[FOTO] Mijn fotomodel met haar KWPN en Arabier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

[FOTO] Mijn fotomodel met haar KWPN en Arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:27

Hey iedereen
sinds kort heb ik een nieuwe camera, een Nikon D3100! super fijn ding, en ja dan vind iedereen het wel leuk om fototjes te krijgen van zijn of haar paardje!

Als eerste wil ik even zeggen dat ik de ruiter op de foto's niet ben! daarom op de foto's dat het een beetje zichtbaar is GEEN rijcommentaar te geven. dit zal zij toch niet lezen, dus dit te plaatsen heeft dan ook geen zin. Commentaar over de foto's (voor de gene met verstand van fotografie) zou wel fijn zijn! ook zit er copyright op deze foto's en mogen absoluut niet gekopieerd worden!

hierbij de foto's
Eerste van de arabische hengst van 18 jaar Panosc!

Afbeelding

Afbeelding
gas geven! alle 4 de voetjes van de vloer!

Afbeelding

En dan thisbe haar mooie kwpner! haar 10 jarige kwpner merrie!

Afbeelding

groetjes
Laatst bijgewerkt door Lontje op 08-09-11 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

biancaXgirl

Re: Mijn fotomodel met haar KWPN en Arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:01

mooi paardje hoor

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:13

dankjewel nog iemand :) ?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:15

mooie foto's die 3e is precies op het goede moment genomen! gaaf!
jammer dat ze zo verschillen van grootte, maakt het gelijk wat slordiger!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:19

ja de 3de is echt een favoriet <3

ik heb het zo gedaan omdat heel vaak foto's erg ver uitgezoomd waren, en dan had je de hele bak, met een klein stipje in het midden als paard. dit komt omdat ik nog niet zooo ontzettend handig en snel met de lens ben :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:37

kwalitatief gezien zijn de foto's goed, vind alleen zelf de keuze voor de manier waarop je foto 3 hebt bijgesneden wat minder (het moment is echt super vastgelegd!), is naar mijn mening wat te smal. en foto 2 is Iets krap, maar is ook lastig om op het goede moment foto te maken en alles dan nog eens goed te krijgen zoals je wilt. veel oefenen en dan komt het goed. ben zelf sinds kort ook pas bezig met paardenfotografie en valt vies tegen vind ik zelf haha. maar merk dat als ik genoeg oefen het steeds gemakkelijker gaat :D. dus dat komt wel helemaal goed. gewoon lekker veel blijven oefenen en foto's plaatsen zodat je mensen ook tips kunt laten geven zoals nu, dat vind ik zelf tenminste altijd erg fijn :). veel succes

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:03

Dankjewel voor je advies! komt zeker van pas

dus onthouden niet meer zo dun bij te snijden! het is idd echt lastig fotograferen, maar idd oefening baart kunst. zaterdag weer van dezelfde paarden foto's maken! ben blij dat mensen mijn werk toch wel leuk vinden, zijn al best veel mensen die gevraagd hebben of ik foto's wil maken. want ja wie wil nou geen leuke herrinering van zijn of haar paardje!

bedankt voor de tips !

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:12

Ik heb zelf ook sinds 2 maanden een Nikon D3100, fijne camera, maar moet nog wel wat knopjes en instellingen uitvinden. Met welke lens fotografeer je?

Ik zou de 3de foto anders uitsnijden, het gaat je om het paard en niet om de rest eromheen. Ook kun je proberen te spelen met je diafragma, zodat je achtergrond onscherp word, maar het paard (je onderwerp) wel scherp. Kan je de handleiding voor na lezen of googlen op "scherptediepte"

Verder, met een RIJ-ITP gaat het om de amazone en als je foto's wilt laten zien echt om de foto's, dan kun je beter je foto's in het foto-topic plaatsen. (Forum index -> Algemeen -> Fotokunst) Je kan daar ook heel veel leren van de tips die gegeven worden in dat topic.

