[FOTO] Neefje Storm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

[FOTO] Neefje Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:00

Hallo allemaal,

Vorig weekend heb ik even wat plaatjes geschoten van mijn kleine neefje Storm.
Storm is bijna een half jaar en hij vindt foto's heel interessant.

Foto's zijn gemaakt met een Canon 1000D.

Afbeelding

Afbeelding

Amarach

Re: [FOTO] Neefje Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:35

De huid van het kindje zijn veeeel te licht! Dit geeft geen fijn beeld. De achtergrond had je beter effen wit kunnen houden.
Zijn mooie blauwe kijkers springen er wel uit, maar dat komt ook door de uitgebeten huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:36

Veel te licht naar mijn smaak, waardoor diepte en details volledig wegvallen. Tuurlijk vergroot dat het contrast tussen die prachtige blauwe kijkertjes en de rest van de foto, maar dit is niet op de 'juiste' manier om de ogen eruit te laten springen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:58

Bedankt voor de reacties. :)

Hoe zou ik dit in de toekomst anders kunnen doen? Hoe houd ik dat contrast, zonder dat de foto te licht wordt?

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:05

Probeer te spelen met belichting. Het harde licht wat je nu gebruikt hebt is niet heel geschikt.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 16:47

Klopt, hij lag buiten op een kleedje. De zon was mijn licht. Ik ga ermee aan de slag, dankjewel :)

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:56

Zonlicht is een drama om in te fotograferen. Het is veel te hard licht. Dan kun je beter naar binnen gaan, een raam op het noorden en met een reflexiescherm werken. Dan is het licht al een stuk minder hard. Om het nog zachter te maken zou je vitrage voor het raam kunnen hangen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:16

nee zonlicht is geen drama om mee te fotograferen. je moet alleen weten welke uren je moet benutten.
hou wel rekening met de wintertijd en zomertijd ;)

maar rond 12 uur is de zon gewoon op zijn hardst. ga je rond een uurtje of 4 uur heb je al veel zachter licht.
hier kun je mee spelen

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:24

Het zonlicht waarin zij gefotografeerd heeft is wel een drama.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:11

Zelfs met dat zonnetje kan je nog de mooiste foto's schieten, dus zeker niet gelijk naar binnen hobbelen hoor! Zonde! :D

Maar, de foto's zijn inderdaad net een tikkie te licht. Ik snap waar je heen wilt, maar heb je deze foto's nabewerkt? De witte vlakken hebben op alle twee de foto's een andere kleur(toon). Als je bij de eerste foto de omgeving bijsnijdt, dus alleen het hoofd heb en een stukje deken met details erin, oogt het gelijk een stuk beter (geen storende witte vlakken meer in het beeld). Dan vind ik de belichting wel weer fijn kijken :)

Verder vind ik de blik van Storm iets te droevig ogen voor zo'n frisse foto. Juist donkere tinten zou misschien meer op zijn plaats zijn :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 05:54

Amarach schreef:
Het zonlicht waarin zij gefotografeerd heeft is wel een drama.

hoeft echt niet je kunt het op vele dingen oplossen. bijv. een licht doek spannen zo dat er wel licht door komt maar minder. dan heb je zwakker ligt
je moet samen werken met de zon ;)

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:37

En toch ben ik van mening dat fel zonlicht geen goede lichtbron is :-)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:15

Ik vind de eerst wel heel mooi. Neigt naar het High Key too.
Alle contouren zijn nog zichtbaar en zijn gezichtje heeft een warme zachte tint.

Ik vind hem helemaal top!!! +:)+

2e vind ik de pose niet mooi.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:41

Dit is uitgebeten licht.. Sonde. Ik nem aan dat je in raw schiet? dan kan je het nog wat herstellen. Opsich hoef je niet een ander tijdstip te kiezen ligt eraan wat je wil crieren, maar voor deze foto is zacht licht vereist.

Verder mooie scherpstelling maar qua compositie is dit wat mij betreft wat te centraal. Hoofdje in het midden waardoor de foto niet in evenwicht is vooral bij de 2e foto heb je een leeg vlak aan de linker kant waardoor al het gewicht aan de rechterkant van de foto hangt. Wit is mooi in een foto maar dan moet het een doel hebben het moet net zo veel doen als het onderwerp op de foto zelf.