[FOTO] Duif en paardenoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Duif en paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 13:57

Afbeelding

Afbeelding

Uitzonderlijk trots dat ze ZO goed gelukt zijn... van de duif had ik er maar ééntje kunnen schieten want ik kwam iets te dichtbij... :o

CoonArt

Re: [FOTO] Duif en paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 15:49

Sorry, had er één over het hoofd gezien:
Afbeelding
(kon niet meer editten)

Voor alle foto's geldt: contrast verhoogd, verscherpt en een mooie border eromheen gedaan! Commentaar is welkom, graag onderbouwd!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:11

Ik zou de paardenogen weglaten, to be honest ;)
De duif vind ik gaaf! Een "staatsieportret" bijna :)) Leuke lichtval, goede uitsnede, niks op aan te merken.
Ben normaal niet zo van de kadertjes, maar bij deze staat het goed!

De paardenogen vind ik daarentegen wel mooi scherp, maar ze missen een beetje een verhaal, zijn wat cliché...
Experimenteer eens wat met wat meer "paard" op de foto, of een stukje mysterieuze achtergrond, waardoor je wil blijven kijken. Of fotografeer eens vanuit een andere hoek, zo vanaf ooghoogte staat er wat weinig oogbol op de foto.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:29

_l_amanda_l_ schreef:
Ik zou de paardenogen weglaten, to be honest ;)
De duif vind ik gaaf! Een "staatsieportret" bijna :)) Leuke lichtval, goede uitsnede, niks op aan te merken.
Ben normaal niet zo van de kadertjes, maar bij deze staat het goed!

De paardenogen vind ik daarentegen wel mooi scherp, maar ze missen een beetje een verhaal, zijn wat cliché...
Experimenteer eens wat met wat meer "paard" op de foto, of een stukje mysterieuze achtergrond, waardoor je wil blijven kijken. Of fotografeer eens vanuit een andere hoek, zo vanaf ooghoogte staat er wat weinig oogbol op de foto.

Tja, ik kan de ogen nu niet meer weghalen helaas, maar bedankt voor het commentaar op die duif... was werkelijk een pain om 'm goed op de foto te krijgen zonder hem/haar daadwerkelijk weg te jagen. (nam eerst wel aanstalten ervoor!) Dus ik ben heel voorzichtig eropaf geslopen, zo laag mogelijk op de grond en dan maar rustig de zoomlens gebruiken. Voor de foto heb ik natuurlijk weer mijn Olympus SP550UZ gebruikt, met maar een heel klein beetje zoom. Ook net zo lang gefrummeld aan het knoppie totdat ik de goede scherpte had. (stelde steeds scherp op het gras, dat ********* ding!) De ogen, tja... ikzelf vind ze wel goed gelukt. In ieder geval beter dan wat ik eerder had gepost qua ogen (zie mijn andere paardenogen-op-foto's-topics hier op bokt.)

Nant

Re: [FOTO] Duif en paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:53

Ik vind de eerste paardenoog foto juist wel erg mooi, dat juist het oog scherp is en niet de manen! Foto van de duif vind ik ook erg leuk! Je gaat al duidelijk vooruit met je fotografie!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:24

Je gaat echt zo vooruit, vergeleken je vorige foto's :j

De duif, die zou ik zo laten, die is echt geweldig mooi! :D

Paardenogen vind ik niks, met name de laatste die je geplaatst hebt, vind ik de kleuren afschuwelijk (zie rechts in de foto, het is té verzadigt). En daarnaast vind ik de compositie niks. Te veel haar, te weinig oog. Het eerste paardenoog vind ik niet bijzonder, kleuren zijn mat, en de foto vind ik te veel van voren genomen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :j