[FOTO] Reddingspaarden van Ameland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MyNynke

[FOTO] Reddingspaarden van Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:36

:wave:

Ik heb deze foto een tijdje geleden gemaakt en benieuwd wat jullie ervan vinden.

Hij is overbelicht maar dat geeft ook wel een mooie sfeer vind ik. Alleen vind ik de hoofden veel te licht

Afbeelding

door het uploaden is ie wel een klein beetje slechter geworden

Juut

Re: [FOTO] Reddingspaarden van Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:53

Jammer dat hij overbelicht is, want verder vind ik het een mooie foto

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:02

Hij is totaal mislukt naar mijn idee. Hij is gewoon weg verpest door de overbelichting.

Ik denk dat met de juiste belichting en een rustigere achtergrond het een heel andere foto was geworden.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:01

het klinkt heel stom misschien maar iedreen die net of in het beginstaduim zit van fotograferen vind overbelichting mooi. naarmate je verder komt wordt dat minder.
vind hem ook niet mooi bij mijn had ie in de prullenmand gelegen.
maar daarbij jij vind hem mooi.

de compositie is niet echt mooi je mist stukje benen erg jammer is dat

maar bewaar deze foto goed en bekijk een jaartje verder nog eens naar deze foto ben benieuwt wat je er dan zelf van vind

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:18

pinkie87 schreef:
het klinkt heel stom misschien maar iedreen die net of in het beginstaduim zit van fotograferen vind overbelichting mooi. naarmate je verder komt wordt dat minder.
vind hem ook niet mooi bij mijn had ie in de prullenmand gelegen.
maar daarbij jij vind hem mooi.

de compositie is niet echt mooi je mist stukje benen erg jammer is dat

maar bewaar deze foto goed en bekijk een jaartje verder nog eens naar deze foto ben benieuwt wat je er dan zelf van vind

Dat is wel heel kort door de bocht. ;)

Ik vind hem lelijk. Compositie is niet mooi, belichting is dramatisch en dat is voor mij genoeg om hem weg te gooien ;)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:19

SSDesign schreef:
Ik vind hem lelijk. Compositie is niet mooi, belichting is dramatisch en dat is voor mij genoeg om hem weg te gooien ;)

Gewoon bewaren kun je altijd van leren ik vind hem wel leuk daar niet van :O jammer dat de hoofdenwat te licht zijn
maari k heb niet zoveel verstand van fotografie etc. Maar soms zie ik ook reacties van ; wouw wat een geweldige foto
en dan vind ik hem oer saai

maar iniedergeval komt het er op neer ; leer van je fouten :D

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:33

Weggooien zou ik niet doen. Ik gooi zelden werk weg, gewoon om later eens op terug te kunnen kijken. Ik heb veel werk liggen van een behoorlijke tijd geleden waarvan ik nu denk "wat dacht ik toen in godsnaam?!", maar ik gooi het niet weg :-) Altijd leuk om je voortgang bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:35

Nee sorry, in mijn ogen is deze foto gewoon mislukt. Totaal overbelicht, scheef genomen, en een ontzettende rommelige opzet. Ook die 'sfeer' ontgaat me volledig.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:42

Weggooien vind ik wat overdreven. Ik vind hem wel wat hebben. Misschien kan je de overbelichting nog wat bewerken?

MyNynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:47

bedankt voor jullie mening. Het was idd ook een beginners fout (en ik ben nog steeds een groentje en dat blijft voorlopig ook zo wel) Maar ik had ook een hele slechte camera eentje van de aldi en die dag heb alleen witte foto's gemaakt op sommige zie je nog net een schim. en Miracle_ ik heb hem al bewerkt en kan hem alleen nog lichter maken.

dit jaar ga ik proberen om met een goede camrera een soortgelijke foto te maken en dan goed vergelijken.