[FOTO] Oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[FOTO] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:35

Even geen inspiratie voor de titel :')

Afbeelding

Ik heb deze tijdens een fotoshoot met mijn verzorgpony gemaakt.

Tips zijn welkom! :D

_Denise_

Re: [FOTO] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:08

Ik vind het jammer dat het scherpteveld boven/net achter het oog ligt ipv op het oog. Daarbij leidt het hoofdstel IMO een beetje af :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:37

Ik vind het een leuke foto, maar vind het weer jammer dat het niet goed is scherp gesteld. Ik zou zelf persoonlijk iets meer van het paard nemen, en iets minder van de achtergrond :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:06

Inderdaad je scherpteveld op het oog richten, en ik zou zelf iets meer scherptediepte gebruiken (dus een groter gebied wat scherp is, zoals bijv het hoofdstel en het voorhoofd (dus een hogere F-waarde)).

Oh ja, wat ik verder nog tegen kwam: een oog reflecteerd, en ik lijk een meisje te zien met een roze shirtje aan in de (vanuit ons gezien) linkerhoek vh oog staat. Misschien volgende keer proberen dit te voorkomen :)

Veel succes met met fotograferen!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:59

Haha dat meisje ben ik zelf :D Ik vond het eigenlijk wel een apart effect geven, wat kleur in het oog.
Het was een snelle foto dus ik was zelf erg verrast door het resultaat. Ik heb dus niet op de f-waarde gelet, omdat ik portret foto's aan het schieten was.
Er was nog een klein stukje paard aan de linkerkant wat ik eraf gecropt heb, omdat ik vond dat het een vage bruine vlek werd. Daarom heb ik er voor gekozen de rechterkant de ruimte te geven omdat daar verschillende dingen gebeuren (stukje hoofdstel, manen etc).

Achteraf had het scherptepunt dus iets meer óp het oog want zoals ik het zie ligt het nu op de wimpers.