[FOTO] Wijnglas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JNAWA_Nienke

[FOTO] Wijnglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:38

:wave:

Laatst heb ik me eens heerlijk uitgeleeft met een beetje water, een wijnglas en mijn camera natuurlijk! :')
Commentaar is altijd welkom :)
Foto's zijn upgeload met hyves, waardoor de kwaliteit STERK achteruit is gegaan helaas!
Camera: Canon 500D
Lens: Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

En de laatste: 4:

Afbeelding

Sabinee__

Re: [FOTO] Wijnglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:49

Waarom upload je ze niet nogmaals bij bijvoorbeeld imageshack.us?

Ik vind persoonlijk alleen de laatste iets hebben, maar daarvan vind ik het jammer dat het water zo krap uitgesneden is . :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:35

Ik zou ze inderdaad ook nog even ergens anders hebben upgeload :j

Ik vind je fotos allemaal wat te donker.
De 1e en 4e vind ik leuk :j Ze zijn erg fijn om naar te kijken, en absluut niet standaard. :) Ja de eerste en laatste vind ik erg geslaagd :j
Foto 1 zou ik zelf graag nog wat lichter zien. Bij foto 4 vind ik het juist wel een gaaf beeld geven, je belichting. Ik denk dat je bij deze foto juist de 'kracht' weg zou halen als je hem lichter maakt.

De andere twee vind ik een heel stuk minder geslaagd.
Foto twee vind ik te veel scherpte missen, en het onderwerp is een stuk saaier dan de eerste foto. Deze spreekt mij niet aan.
Foto 3 vind ik (sorry) de slechtste uit de reeks. Ik vind het teveel 'een grote plens water', waardoor ik het een erg onrustig beeld vind vormen. Persoonlijk had ik deze foto weggelaten. :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:30

ik ga helemaal mee met Sabine dit keer. Ik vind het ook jammer dat het zo krap uitgesneden is. Zoals captain ookal aangaf foto 3 is te druk. Foto 2 vind ik wel iets dromerigs hebben, al had ik graag het rode wat scherper gezien :)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:31

wouw dit is heel gaaf, jammer dat de kwalieteit minder is :(:)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:13

ik vind eigenlijk alleen de laatste foto geslaagd maar jammer dat er niet meer focus is op enkel het glas en het water, nu zie ik ook zoveel achtergrond. en ik ga met de andere mee, waarom niet uploaden met een andere site?? dit doet zo af aan de kwaliteit en dat is erg jammer...

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:40

De laatste foto spreekt mij het meest aan. Jammer van de krappe uitsnede.
Verder vind ik al je foto's erg donker. Als je de laatste foto nog eens probeerd te maken met een egaal witte achtergrond (let op de schaduwen!) en een rode vloeistof in het glas. Ik denk dat je dan een mooie plaat krijgt!

Vloeistoffen hebben de leuke eigenaardigheid om de achtergrond om te keren. Maak hier eens gebruik van. Zet een tekst op zijn kop achter het wijnglas en zorg dat je de tekst kan lezen in de vloeistof in het glas. Dit geeft een enorm leuk effect.
Je zou bijvoorbeeld het woord "wijn" in een mooi lettertype erachter kunnen zetten.

Bij de tweede foto is het idee erg leuk. Alleen de uitvoering zoals jij hem hebt gedaan werkt niet helemaal. Als je nu bijvoorbeeld spa rood in plaats van water gebruikt had en daar een rode limonade bij had gedaan dan had je een bruisend effect gehad. Dit oogt wat meer spectaculair. Als je daarbij zorgt dat je het glas en de vloeistof heel erg terug koelt dan krijg je een mooi condens laagje aan de buiten kant van je glas. Hier zijn ook zogenaamde props voor te koop maar voor een enkele foto zou ik die niet aanschaffen.

Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. En als je ze nog eens gemaakt hebt wil je ze dan laten zien?

Veel plezier!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:19

Ik vind het netjes gedaan! :j Zeker die laatste.

Vind ze ook lekker inspirerend!