Het is de eerste keer dat ik met een betere camera foto's maak dus als jullie tips hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Marit schreef:Dit is inderdaad geen macro foto, voor macro moet je nóg dichterbij zitten!
Wat ik vooral mis in je foto's in een onderwerp. Vooral bij de laatste foto, het zijn gewoon een paar blaadjes. Er is niets waar mijn aandacht naartoe getrokken wordt. Deze paar blaadjes kunnen echter wel interessant worden als je ze op de juiste manier fotografeert. Als je nóg dichterbij was gekomen, en gebruik had gemaakt van scherptediepte had het beeld heel anders kunnen zijn. Bij scherpte diepte zie je een deel van de foto (vaak wat het dichtste bij staat) erg helder en duidelijk, en de achtergrond wat vager. Dat maakt de foto wat abstracter en interessanter omdat mensen gaan kijken wat het eigenlijk is dat ze zien. Ookal zijn het dezelfde blaadjes, het beeld is heel anders.
Bij de foto met insecten kun je proberen zo dichtibj mogelijk te komen en alleen de insecten scherp te krijgen, en de omgeving wazig. Zo lijken de insecten gigantisch groot en zitten ze vol met details die je normaal gesproken niet ziet. Bij bloemen kun je vanuit een mooie hoek schieten zodat je de meeldraden er mooi op hebt staan. Zo dichtbij dat je je amper nog kunt voorstellen dat het een bloem is.