[FOTO]pretty farmer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pebbles2

[FOTO]pretty farmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 08:16

Hallo,

Mijn eerste fotokunst topic. Ik heb een tijdje geleden een foto shoot gehad met een vriendin.
Zij zit op de mode opleiding en wanneer ze nieuwe kleding stukken heeft gemaakt, maken we altijd een aantal
nieuwe foto's voor haar portfolio.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Kan zeker tips gebruiken. :D

Foto's zijn gemaakt met een Canon 60D en een Canon EF 50mm f/1.8 II lens.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pebbles2 op 25-05-11 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amarach

Re: pretty farmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:24

Ik vind dit een fijn plaatje om naar te kijken.
Om het geheel compleet te maken had ik haad cowboylaarsjes laten dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:28

Foto even zichtbaar gemaakt voor je:

Afbeelding

Ik vind 'm te overbelicht op de hoed en die laarzen zijn werkelijk geen pannetje.

pebbles2

Re: [FOTO]pretty farmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 08:38

Het was nog niet helemaal goed gegaan moesten nog een paar foto's bij komen.
Dankjewel.
Haha ja de laarzen daar was ik ook niet zo weg van. Maar de foto's werden voor haar mode portfolio en ze wou het erg graag zo hebben.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:44

De andere foto's had ik nog niet gezien. Ik vind het een fijn ogend geheel. De witbalans is niet goed maar dat werkt hier juist in je voordeel. Dit beeld toont mij een warme dag.

Bij foto 3 had ik haar gezicht wat beter belicht. Eventueel met een reflectiescherm. Als je een sunlight- of goud scherm gebruikt dan blijft de weerkaatsing ook warm.

Bij foto 4 werkt de witbalans weer niet. Ze krijgt een zonnebank oranje velletje hiervan ;-) Werk je met een grijskaart? Als je die aan je model geeft en daar een foto van maakt dan kun je later je witbalans perfect op orde krijgen. Heb je ook RAW bestanden hiervan?

Maar nogmaals jammer van de laarzen, maar goed je hebt als fotograaf nu helaas niet altijd alles voor het zeggen. Je moet het beste maken van wat je voorgeschoteld krijgt. Dat kom ik helaas zelf maar al te vaak tegen.

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 08:58

Bedankt voor je uitgebreide verhaal.
Ik had een reflectiescherm gebruikt mijn broertje bediende die. Maar het is hem niet overal gelukt om goed het licht te weerkaatsen.

Aan de witbalans is ook gesleuteld. De orginele foto's zijn niet zo orange dat is de nabewerking.
Maar bij 4 is hij inderdaad een beetje te. Heb trouwens niet in RAW geschoten.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:50

Welke kleur had je scherm?

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:10

Hij heeft meerdere kleuren maar ik de goude kant gebruikt.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:15

Heb je ook een sunlight kant? Die zou ik zelf gebruiken. Die geeft een warme reflectie zonder al te geel te worden.

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:18

Wat is de sunlight kant en kan je mij mischien ook vertellen wat een grijskaart is?

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:55

Een sunlightscherm is een licht goudkleurig scherm met een beetje matte afwerking.

Een grijskaart is een kaart die je bij de eerste foto van je serie met je model mee fotografeerd. Aan de hand daarvan kun je je witbalans instellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:09

Amarach, als fotograaf heb je toch wel redelijk wat te zeggen hoor ;)

Ik vind de foto's niet erg intressant om heel eerlijk te zijn. Ik stoor me enorm aan de overbelichte stukken en dat breekt de foto's voor mij eigenlijk totaal.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:30

Courses, niet altijd. Ik fotografeer producten voor fabrikanten en ondernemers. Ik kan een heel beeld hebben bij een bepaalde opstelling maar als je klant het anders wil dan heb ik dat toch te doen. Klant is koning.
Voorbeeld. Een kopje koffie, wat boontjes erachter en misschien een melkkannetje. Ik zou het kopje op de voorgrond goed scherp houden en de boontjes en het kannetje wat vager maar nog goed herkenbaar. De nadruk ligt dan op het product wat we willen verkopen, het kopje koffie.
Echter de klant wilde het hele plaatje duidelijk. Tja het is zijn product.

