, en dat ze niet scherp zijn kan ik niks aan doen ik probeer het tenminste. ;)

Bedankt voor jullie reactie's!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:22

Ja, dan mag ik toch wel zeggen wat ik er van vind? Dan kun je de volgende keer proberen scherp te stellen op de ogen.