[FOTO] Fotoshoot, Manon en ik, apart en een keertje samen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

[FOTO] Fotoshoot, Manon en ik, apart en een keertje samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 11:58

Hoi iedereen :D
Ik heb sinds kort een klein mini studiootje :)!
Ik ben onwijs aan het prutsen met belichting, en alles :)
Ik merk alleen steeds dat ik heel veel last heb van ruis, en ik heb echt GEEN idee hoe ik die rottige ruis nou weg kan krijgen.. Kortom, opbouwende tips zijn ontzettend welkom!! :D
Voor de rest hebben mijn Bff :P en ik ons weer goed vermaakt met de foto's te maken en gewoon maar wat aanklooien :D
Eerst 2 foto's samen. :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Manon had iets gezien in een tijdschrift wat ze graag wou proberen na te doen, we hebben het geprobeerd, ze was er super blij mee, Ik weet niet goed wat ik er van vind, ben meestal niet zo van dit soort dingetjes. Maar goed, oordeel zelf zou ik zeggen :D!

3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

Als laatste ikzelf nog een keertje alleen.. ( ook hier die ruis weer.. Grrr.. tips zijn echt heel erg welkom!! )
7. Afbeelding

:D dankjewel voor het kijken!

Courses

Re: [FOTO] Fotoshoot, Manon en ik, apart en een keertje samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:46

De eerste 2 foto's zijn veel te geel, wat mij vreselijk stoort. De rest vind ik niet mooi bewerkt, de contrasten zijn echt TE sterk. Sommige slaan zelfs compleet wit uit. Nee, dit doet me niks :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:52

Ik vind het wel leuke oefenplaatjes, maar de bewerkingen ook te heftig.

De ruis is vooral afhankelijk van je ISO-waarde. Wat voor licht gebruik je en wat voor camera? Ik houd zelf voor studiofotografie de volgende 'regel' aan:
- bij een camera die veel ruis geeft bij > 400 ISO, eigenlijk altijd met flitsers werken en je ISO dus laag houden.
- als je je een camera kunt veroorloven die goed kan omgaan met weinig licht (meestal fullframes), kun je ook alleen met instellicht werken en je ISO wat opschroeven.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:53

Ik ben véél mooier van jou gewend.
De kleuren, de composities, ze spreken me niet aan deze keer. Heb je zo met je instellingen zitten experimenteren, of zijn ze zo nabewerkt qua kleuren? Ik vermoed dat je qua belichting/inflitsen ook niet lekker hebt gezeten, maar heb te weinig technische achtergrond om er de vinger op te leggen.