- Ze zijn er weer, én ze maken volop herrie: onze vijverfamilie.

Ik vind ze een heerlijk onderwerp, maar ze zijn zó lastig om goed te belichten met het reflecterende water en hu eigen gladde huid. Mocht iemand daar nog specifieke tips voor weten, dan hoor ik die graag!
Ik wil ook nog graag een paar "actiefoto's", maar ze m'n autofocus kan het gewoon niet bijbenen.
Hier dus een paar stilzittende exemplaren, met als thema 'ogen'. Ik ben blij dat ik met handmatig scherpstellen handiger ben geworden, ik blijf dat superlastig vinden van een relatief grote afstand en als je er maar een tikkeltje naast zit, is de foto ook direct niet meer interessant. 1 - Ooit een glimlachende kikker gezien?
Deze heeft groenere ogen dan zijn huid, dat had ik nog niet eerder gezien.

2- Druk met het maken van nieuwe kikkertjes.

3 - Achteraf gezien had ik bij deze iets meer ruimte aan de onderkant moeten nemen.

4- Tsja, van deze báál ik! De reflectie waar het me om te doen was staat er prima op, maar nu is de kikker zelf deels overbelicht.
Iemand een tip hoe ik dat kan voorkomen?

Deze heeft groenere ogen dan zijn huid, dat had ik nog niet eerder gezien. 
2- Druk met het maken van nieuwe kikkertjes.

3 - Achteraf gezien had ik bij deze iets meer ruimte aan de onderkant moeten nemen.

4- Tsja, van deze báál ik! De reflectie waar het me om te doen was staat er prima op, maar nu is de kikker zelf deels overbelicht.
Iemand een tip hoe ik dat kan voorkomen?