Hoe serieus neem jij (paarden) fotografie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Extra zakcentje verdienen, meer niet.
17 (13%)
Gewoon omdat ik het leuk vind, hoef er ook niets voor en ga er ook niet mee verder later.
36 (28%)
Hobby, als ik later/nu een betaalde baan heb stop ik.
Geen stemmen
Hobby/Beroep, ik wil er parttime mee verder blijven gaan
61 (47%)
Toekomstig Beroep, ik wil er later mijn beroep van maken.
11 (8%)
Beroep, het is mijn beroep (fulltime)
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 128

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 21:15

Ik ben heel benieuwd hoe serieus jullie allemaal bezig zijn met paarden fotografie, er zijn er zo veel die het aanbieden, en ik ben erg benieuwd hoe serieus het word genomen, doen jullie het gewoon voor de lol/hobby? denken wat extra zakgeld te verdienen? of wil je er later echt je job van maken?
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 22-05-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDancer

Re: Hoe serieus neem jij (paarden) fotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:17

Ik doe het voor de hobbie omdat ik niet goed genoeg ben om er geld voor te vragen :P
En het heel erg druk heb... :(

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:17

ik vind het heel leuk als mensen het doen, kan het helaas zelf niet :+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:18

hier nog hobby maar wil er wel me beroep van maken mist mogelijk maar in deze economie is dat gewoon al erg moeilijk helaas

xLoki

Ik vind het leuk om te doen, maar niet fulltime.
Ik hou ervan om het als hobby te doen, en er ook zo nu en dan een zakcentje mee te verdienen, maar ik zie het niet als baan. :)

Rennie89

In de toekomst zou ik er heel graag mijn beroep van maken :D tot die tijd verdien ik afentoe een zakcentje bij :)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:19

Hobby/Beroep, ik wil er parttime mee verder blijven gaan
Tenminste als de markt het toelaat :D

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:20

Het is onderdeel van mijn bedrijfje :j

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:30

Ik zou er zó mijn beroep van willen maken, maar dat is nu gewoon niet haalbaar :n En ik heb al heel leuk werk :j

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:35

Ik heb gekozen voor "Hobby/Beroep, ik wil er parttime mee verder blijven gaan".
Fotografie is een eigenlijk een soort van parttime betaalde hobby voor mij. Maar ik zou er later niet mijn beroep van willen maken. :)

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:41

Ik heb ook gekozen voor 'hobby/beroep' omdat ik het gewoon zó leuk vind om met paarden én fotografie te werken dat ik mezelf er gewoon niet mee zie stoppen, wat ik ook ga doen in de toekomst.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:43

Ik vind het heel leuk en doe zo nu en dan eens een shoot en een wedstrijd en zo wil ik dat ook graag blijven doen :) Niet als beroep maar gewoon voor de hobby dus :)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:47

Ik heb gekozen voor Hobby/Beroep, ik wil er parttime mee verder blijven gaan
Ik combineer het nu al in bijberoep met een voltijdse job, op dit ogenblik wordt deze combi mij écht te druk en het plan is dus wel om in de toekomst minder te werken bij mijn andere job, maar dat zal nog steeds meer als halftijds blijven. :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:18

Ik heb ook gekozen voor Hobby/Beroep. Ik vraag er sinds kort geld voor als mensen specifiek vragen of ik foto's wil komen maken. Maar dit is meer omdat er behoorlijk wat tijd in gaat zitten. Ik doe het normaal gesproken omdat ik het leuk vindt en ik het echt uitdagend vindt om al doende verder te leren en hopelijk ook steeds beter te worden. Ik heb er echt veel plezier in om paarden op de gevoelige plaat vast te leggen zodat er een mooie herinnering ontstaat. En het is leuk om andere mensen een plezier te doen met mooie foto's. Mijn beroep wil ik het niet maken, daar ben ik niet goed genoeg voor, wil je je brood er mee kunnen verdienen moet je echt een talent ervoor bezitten.
Dus wel serieus bezig maar wel voor de hobby.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:41

Toekomstig Beroep, ik wil er later mijn beroep van maken.
Ben nu de opleiding Fotografie aan het doen, dus over 3 jaar heb ik m'n diploma en wil ik graag fulltime fotografe worden. :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:04

Ik heb ook voor de optie parttime gekozen, heb nog niet erg veel shoots gedaan ofzo, omdat ik eerst een wat sterker portfolio wil opbouwen.

