Hoi,
De foto van het lieveheersbeestje vind ik opzich wel een leuke foto. Inderdaad alleen jammer dat die niet helemaal scherp is. Dit was op de originele foto ook al niet, hoewel dit wel zo lijkt te zijn. De scherpte ligt namelijk net naast het lieveheersbeestje, hoewel dit soms moeilijk te zien is. De enige tip die ik hier kan geven: beter scherpstellen, maar dit vraagt enige oefening. Correct scherpstellen is een van de moeilijkste dingen in fotografie.
Foto 2 van de hond vind ik echt een geslaagde foto. Dat er zo weinig scherptediepte is vind ik net een pluspunt. Dus dat die poot niet meer scherp is. Zo wordt de aandacht naar de essentie getrokken en krijgt je beeld diepte. Let er wel op dat je in het vervolg de ogen scherpstelt en niet de neus, hoewel het hier wel een leuk effect heeft. Wil je in het vervolg toch de poten mee scherp kan je beter je diafragma inderdaad kleiner maken (groter getal).
De laatste foto vind ik de minste van de drie. Ik vind hem te fel overbelicht. De bovenkant van haar hoofdje is helemaal uitgebrandt en hier is geen detail meer in te vinden. Dit is erg jammer. Ik zou er ook iets meer contrast insteken om het beeld interessanter te maken 
Ik hoop dat je toch wat gehad hebt aan mn uitleg. Blijven oefenen!
Grts