[FOTO] Nature and animals tips gevraagt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

[FOTO] Nature and animals tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 12:17

Ik ben nu denk ik een paar maanden een beetje aan het fotograferen. En ik vind dat het wel aardig lukt. Maar omdat hier op bokt natuurlijk onwijs veel professionele fotograven rond bokken. Wou ik toch even mijn foto`s aan jullie laten zien. Om te kijken wat jullie ervan vinden.
Ik heb een nikon D50 met een 28-105 lens.
Hier dan de foto`s de kwaliteit is wel iets achteruit gegaan door mijnalbum.nl
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

snissje

Re: [FOTO] Nature and animals tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 08:53

Niemand?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:59

Ik vind 4, 5 en 9 erg mooi! vooral 4! :)
Voor de rest vind ik ze een beetje saai. Probeer eens wat andere hoeken uit om je plaatje te schieten!
Mar ik vragen wat je instelling was bij 2 en 3 en die bij het paard? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:15

Als de kwaliteit van je foto’s achteruit gaat door mijnalbum, kun je beter een andere website gebruiken om ze te uploaden.

De eerste paar foto’s vind ik niet zo boeiend.
#1 vind ik gewoon niets uitstralen, ik snap niet zo goed waarom ik naar deze foto zit te kijken.
#2 vind ik slecht belicht. Dit is gewoon een leuke foto van je hond, maar geen fotokunst.
#3 Zelfde verhaal. De belichting klopt niet, je hebt aan 3 kanten stukjes hond eraf gehakt, en de foto is voor iemand die jouw hond niet kent niet boeiend om naar te kijken.
#4 Deze vind ik wel leuk, een mooi sfeerplaatje. Ik zou nog proberen het touw aan de achterkant van de boot eruit te bewerken.
#5 vind ik mooi gedaan, alweer, een mooi sfeerplaatje. Misschien wordt hij nog iets boeiender als je ook iets meer achtergrond meeneemt.
#6 again, leuke foto van je hond, maar geen fotokunst. Ook hier klopt de belichting niet helemaal, je hebt stukjes hond overbelicht, net als stukken achtergrond.
#7 Mooi scherp, mooi dat de bloemen op de achtergrond wat vervagen. Verder is ook deze foto niet zo spannend.
#8 Nou deze vind ik wel gaaf. Persoonlijk zou ik voor een grotere uitsneden hebben gekozen (het hoofd van het meisje helemaal erop, aan de linkerkant valt nu haar schouder eraf, maar hij straalt wel iets uit. Wat is het grote witte vlak rechts bovenin, dat stoort mij nogal?
#9 ik vind het idee erg leuk. Jammer vind ik dat de zon is afgesneden door de dikke tak, dat stoort me een beetje, maar voor de rest vind ik hem mooi.
#10 vind ik wel leuk, maar niet echt kunst. Het is de zon… en verder niets zeg maar.
#11 Mooi moment, mooi paard. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind.
#12 HTK kiekje. De horizon is scheef, en voor de rest heeft de foto weinig uitstraling. Leuke foto om te hebben als het jouw paard is, maar verder…
#13 Deze is wel leuk, jammer van de scheve horizon. Ik zou de groene linten er nog eventjes uit halen.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:04

foto 4 5 en 6 vind ik wel leuk :D
dat met dat bootje vind ik een leuk idee ook gewoon leuke locatie lijkt me wel
foto 5 vind ik ook grappig met dat graan , vind het mooi dat de eerste sprieten nog wel duidelijk zijn en niet dat de eerste sprieten vaag zijn en de laatste goedzichtbaar

foto 6 vind ik gewoon heel leuk ik vind het een mooie foto van je hond, ik vind het gewoon mooi kan niet vertellen waarom :P

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 10:53

Bedankt voor de reacties alleen de paarden foto`s hoorde er eigenlijk niet bij dat was de verkeerd link xD
Maar heel erg bedankt voor de tips en reacties!