Maar ik wil graag meer over deze camera's te weten komen, hoe ze werken en dat soort dingen. Maar omdat ik mijn Nikon D3000 gewend ben heb ik er veel moeite mee

Dus ik vroeg me af of er toevallig mensen zijn die nog met deze oudjes werken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Nouks schreef:Waar heb je precies moeite mee ten opzichte van je D3000?
Voor operationele zaken (rolletjes verwisselen, belichting instellen etc) is natuurlijk de handleiding, als je die er niet bij hebt gekregen valt deze meestal wel op internet te vinden (helaas niet altijd in het Nederlands, maar bijvoorbeeld in het Engels moet lukken). Verder werkt het fotograferen zelf natuurlijk niet anders dan met iedere andere camera.
Ik heb zelf een normale (lomo) analoge camera, een polaroid, een andere analoge maar daar worden geen rolletjes meer voor gemaakt, en een écht stokoude met een lens die je zo moet openklappen, maar die staat alleen maar mooi te zijn in mn kamer 

Achteraf waren ze best gaaf geworden 

Er gaat gewoon een 35mm rolletje in(in iedere fotowinkel en de Hema te koop). Olympus geeft een mooi oud effect aan je foto's. Als je me een PB stuurt kan ik je wat foto's laten zien. Het is een juweeltje en een van de beste camera's uit de jaren 70.