[FOTO] amateur shots

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

[FOTO] amateur shots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:58

Hallo, :)
ik ben hier niet bekend, vrijwel amateur dus :+ een zo'n 10 jaar oude spiegelreflex camera, toendertijd één van de eerste (SONY MPEG movie EX digital still DSC -F707 5.0 pix). Een lekker ding om mee te werken! Vandaag een beetje aan het fotograveren geweest en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven, vind het een leuke hobby :j

1. ik vond deze mooi :j alleen jammer dat ie in het midden een beetje 'door elkaar loopt'
Afbeelding

2. niet helemaal scherp op de plekken die ik graag wou, maar het heeft wel wat
Afbeelding

3. helaas scherp gezet op de steel ipv de bloem := maar hij kan er mee door :D
Afbeelding

4. mooi scherp verder niet super bijzonder
Afbeelding

5. mijn liefde, ik ben blij met dit plaatje :j
Afbeelding

6. jammer van de redelijk storend achtergrond maar verder vind ik hem wel grappig :j
Afbeelding

hou het lief, ik ben nog beginnend en maar voor de hobby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:38

1 vind ik een nietszeggend plaatje doordat je 'm aan de bovenkant niet compleet hebt. Ook is 'ie niet scherp.

Voor 1, 2 en 3 geldt: foto's die niet scherp zijn, zijn NIET mooi, tenzij onscherpte functioneel is.

4 is leuk zoals 'ie scherpgesteld is op de druppelinslagen, maar de ondergrond is ronduit lelijk met die stoeptegels. Ze vertellen niets, halen de kleur uit de foto, en verknallen zo dus wat je had willen laten zien. Had je dit bv op dieper water gedaan, had je een mooi effect kunnen krijgen.

5 vind k een rare uitsnede en ik vind de kleuren veel te flets. Paard trekt te weinig aandacht, ik zie het mooie er zo niet vanaf spetteren.

6 veel te rommelige achtergrond, paard te klein. Lijdt allemaal veel te veel af van wat je had willen laten zien.

Aardige huis-tuin-en-keukenkiekjes, maar persoonlijk had ik ze nooit op Fotokunst gezet.

NicoleHorses

Re: [FOTO] amateur shots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:42

dankjewel. tsja ben nog amateur dus dit is ook maar een begin.
was meer benieuwd naar jullie mening ipv 'kunst' te laten zien.
ik ben het grotendeels heel erg met je eens alleen vond die foto 5 er nog persoonlijk wel uitschieten :) maar das een mening :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:01

Snap ik, want jij bent verliefd op het onderwerp ;) Maar een buitenstaander ziet een paard zonder hals en met een heeeel lange rug. Twee passen meer naar rechts en je had letterlijk een heel andere plaat gehad.

Voor paardenfoto's is het misschien leuk om eens wat werk van Gera Hoving te bekijken, of van Arnd. Die weten altijd precies de juiste poses te pakken en hebben fantastisch kleurgebruik. Is hartstikke leerzaam (en gewoon mooi en leuk) om te zien!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:04

Dankje :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:15

ben ik benieuwd wat je van die andere foto's vind:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vind je deze iets beter? :o haha vond deze minder maar in dat opzicht wat je net uitlegte denk ik dat je dit dan wat beter vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:23

Gras uit 't waffeltje, zonde dit!
Vooral de bovenste vind ik een mooie plaat qua opstelling. Echter veel te donker en te weinig kleur. Maar qua houding gewoon mooi!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:16

haha :o dankje!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:23

Hoi!

Ik ben het grotendeels met Sonja eens,

De eerste foto is ook wat overbelicht, kijk goed naar je sluitertijd icm je diafragma.
de kleuren zijn inderdaad wat mat en de foto's van je paard te donker (dus langere sluitertijd kiezen of groter diafragma kiezen).

De witbalans is niet helemaal juist, het paard lijkt hierdoor ook groenig/blauwig over te komen. Als je dat kan instellen op je camera speel hier eens mee, je kan dan compenseren voor bv bewolkte dag, tl licht e.d. Dan word wit tenminste ook wit en de foto wat frisser.