[FOTO] Thirsty?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

[FOTO] Thirsty?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:13

wegens de verschillende meningen over deze foto ben ik heel benieuwd wat anderen er van vinden!
Ik vind het zelf een wat kunstzinnige foto (voor mijzelf dan) ben normaal van het technische alles moet zo goed mogelijk.
maar nu was ik aan het fotograferen een tijdje terug, en wou ik even wat proberen met tegenlicht,
ik vind het zelf wel een gaaf effect geven, vooral dat water straaltje (hij had net gedronken) vind ik erg schattig.
Afbeelding

Wennii

Re: [FOTO] Thirsty?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:17

Ik vind het persoonlijk een prachtige foto... Ik heb echt totaaaaaal geen verstand van fotografie, dus het is puur op gevoel :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:19

voor mij doet ie het niet, de achtergrond vind ik echt TE overbelicht en het voorbeen wat er nog een heel klein stukje op staat lijkt erg vreemd.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:20

Ik vind het wel een gave foto; alleen die tak rechtsboven in de hoek stoort mij een beetje!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:21

Bedankt voor de reacties! :)

@ Liselot: overbelichte achtergrond is juist de bedoeling met deze tegenlicht foto :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:22

Ik vind hem wel mooi. :j Het straaltje water vind ik echt wat toevoegen. Weet nog niet of ik de tak achter het hoofd wel zo mooi vind..

Mooie blik en compositie vind ik ook mooi. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:25

LisaDijk schreef:
Bedankt voor de reacties! :)

@ Liselot: overbelichte achtergrond is juist de bedoeling met deze tegenlicht foto :)

kan wel de bedoeling zijn, maar dan nog vind ik het niet fijn kijken. Komt misschien ook wel door de lichtere vlekken op de rug en het missen van het contrast op de kont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:35

Qua sfeer vind ik 'm Top Lisa!!

Qua houding zou ik 't paard van voren wat hoger hebben gezet. Want hij staat nu wel erg hoog van achteren.
De elleboog van het voorbeen (rechts voor het paard) staat onder een vrij rare hoek/steekt uit.

Z'n hoofd heeft een prachtige uitstraling.

Ik weet niet wat ik van de sliert water vindt.... Er is verder geen water in beeld, dus kan ik geen "link" vinden om het water te kunnen plaatsen. Heeft in mijn ogen ook niet echt een functie, zo'n sliert water. Dus ik zou 'm persoonlijk weg laten.

En er staat schaduw van de takken op z'n rug.

De tak rechtsboven breekt de achtergrond wel lekker. Maar aan de andere kant vind ik 'm ook ietsje overheersen.

Persoonlijk zou ik zelf zo'n foto niet opnemen in m'n archief of portfolio.
Maar goed, da's mijn blik er op, jij bent de maker dus jij moet natuurlijk uiteindelijk beslissen.

Ik zou 'm denk ik tot de schoft en elleboog afsnijden en er een verticaal portret van maken.
Dan zie je die uitstekende elleboog net niet meer, en ook de te hoge kont is dan weg. Maar de gave uitstraling, sfeer van het licht en de watersliert is er dan nog wel. :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:47

Bedankt voor je reactie femke! :)
over de overbouw en de houding ben ik het met je eens,
het link met het water is inderdaad niet duidelijk, er is wel heel lichtjes water op de achtergrond te zien maar dat is natuurlijk voor bijna niemand duidelijk :+

ik heb nog even wat aan de foto bewerkt en vind hem zelf zo al weer een stuk beter.
een verticaal portret vind ik zelf niet helemaal top worden, ben zelf meer van de liggende :P

voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:52

vind de "na" versie al een stuk fijner om naar te kijken :) Staand portret zou ook wel heel erg mooi uit kunnen pakken, dan heb je wat meer beeldvulling en denk dat de overbelichting dan minder stoort

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:28

Heb je hem bij die 2e wat rechtgetrokken? (kan het moeilijk zien :') ). De 2e kijkt inderdaad veel lekkerder weg.
Even voordat iedereen denkt dat m'n paardje overbouwd is :P hij stond aan de 'oever' dus vandaar dat hij naar beneden stond, kan Lisa niks aan doen verder. Na het rechttrekken vind ik hem erg gaaf, ik denk dat bij een staand portret je toch wat sfeer verliest?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:33

Ik vind de 2e ook beter! :j
Is het een crop? Anders kan je hem misschien nog wat rechter trekken? :)

Sliert water vind ik leuk, maar dat wist je al :))

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:43

De na bewerking kijkt veel aangenamer dan de eerste, bij de eerste had ik zo een 'naaah :/ ' gevoel, maar deze vind ik dan weer wel wat hebben ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:45

Ik vind hem leuk! Al had ik hem zelf ook verticaal gezet, dus de achterhand er afgesneden. Dat vind ik namelijk wat minder mooi.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:23

Ik vind het een gave foto. Houd wel van foto's met tegenlicht. Wel zou ik de sliert uit de mond hebben weg gehaald, die stoort me.