[FOTO] Water!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lovehorses7

[FOTO] Water!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 18:47

Hoi!

Ik heb vandaag voor het eerst foto's gemaakt waar ik best wel trots op ben voor de eerste keer :D
Fotocamera: Sony Cybershot DSC-H2 met Carl Zeiss 2,8-3,7/6-72 Lens

Heb je tips om de foto's er nog mooier eruit te laten zien graag tips want ik heb er geen verstand van...

Water :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog onze hond :D
Afbeelding
Afbeelding

:')
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-07-11 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Maysie

Re: Water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:36

F1, F2 : Ik zou volgende keer een kom nemen met daaronder of erachter gekleurd papier nemen, of een doek bijvoorbeeld. Probeer eerst je doel te bedenken en je uitvoering in je hoofd te zien voordat je zoiets fotografeert, je hebt bij zo'n "onderwerp"immers alle tijd. Nu vind ik het er allemaal maar rommelig en "geknipt" uitzien.
F3, F4 : Eigenlijk zelfde verhaal. Kan je op je camera handmatig dingen instellen? Zoja probeer dan met je sluitertijden te spelen. Ook hierbij gebruik een bak (grote) met papier / doek erachter. Maak je foto zo zodat je de randen van de bak niet ziet of desnoods alleen de zijkant maar dat je niet "in" de bak kan kijken als je snapt wat ik bedoel
F5 : Saai, en de vacht bij het oog is vies ..
F6 : Neem je hond, plaatst hem voor een rustige achtergrond, niet te dicht op de achtergrond maar iets er vanaf. Ga dan met je diafragma spelen en je zoom.. Hierdoor creëer je een mooie dof/ scherptediepte waardoor je hond loskomt van je achtergrond en de aandacht in de foto naar de hond gaat, van uitgaande dat dat de bedoeling is. Wil je de hond zo van de voorkant dan zou ik persoonlijk de camera draaien waardoor je een portret-stand hebt en de hond mooi evenwichtig uitkomt op de foto.

Tip ga googlen op fotografen en kijk naar voorbeelden en composities en probeer dat uit. Hierdoor heb je een begin richting qua oefenen en kan je technieken wat onder de knie krijgen :) en leer je je camera aanvoelen :)