Vraag over : na de fotoshoot (afdrukken etc)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Vraag over : na de fotoshoot (afdrukken etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:46

Hallo bokkers,
Aangezien ik toch binnekort fotoshoots wil gaan aanbieden serieus..
Heb ik een aantal vragen..

Na de fotoshoot...

Hoe krijgt diegene zijn foto's ? Per dvd? Of cd rom en waar koop je die dan ? (die lege cd / dvd - roms)
Met welk(e) bedrijf/winkel druk je je foto's af?
Geven jullie een afdruk of geven jullie een foto vrij zonder copyright / groot formaat.

Ik denk dat iedereen iets anders doet ,maar dan kan ik een soort tussenweg vinden :)

Alvast bedankt!

MVG Elin

Leverage

Re: Vraag over : na de fotoshoot (afdrukken etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:52

Ik zet de foto's meestal op een CD, hier halen we cd's uit Luxemburg geloof ik :+ Afdrukken heb ik nog niet gedaan dus daar kan ik je geen antwoord op geven ^^.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:57

Bij iedereen verschillend. Je kunt even verschillende fotograven mailen hoe het bij hun gaat. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:22

Ik doe geen afdrukken.
Ik zet mijn foto's op origineel formaat op cd (echt overal te koop, van Blokker tot supermarkt tot Action), die stuur ik op.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:30

Iedere fotograaf pakt dat anders aan. Zelf zet ik de foto's verkleind en voorzien van mijn logo op een cd-rom die wordt opgestuurd naar de klant. Van daaruit kan de klant kiezen welke foto's zij /hij als afdruk wenst te ontvangen.

Gratis de originele wegggeven raad ik af, leuk voor de klant maar jij hebt er tijd en geld in gestoken en daar mag je best wat voor vragen, en het zal zonde zijn als je alles toch maar gratis weggeeft.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:09

Na de fotoshoot..

Bewerk ik alle foto's, verklein ik ze en zet er mijn logo op.
Dan maak ik een webpagina aan waar alle informatie staat over het nabestellen en de tarieven daarvan.
Ook heb ik hier een speciale fotogalerij waar alle foto's van de fotoreportage te zien zijn en ze de foto's gemakkelijk allemaal kunnen downloaden zodat ze op hun computer staan.
Ook staat er op de webpagina een bestel formulier waarbij ze gemakkelijk de foto's na kunnen bestellen. voorbeeld van een pagina: http://champie.lisadijk.com (Op alles geld een © gelieve niets te kopiëren)

Als iemand dan foto's wilt nabestellen dan zorg ik dat ze altijd eerst het bedrag overmaken en dan laat ik de foto's afdrukken (profotonet.nl) of digitale foto's stuur ik dan op. pas als het over een grote nabestelling gaat van digitale bestanden zet ik het op een cd-rom en stuur ik deze op.
Profotonet kan overigens de foto's meteen naar het juiste adres sturen en zelf krijg je het factuur thuisgestuurd.

Succes!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:10

Antwoord op jouw vraag: Ik laat (nog) niets afdrukken. Heb al wel account op Oypo gemaakt, want met gratis weggeven doe je de markt er geen eer aan.

Ik zie hier profotonet.nl de revue passeren voor "gewone" foto's. Welk bedrijf laten jullie foto's op canvas afdrukken? Ik heb wat namen gehoord hier, maar ben ze kwijt. := Ik had nog kerstcadeau liggen voor herinneringoplinnen.nl en die heb ik gisteren maar verzilverd, omdat bon bijna verliep. := Afdrukken op canvas is zo 2009, maar ja die bon had ik nog liggen. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik zie dat 11AFotograaf Canvassite.nl adviseert.

Afdrukken op aluminium is een stuk hipper. :) Helaas een stuk duurder. Ik heb hier in Haarlem wel tof bedrijf gevonden. Een professionele drukker, maar daar betaal je helaas wel de hoofdprijs voor. :( Wat is jullie ervaring met afdrukken op aluminium? Ik ben vooral erg gecharmeerd van dat 3mm aluminium met dat plexiglas ervoor. Je hebt ze ook nog met dat gegoten epoxyhars erover, maar dan ben je helemaal arm. :(

-- edit
Tip Canvassite.nl van 11AFotograaf erbij gezet.

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:48

Ik gebruik Oypo, echt super handig en geweldige service! Daar kunnen klanten ook vergrotingen en canvassen bestellen. Al mijn klanten zijn allemaal super positief over de kwaliteit van de afdrukken, en de snelheid waarmee ze de bestelling binnen krijgen, dus ik ben er tevreden mee! :D

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:17

Bij mij worden tijdens een studioshoot de foto's direct nagekeken en zodra de shoot is afgerond worden deze verwerkt en voorzien van beeldmerk naar een account op de site gezet. Daar kan men bij thuiskomst direct de foto's bekijken. Zodra mensen de foto's hebben gekozen die ze willen hebben, druk ik ze af en stuur ze op.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:20

Blijkbaar is Pixum ook wel een goede waar Bokt nu ook bij de fotowedstrijd wat van verloot. Daar kun je ook op dibond aluminium afdrukken. :) Zelfs ook de variant met plexi/acrylglas ervoor. Dat is de galleryuitvoering. :D Nu nog 2 mooie foto's uitzoeken en geld sparen. :P Die komen boven de bank te hangen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:21

Leuk om hier ideeën vandaan te halen. Ik wil ook binnenkort foto's op een soort webalbum gaan aanbieden. Dat Oypo ziet er heel gaaf uit, maar ik heb de ballen verstand van HTML en ik krijg het niet op mn web pagina :')