Ik vind het heerlijk om te doen, zou ook heel graag fotografie gaan studeren zodra ik klaar ben met de middelbare, maar ik denk dat het inderdaad gewoon níet haalbaar is om daar je vaste baan van te maken waar je van kan leven, je paard onderhouden, eventueel een kindje. Vandaar dus :P

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 08:17

Wat leuk al die verschillende reacties! :D ben nu wel heel nieuwsgierig naar wie er allemaal regelmatig betaalde shoots heeft, ga daar ook maar een poll over maken haha _O-

ik wil er zelf super graag mijn beroep van maken, het liefst paarden en huisdieren en mocht dat gewoon echt niet gaan lukken vanwege gebrek aan markt dan andere onderwerpen in de fotografie zoals bruiloft of natuur.
mocht fotografie in zijn geheel niets worden ga ik voor de design kant :P

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:18

Ik ben wel beroepsfotograaf maar ik fotografeer maar heel af en toe paarden het is niet mijn "main business" zeg maar.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:59

Ik heb ook voor hobby/parttime gekozen :)
Ik fotografeer echt omdat ik het leuk vind en wanneer ik dat leuk vind. En inmiddels heb ik al bij zoveel mensen foto's gemaakt dat ik qua betaalde shoots wel oke zit. Ik vraag niet de hoofdprijs, maar dat is vooral omdat ik gewoon een 'hobbyfotograaf' ben en het leuk wil houden. Mijn foto's zijn dan ook niet te vergelijken (qua kwaliteit en nabewerking) met die van een (bijna)prof :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:33

Inderdaad Lisa, met design is ook leuk! Maar als je van fotografie wil kunnen leven moet je wel écht heel goed zijn en dan modefotografie ofzo, daar valt volgens mij nog wel wat te verdienen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:36

Ik heb altijd mijn Grafisch vormgeven diploma achter de hand. Ik wil dus richting commerciele fotografie gaan zoals mode of reclame. Daar valt nog het meeste uit te halen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:39

Ik fotografeer gewoon omdat ik het leuk vind, en dat zal ik ook wel blijven doen :) niet als werk oid, het moet wel leuk blijven :P

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:50

Ik studeer zelf grafische vormgeving, omdat ik geen mooie (financiële) toekomst zag in fotografie en vind het ook geweldig om met letters te werken :) Ik ben fotografe en vormgeefster om nu tijdens mijn studie rond te komen en heb gelukkig ook genoeg opdrachten. Niet zozeer paardenfotografie, maar wordt wel af en toe gevraagd hiervoor. Dus partime? :P

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:54

Gewoon omdat ik het leuk vind, hoef er ook niets voor en ga er ook niet mee verder later.

Ik vraag geen geld, gewoon omdat ik mijzelf nog niet van vergelijkbare klasse vind met de mensen die er wél serieus geld voor vragen. Ik zal er ook niet mijn beroep van maken, ik vind het heel leuk om te doen, maar wil later voor mijn beroep de filmkant op. Ik heb nu wel regelmatig shoots, maar dit is dan voor bekenden op stal, en vraag er geen geld voor. Ik vind het namelijk leuk om te doen, en het is handig om je vaardigheden te verbeteren. Misschien dat ik ooit wel betaalde shoots ga aanbieden, maar dan wil ik eerst meer ervaring en betere apparatuur hebben :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:39

Ik wil het als hobby houden. Ben niet van plan om de rest van mijn leven fotografe te worden, want dat spreekt mij gewoon niet aan en economisch zou dat niet heel erg veel opleveren. (Tenzij je heel goed bent, maar dat wordt ik nooit).

Ik vind fotograferen gewoon onwijs leuk, en dan is het ook leuk als je er wat aan kan verdienen natuurlijk. Ik bied dus nu ook fotoshoots aan tegen een vergoeding :)