hoe meer leren met canon eos 550D?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xkalanca

hoe meer leren met canon eos 550D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 09:43

Hallo,

Omdat ik graag meer wou gaan doen met fotografie heb ik een tijdje terug de canon eos 550D met een tamron 18-200 lens gekocht (over de lens hoef ik geen commentaar want ik sta volledig achter deze keus)
Aangezien ik nooit eerder een spiegelreflex is alles nog erg nieuw voor mij en weet ik van veel knopjes de functie nog niet echt. Ik wil graag zo veel mogelijk leren om de mooiste foto's te kunnen maken maar ik weet nog niet helemaal hoe!
Ik heb al een beetje gekeken naar fotocursussen, ik kon voor €25,- de canon eos fotocursus volgen maar i.v.m. met mijn eindexamen dit jaar kon ik hier niet bij aanwezig zijn. Maar ik weet verder niet wat een andere niet al te dure goede fotocursus is? (liefst niet te ver vd betuwe)
En wat zijn andere opties? misschien boeken over deze camera en over fotografie algemeen?

In ieder geval ben ik opzoek naar wat hulp en ik hoop dat ik die hier een beetje kan krijgen!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:18

Handleiding doorlezen en héél véél oefenen. Dan kom je er ook wel zonder fotocursus. :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:39

Boeken zijn goed, wel de juiste uitzoeken want uitgebreide 'handleidingen' kunnen heel saai zijn; je hebt echter ook hele leuke fotografieboeken. Ook zijn er op youtube enorm veel fimpljes te vinden met uitleg, zelfs specifiek over de 550D. En verder heel veel oefenen, kritisch naar je eigen foto's kijken (heel belangrijk!) en anderen om hun mening vragen (en hier ook wat mee doen :P).

Marit

Re: hoe meer leren met canon eos 550D?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:41

Ik zou of een fotocursus doen, of een boek kopen en daarmee aan de slag gaan.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: hoe meer leren met canon eos 550D?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:18