[FOTO] Huwelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[FOTO] Huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:15

Twee weken geleden heb ik voor het eerst foto's gemaakt op een huwelijk. Het was ook de eerste keer dat ik foto's maakte voor iemand anders. Er waren nog twee mensen die foto's namen, wat veel stress wegnam. Foto's nemen van 6u 's ochtends tot 3u 's nachts is vermoeiend maar het was een leerrijke ervaring.
Commentaar en tips zijn zeer welkom.

De voorbereidingen
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

In het stadhuis
6.
Afbeelding

In de kerk
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Het feest
11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

TLNLSDB

Re: [FOTO] Huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:18

foto 9 en 11 geven een heel bijzondere 'kijk'

Mooi gedaan & succes verder!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:20

hmm ja weet t niet zo goed, vind het kleurverschil tussen de verschillende foto's wat jammer, verder zijn de feestfoto's heel onscherp. mag ik vragen met wat voor camera je gefotografeerd hebt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:21

Foto's spreken me niet echt aan om eerlijk te zijn.
Voor mij lijken ze op de foto's die een gast zou nemen.

Ik zou naar spannender composities zoeken, en ook letten op de elegantie van de personen. Belangrijk dat ze genomen worden in de hoek waar de bruid of bruidegom het mooist in uitziet.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:55

Ben het eens dat niet alle foto's even scherp zijn. Vind het wel heel leuk dat je niet alleen 'statige' foto's hebt genomen maar ook veel spontane (die dat de bruidegom achterom kijkt is leuk!) Dat is wel waar veel mensen naar op zoek zijn, wat dat betreft ben je dus op de goede weg!

Fototechnisch kan er nog veel verbetert worden, maarja, het was je eerste bruiloft. Oefening baart kunst!
Wel superfijn dat er nog 2 fotografen waren, ik moet binnenkort in mijn eentje :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:56

Ik vind ze ook niet echt sprekend. Veel foto's zijn net niet (op de juiste plek) scherp en zijn meer leuke kiekjes.
De feestfoto's zijn al helemaal niet scherp, hebben geen mooie kleuren en de bovenste van die 2 heeft voor mij ook geen sprekend onderwerp.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:13

Nummer 9, 10 en 12 springen er voor mij uit, waaronder 12; een hele gave plaat! heel mysterieus lijkt wel, dat komt doordat de personen eigenlijk niet zo blij kijken maar wel zouden moeten doen :D Onscherp (bewegingsonscherpte) is niet altijd erg dus in dit geval.
Nummer 9 en 10 snakken naar nabewerking.

Voor de rest ga ik mee met de andere voor mij.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:30

Ik vind ze niet zo bijzonder. Enkel nummer 5 spreekt me aan. De meeste foto's zijn te donker en hebben veel ruis.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:15

nummer 5 vind ik echt prachtig , gewoon het hele idee ;o

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:14

Ik vind het geen mooie reportage. Als ik dit na mijn huwelijk voorgeschoteld had gekregen was ik diep verdrietig geweest. Er zitten leuke ideeën bij maar de uitvoering is het net niet.

Veel "fotografen" beginnen aan dit soort dingen terwijl de basis niet op orde is. Ik zie veel uitgebeten gezichten, vale kleuren en onscherpte. Dat is jammer. Ga eerst eens aan de slag om dat soort zaken op orde te krijgen.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 11:11

Bedankt voor de vele, snelle reacties :)
Ik fotografeer met een Nikon D70s, de lenzen waren een 18-105 (1:3.5-5.6) en een 35mm (1.8).
Dit zijn slechts 12 foto's en ik heb er natuurlijk veel meer, waaronder uiteraard foto's met familie, in de koets, op de receptie en vele van het bruidspaar. Dit zijn de foto's die ik mooi vind als foto. Het bruidspaar en de familie waren in ieder geval tevreden met mijn foto's.

@Kenyada: De feestfoto's vind ik juist leuk zo. Zoals in mijn vorige topics ook te zien is, heb ik een beetje een eigen stijl. Komt ook denk ik dankzij de fotoclub, waar een onscherpe foto niet per definitie als mislukt wordt gezien. Van het feest heb ik ook foto's die scherp zijn, dankzij de flits, maar daar zit helemaal geen sfeer meer in.

@Patriciavt: Bedankt :) En succes!
Als die andere fotografen er niet waren geweest, had ik het ook nooit gedaan. Ik weet dat ik daar niet goed genoeg ben.

@Goof: Aan de kleuren was niet veel te doen. De belichting bestond uit twee sets van onnozelde lampen in vier kleuren die in het ritme van de muziek aan en uit gingen. Vooral de foto's met gele belichting zijn vreselijk mislukt. Ik heb afgewisseld tussen flitsen en niet flitsen, beter dan dit is niet gelukt. Zelf vind ik de eerste feestfoto net wel leuk omdat de jongen zo dromerig kijkt.

@Amarach: Zoals hierboven al gezegd waren zij gelukkig wel blij met mijn foto's. Dit is uiteraard ook niet de hele reportage.
Mij is altijd gezegd dat ik net wel veel moet uitproberen. Als het mislukt is dat jammer maar het kan ook eens wel lukken. Op welke foto vind je de ideeën slecht uitgevoerd? En welke foto's bedoel je als je "uitgebete gezichten" schrijft?

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:18

Zeker de eerste foto is heel slecht belicht. Veel te hard, daardoor is het gezicht uitgebeten. Bij de andere foto's ben ik ook niet kapot van je belichting.

Als je flitst, flits je dan wel indirect?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:53

Als eerste keer vind ik het zeker niet slecht hoor :) goed dat je met anderen samen hebt gefotografeerd. Ik zie dat je wel oog voor detail hebt. Sfeer vind ik zelf ook belangrijker dan techniek, alhoewel het ook goed is om de technische kant goed te beheersen. Je belichting kan inderdaad beter, er zijn wat foto's die te donker of te licht zijn. Schiet je in RAW? Dan is het met bewerking nog wel wat consistenter te maken. De foto's mogen van mij sowieso wel wat 'frisser' ogen, wat je d.m.v. nabewerking goed kunt doen.

Succes!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:00

Ookami schreef:
@Kenyada: De feestfoto's vind ik juist leuk zo. Zoals in mijn vorige topics ook te zien is, heb ik een beetje een eigen stijl. Komt ook denk ik dankzij de fotoclub, waar een onscherpe foto niet per definitie als mislukt wordt gezien. Van het feest heb ik ook foto's die scherp zijn, dankzij de flits, maar daar zit helemaal geen sfeer meer in.

Met jou kan ik vrienden zijn! :D De laatste is daarom ook in mijn ogen goed gelukt :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:27

Ik vind dat er wel mooie foto's tussenzitten! Ik ben het er mee eens dat wanneer je als huwelijksfotograaf gevraagd wordt om een reportage te doen dit over het algemeen niet geschikte foto's zijn, maar als foto's zelf vind ik ze wel leuk, er spreekt sfeer uit een ik heb het idee dat je inderdaad een beetje met een bepaalde stijl aan het spelen bent. Een soort van onofficiele fotoreportage van het huwelijk :D Foto 2 t/m 6 vind ik erg leuk, net als 8 t/m 12. Wel denk ik dat veel van je foto's erg gebaat zouden zijn bij wat nabewerking. 2 kan wat opgelicht en wat scherper, 3 wat scherper, 4 wat warmer, 6 wat opgelicht en wat scherper, 8 wat warmer, 9 en 10 ook opgelicht en wat scherper, 11 net wat lichter. Dan ziet zo'n serie er opeens al heel anders uit :)