[FOTO] Concertfotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

[FOTO] Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:23

Hoi,
Ik ben Kim en ik ben sinds december 2010 professioneel concertfotograaf voor LiveXS en Up Magazine. Nu wilde ik ook hier graag mijn foto's delen en wellicht van opbouwende kritiek wat leren. Ook complimentjes zijn welkom al ben ik nog lang niet op het niveau wat ik wil behalen ben ik al flink gegroeid. Ik vind concertfotografie helemaal geweldig, de mix tussen muziek en fotografie kan bijna niet beter. Weinig tijd om mee te werken(meestal 3 nummers en geen flits) slechte belichting en het ontwijken van rondvliegend bier maakt dit zo leuk.
Even wat technische info, ik werk met een Canon 450D. Mijn lenzen zijn 24-70mm 2.8 Sigma, 70-200mm 2.8 Canon.
Enjoy !
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Bagheera_206

Re: [FOTO] Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:39

Nette foto's hoor! :) Gaaf dat je nu professioneel fotograaf bent. :) Ik vind concertfotografie ook erg leuk om te doen. Ik ben zelf sinds dit jaar vrijwilliger bij 3VOOR12/Noord-Holland van de VPRO en ben nog lekker aan het oefenen bij opkomend talent in de lokale podia. :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:53

Bagheera_206 schreef:
Nette foto's hoor! :) Gaaf dat je nu professioneel fotograaf bent. :) Ik vind concertfotografie ook erg leuk om te doen. Ik ben zelf sinds dit jaar vrijwilliger bij 3VOOR12/Noord-Holland van de VPRO en ben nog lekker aan het oefenen bij opkomend talent in de lokale podia. :)

Dat wilde ik eerst ook doen maar toen werd alles bij de grotere bladen in stroomversnelling gezet dus heb ik daar geen tijd meer voor. Mag deze zomer nog Bavaria Open Air schieten en Appelpop :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:10

Wat tof dat het allemaal zo snel is gegaan zeg. Leuk om die grote bands op grote festivals te mogen doen. Ik geloof nog niet dat ik mij bij die eerste 3 nummers staande kan houden tussen alle andere profi-fotografen. := Ik ben nog lekker aan het spelen, oefenen en prutsen. :) Ik fotografeer zelf ook met Canon. Met een 550D. Hopelijk kan ik volgend jaar sparen voor een 7D Mk2 en/of 5D Mk3. Zoooo irritant om lenzen te wisselen. Ik fotografeer zelf met 17-55mm en ook 70-200mm. Ik wil ook graag die 24-70mm, maar volgens mij brengt Canon een nieuwe versie uit en heeft die nog steeds geen IS. :( Tot nu red ik mij hier prima mee dus wacht het gewoon af waar Canon mee aan komt zetten.

Er zijn meer 3VOOR12'ers actief op Bokt! :) Nouks heeft in het verleden ook voor 3VOOR12/Overijssel gefotografeerd. Zij geeft volgende maand een workshop concertfotografie. Ik hoop dat het lukt om daarbij te zijn. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:13

Er gaaf! Die tweede :wow:

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 08:01

dankje Adil ! Da's ook wel mijn grootste trots van het laatste festival :D