[FOTO] Eerste foto's: Kleine Pien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

[FOTO] Eerste foto's: Kleine Pien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:20

Sinds kort ben ik wat serieuzer bezig met fotografie. Ik vond het altijd wel leuk, maar fotografeerde alles op de automatische stand.
Afgelopen zaterdag heb ik een workshop gehad en inmiddels heb ik me ook ingeschreven voor een basiscursus.

Omdat het me leuk lijkt mijn ontwikkelingen met jullie te delen, hierbij mijn eerste fototjes!
Foto's zijn gemaakt op de manuele stand.

Volgens mij was het zo: Sluitertijd 250, een zo groot mogelijk diafragma (na het lichtmeten wilde hij niet lager dan 4 - 5.6) en ISO 400 (Die kan ook niet lager, weet iemand hoe dat komt?)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips, trucs en commentaar.

Morgen foto's maken van paarden van een vriendin, ben benieuwd of dat lukt! :+

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:25

Ik heb er geen verstand van maar erg leuke foto's en mooie poes!

Anoniem

Re: [FOTO] Eerste foto's: Kleine Pien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:05

Ik vind ze eerlijk gezegd niet scherp genoeg.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:06

Jammer dat er bij beide foto's een stukje poot mist, en bij de tweede foto een stukje oor. Gewoon door blijven oefenen,
en je ook goed concentreren op het onderwerp :).

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 01:08

Bedankt voor jullie reacties.

Niet scherp genoeg? Ik zie ze vlijmscherp, of iig het punt waarop ik scherp gesteld heb. Kan dat door het uploaden komen? (photobucket en verkleind) Zou je me tips kunnen geven over hoe ik het beter kan doen?

Pootje en oor had ik zelf niet eens gezien! Hihi. Valt toch tegen een goede foto te schieten zie je wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:16

Op welke punten heb je bewust scherpgesteld dan? En heb je daar ook bewust naar de onscherptes gekeken (ook de plaatsen waar de vacht geen doortekening meer toont bv)?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 13:27

Op haar oogjes en neusje heb ik scherp gesteld. Heb express voor een groot diafragma gekozen, dan krijg je toch vanzelf weinig scherptediepte?

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:25

Aah, wat een leuke kat! :)

Als ik het verder over de foto heb, vind ik het jammer dat je zulke krappe uitsneden hebt gemaakt. Bij de eerste vind ik het persoonlijk ook jammer dat er iets voor de kop van de kat zit.

Verder echt leuke foto's! :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:35

Die scherptediepte is heel vervelend... Ik ben nu bezig met het ezelsbruggetje "Alles is veel, en minder is weinig." Ofwel: als je alles scherp wilt hebben (veel scherptediepte), moet je een grote diagfragma opening hebben en dus een laag F-nummer. Als je maar een deel scherp wilt hebben (minder scherptediepte) heb je dus een groot F-nummer nodig (wat resulteert in een kleine diafragma opening)

Verder ga ik mee in het commentaar, inderdaad net die oorpuntjes etc. wel erop zetten, of duidelijk eraf laten omdat het niet belangrijk is voor je foto.

Verder is het een erg mooie kat :) Hoog knuffel-gehalte