Als je mode fotografeerd dan heb je niet veel te zeggen over de, soms bizarre, kleding combinaties die de stylistes voor het model uitkiezen. Het zou wat zijn dat ik tegen een styliste van een gerenomeerd blad moet zeggen, sorry maar dat muiltje staat voor geen meter onder die rok.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:31

Dat overbelichte vind ik overigens wel meevallen. Ik kan nog overal doortekening in zien. Er zitten wel te lichte delen in, maar overbelicht vind ik ze niet.

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 16:59

Courses, hoe zou jij de foto's dan interessanter hebben gevonden?
En wat de styling aan gaat. Zij is de ontwerpster en doet de styling. Dit is haar idee van hoe dit er uit moet zien daar ga ik niet over. Zelf zou het niet mijn keuze zijn maar ach als zij vind dat het er zo uit moet zien :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:54

Je had d'r op z'n minst wel tips kunnen geven qua die schoenen vind ik, dan al niet in het 'beter weten' zijnde maar meer in de trant van de foto's.

Amarach, weet je wat ik het leuke eraan vind. Ik zie jou elke keer voorbij komen in topic's met comentaar wat extreem 'binnen het boekje' is, en af en toe heb je er echt dingen tussen staan dat ik mezelf achter de oren krab en me afvraag hoe jij dan in vredesnaam fotografeert. Prima als je voor klanten fotografeert, maareh, 'de beste stuurlui staan aan wal' ;)

TS, ik zou meer gelet hebben op het licht. Moet zeggen dat ik nu ik achter m'n eigen iMac zit de overbelichting tegenover de Windows waar ik vanmiddag op zit mee vind vallen, maar als nog zijn ze me net even een tikkie te licht. De 3de foto, in de schaduw is die denk ik gemaakt?, had van mij WEL weer wat lichter gemogen, nu word ie weer een beetje dof. De 2de foto vind ik niet lekker kijken vanwege de rare uitsnede van het paard. Ik had persoonlijk sowieso ook niet voor dat standpunt gekozen, maar dat is een kwestie van smaak.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:26

@Courses wat wil je hiermee zeggen? Wil je mijn portfolio zien? Mag hoor!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:53

Amarach schreef:
@Courses wat wil je hiermee zeggen? Wil je mijn portfolio zien? Mag hoor!

Daar vraag ik niet om ;)

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:51

Ik vind het mooie foto's, leuke kleding en het paard maakt het plaatje mooi af! :D
De laatste foto vind ik het mooiste :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:59

Fototechnisch gezien vind ik het erg mooie foto's! Mooie zomerse sfeer.
Het broekje wat ze aanheeft zou ik zelf niet aangetrokken hebben.. En op de eerste foto slankt het haar zeker niet af.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:33

Marit schreef:
Fototechnisch gezien vind ik het erg mooie foto's! Mooie zomerse sfeer.
Het broekje wat ze aanheeft zou ik zelf niet aangetrokken hebben.. En op de eerste foto slankt het haar zeker niet af.

Moet dat dan? :)

Ik ga mee met het commentaar dat al gegeven is. Verder wil ik nog zeggen: let op details. Bijvoorbeeld op foto 3 waar het model haar hand op het paard heeft, ik vind de hand niet mooi zo in een vuistvorm. Snap je?

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:13

Bedankt voor de reacties :)
Ik vind het broekje niet storend ze heeft mooie rondingen die mogen best gezien worden.

Veirl, over die vuist heb je helemaal gelijk. Tijdens het fotograferen is dat me niet helemaal opgevallen. :o

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:44

Ik vind het een super mooi plaatje en vind Kam erbij ook heel mooi. :j Vind het plaatje ook heel mooi. Je hebt weer goed werk verricht!