Foto, kitten. niet helemaal zoals die had moetn zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Foto, kitten. niet helemaal zoals die had moetn zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:42

Hoi,

In de afgelopen week heb ik een kleine week met mijn vriend op kittens gepast.
Het leek mij wel leuk om wat foto´s te maken, dus ik heb heel wat gemaakt.
Binnen fotograferen is echt niet mijn ding en hier moet ik echt eens wat aan gaan doen! Ik heb hier een 70 300 mm gebruikt en een externe flitser.
Hier had ik al wat problemen mee omdat de foto´s vrij gelig waren. Natuurlijk wilde ik de kittens op een roze plaid voor de foto´s :+ Met als gevolg nou ja zie hieronder.

Afbeelding

Valt er hier achteraf nog iets aan te doen? Ik ben al bezig of ik het met bewerken weg kan krijgen, maar dit gaat het niet worden volgens mij:(

Eline

Re: Foto, kitten. niet helemaal zoals die had moetn zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:45

Heb je de foto's in raw geschoten of in .jpg?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:49

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een leuke foto.
Ik zou zeggen: niets meer aan doen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:51

Eline, helaas in .jpg.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:55

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:09

Zeker in een situatie als dit, waar je wat nieuws uitprobeert en met felle kleuren werkt zou ik je voor een volgende keer raw aanraden, dan zijn aanpassingen echt het makkelijkst. Maar dat is achteraf makkelijk praten.

Welk bewerkprogramma gebruik je? Voordat ik dingen roep die je niet hebt? :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:10

Altijd Corel PSP.
Achteraf zat ik ook te denken, oliebol de RAW! Maar goed dat is achteraf.

Edit: op mijn laptop is de foto een stuk minder roze dan op mijn computer. Maar toch nog een neongloed.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:49

Ik ben bang dat je dan om het echt mooi te krijgen, heel veel moet gaan aanpassen. Voor echt 'portfoliokwaliteit' denk ik dat je beter de shoot een keer over kunt doen.

Maar om de ergste 'neon' eraf te halen zou je een combi van twee lagen kunnen proberen: Als eerste een aanpassingslaag hue/saturation/lightness aanmaakt en dan de saturatie van het rood naar wens omlaag zetten. En dan curves, auto - lekker het programma laten nadenken - en dan de opacity aanpassen totdat je het gewenste resultaat hebt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:54

Voor portfolio zal ik ze inderdaad niet gebruiken. Maar ik vind het wel leuk om de foto's op cd te zetten voor de eigenaresse.
Ik zal je tip eens gaan proberen in de hoop het ergste eruit te krijgen. Eline, hoe vind je de 2de foto die ik in een link plaatste qua kleur?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:09

Qua roze ziet die er een stuk beter uit. Wat ik denk ik nog zou doen, is er iets meer contrast inbrengen. Bijvoorbeeld met een curves adjustmentlayer die er ongeveer zo uitziet ( klik ) je haalt dan het fletse er net nog iets af. Om te voorkomen dat het roze dan ook weer ineens terug is in al z'n knalheid, kan je de laag op 'luminosity' zetten, hij past dan alleen het contrast aan en niet de kleur.

(Als ik dingen zeg die je niet begrijp, vraag gerust door trouwens ;) )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:44

Dank je voor de tip ik dacht zelf ook meer contrast, maar inderdaad het roze kwam er weer uit.
Ik ga morgen even kijken, zo begrijp ik het niet. Maar misschien als ik het programma open dat ik meer zie.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:24

Afbeelding

missch zo iets, gedaan door;

donker paarse laag erover heen doen en op verzadiging te zettn ( paint shop pro XI) zeg maar over die deken heen (d.m.v. selectie) en dan op de kat 'de rozere stukjes '' selectie tool doezelen op 40 zetten e ndan de rozere stukken selecteren en vullen met zelfde kleur donker paars, en ok op verzadiging

is misschien niet helemaal een mooie kleur maar dat kun je naar eigen keuze aanpassen:P

tenminste ik neem aan dat je zoiets bedoelt toch?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:13

Vind de foto uit de eerste post het beste van wat hier staat. Die laatste vind ik echt heel lelijk bewerkt :o, dikke rand om de kat heen etc.

Zou de shoot toch gewoon een keer overdoen wil je inderdaad portfoliowaardige foto's hebben. Idee is leuk :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:27

Het beste kun je nog een keer opnieuw gaan fotograferen hihi. heb geen idee hoe de kleuren echt horen (welke kleur het katje is?).
Ik weet niet hoe het met jouw programma heet maar met photoshop zou je met selective colours even kunnen rommelen om zo
het roze en het gele eruit te halen, nog even wat met de curves en saturation spelen en dan heb ik het zo.. Het blijft niet geweldig.
Denk dat als je ze echt goed wilt hebben het heel veel nabewerk tijd gaat kosten, dan kun je beter een keer opnieuw gaan fotograferen hihi.

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:19

Het poesje is een blauwe, grijze kleur.
Helaas zit het er niet in om ze opnieuw te doen. Ik denk qua fleece plaid dat ik beter een andere kleur had kunnen kiezen ook, deze wel fluoriserend roze dus dat zal ongetwijfeld meespelen.
Ik heb helaas nog niet kunnen kijken voor de bewerking op mijn pc helaas. Maar probeer dit zo snel mogelijk op te lossen (klein probleem met pc)