[FOTO] Besjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tarck

[FOTO] Besjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:37

Hallo!

Ik heb sinds gister de oude camera van mijn papa over mogen nemen en ik ben dus vandaag naar het parkje bij ons in de buurt geweest. Ik ben dus een amateur en weet nog niet veel over scherpstellen enz. Ik heb gewoon de automatische stand gebruikt zodat ik een beetje mijn camera kan ontdekken. Ik heb de Olympus E-500. Ik wil graag opbouwende kritiek en tips, zodat ik kan leren. Nu heb ik zelf (vind ik) 2 mooie foto's van besjes. Ik wil graag weten wat jullie er van vinden!

Ik ben dus een amateur en snap nog niet zo veel, ik wil dus graag uitleg over fotografie. :j

PS. Ik ben 13, dus niet te aanvallend AUB :Y) Ik heb de foto's even in een linkje gedaan, anders waren ze te groot. Ik heb ze wel kleiner gemaakt, maar dan ging de kwaliteit achteruit :( De kwaliteit is helaas ook achteruit...

https://lh5.googleusercontent.com/-EJ4u ... 012050.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-06Jt ... 012049.JPG

Ik hoor graag jullie tips!!

Groetjes, Anouk

lifeofmarit

Re: [FOTO] Besjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:38

ik vind ze saai
op de 1e foto stoort dat vage takje mij heel erg,
de 2e foto is niet helemaal scherp.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:33

Ik vind ze ook niet heel interessant, maar hé, je bent nog maar net begonnen.

Je hebt in iedergeval goed je onderwerp scherpgesteld en naar mijn mening is foto 2 ook gewoon scherp.
Je zou om de foto's spannender te maken kunnen oefenen met in- en uitzoomen op je onderwerp,
kaderen en composities. Let ook goed op de achtergrond, de witte gebouwen zijn wat afleidend.

Dus houd die scherpte vast en oefen nog meer op spannende composities en je onderwerp meer laten opvallen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:16

Voor een eerste foto niet slecht. Ze zijn scherp dat is al goed.
Natuurlijk ze zijn een beetje saai. De foto's zeggen je niets zeg maar.
Probeer de volgende keer een stuk dichterbij het onderwerp een foto te maken. Dus dat je niet de hele tak op de foto hebt.

Succes met foto's maken!