Veel plezier met fotorafie!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:51

Ik fotografeer met de basiskitlens die ik erbij heb gekregen de 18-55 VR Kit
het is idd nog ff uitvinden ja haha :P

Met diafragma spelen is idd leuk, alleen ik ben nog niet zo handig en snel, daarom is het moeilijk om snel te handelen in mn bewegingen, al helemaal niet als het actie foto's zijn. hij staat nu vrij wel altijd op automatisch :)

bedankt voor je tips!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:06

RIJ-ITP --> FK

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:15

[TAG] vergeten, ik TeM even. :)

Even over de foto's;
Ik zie dat het beeld nogal uit z'n voegen wordt getrokken. Je fotografeert denk ik met de standaard kitlens?
Door de groothoek worden de verhoudingen wat scheef. Ik zou je aanraden om een 55-200mm lens te kopen. :)
Verder nog goed blijven oefenen op de momenten.

Goof

Re: [FOTO] Mijn fotomodel met haar KWPN en Arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:10

Op foto 1 vind ik het paard niet in zijn charmantste houding, hij komt hier niet heel goed uit. Bovendien had ik ervoor gekozen om het hoofd van deze persoon er ook op te zetten, je hebt nu een niet-affe foto.
De laatste foto heeft ook weinig toegevoegde waarde. Omdat het hoofd wegvalt tegen de nek erachter krijg je wederom een rare verhouding. Daarbij komen de kleuren absoluut niet mooi uit zo binnen en stoort het uit elkaar getrokken halster. Buiten met goede achtergrond had hier beter geweest.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:38

Sorry, ik ben niet gecharmeerd van je foto's! Blijven oefenen

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:33

@ Muurp: bedant voor het advies, heb idd een basis ketlins, maar ik kan me momenteel niet veroorloven een nieuwe te kopen :P

@Goof: persoon wilt niet op de foto's vanwege het rijcommentaar (omdat het eerst bij rijden itp stond, vandaar dat we het hoofd eraf hebben gehaald)

@Rhyddid: blijf ik doen :D!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:37

Ik vind de foto's ook niks :n probeer bij beweging met de sluitertijd te spelen, gebruik zo min mogelijk de flits dus ga dan met diafragma en iso spelen. En de foto's niet zo raar croppen :+ dat doet niet veel goeds aan de foto. Daarbij heb je ook niet echt een lens waar je echt goede paarden foto's kan maken, dus lekker oefenen en sparen voor een andere lens.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:39

Hey

ik wil heel fftjes aangeven dat ik absoluut geen paardenfotografie wil gaan doen, maar het gewoon voor de fun wil blijven doen. ik moet nog eerst een paard en de camera zelf afbetalen :') dus als ik 1700 euro heb betaald, kan ik sparen voor een nieuwe :D

ik moet nog alle knoppen leren kennen, ma doe mn best

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:41

Maar een extra telezoom lens is nooit weg ;) die hoeft dan nog niet eens specifiek voor paarden fotografie gebruikt te worden ;) Maar met een kitlens kan je gewoon vrij weinig, die zit er bij mij ook nooit aan. De D3100 is niet zo moeilijk, dus die heb je zo door :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:00

M_hartje_M schreef:
Goof: persoon wilt niet op de foto's vanwege het rijcommentaar (omdat het eerst bij rijden itp stond, vandaar dat we het hoofd eraf hebben gehaald)

Ja..... je plaatst hier foto's op fotokunst omdat je commentaar wilt en kennelijk wilt leren. Onthoofde foto's zijn geen goede foto's, simpel. Plaats ze dan niet. Ze zijn niet goed.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:02

@Mossel: Nee ik kon er wel meteen mee aan de slag! alleen het is altijd eventjes uitvinden haha :P

@Goof: nogmaals, het topic is eerst geplaats bij RITP, ik wist niet dat ik het bij dit topic moest plaatsen... Anders had ik haar misschien niet 'onthoofd'