[FOTO] Dieren Portret foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Dieren Portret foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:54

Hallo bokkers!
Ik wil nu echt (nog) serieuzer verder gaan.
Nu niet meer een beetje klik klik voor de lol ,maar echt shoots :)

Nu wil ik binnenkort beginnen met (gratis) shoots (gelieve geen comentaar zoals o.a ''door gratis fotografen krijg ik geen betalende klanten meer'' ,want iedereen moet oefenen en het leren :) )
En wil ik dus een paar voorbeelden kunnen tonen :) En ben benieuwd hoe jullie ze vinden :)

Wees lief. Tips mag zeker ,maar alleen afkraken is erg flauw en word dan ook genegeerd ;)
Ik fotografeer (nu nog) met een compact camera ,maar ik spaar voor een Canon 1000d.
Af en toe staat er comentaar onder :+

1. *knip* toch niet ..
2. Afbeelding
Ben ik heel trots op *\o/*
3,. Afbeelding

Blijf lief :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:30

Foto 1(of is het nou 2?) vind ik best mooi , alleen is het jammer dat je het oogwit van het paard ziet ;)

De 2de foto vind ik leuk , alleen vind ik persoonlijk de ton op de achtergrond storend, maar daar kon je misschien niks aan doen :)

Al met al vind ik het nette foto's en voor zover ik kan zien zijn ze goed scherp :)

Elin_

Re: [FOTO] Dieren Portret foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 22:08

Nummer 1 was deze:
Modellenshoot :)
Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:09

Foto 1 vind ik wel oké, is netjes maar niet heel bijzonder. Foto 2 vind ik niks: ik had liever de kop scherp gezien, en de onder- en achtergrond zijn rommelig en somber qua kleur. Foto 3 is ook best oké, maar meer als 'leuke foto van een vriendin' dan 'mooie foto voor een shoot', in mijn beleving. En het overbelichte deel in het haar stoort me een beetje.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:24

Oke ;) Vind het jammer dat ik het gevoel krijg dat het allemaal bagger is ,mar bedankt voor uw reactie ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:56

Ik vind het zeker geen "bagger"....Sommige mensen geven hun mening gewoon ongezouten, en daar leer je het meeste van. De foto van de kat vind ik dan weer een prachtige foto, ondanks de achtergrond. Het hoofd scherp is wat je verwacht, het mag voor mij wel "anders";) Gewoon veel foto's blijven maken en de kritiek opvatten als opbouwend, dan komt het zeker goed;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:05

Nee snap ik ,maar als ik dan zoiets lees probeer ik altijd tips , kritiek en posiitieve dingen eruit te onderscheiden zodat ik dat als soort rijtje in mijn hoofd heb ,maar hier kon ik bijna tot niets positiefs vinden wat ik dus de volgende keer weer als element kan gebruiken ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:43

Leuke avater trouwens;)

Je moet niet vergeten dat smaken natuurlijk ook verschillen. Sommige mensen zien het liefst een technisch uitstekende foto met zo min mogelijk ruis. Maar dan moet je vaak al een studio opbouwen of gaan fotoshoppen. Ikzelf hou meer van het natuurlijke, een storend object "wegshoppen" vind ik niet erg, maar té gekunsteld vind IK niet mooi. Maar dat is MIJN smaak;)

Kom erachter wat JIJ mooi vindt, dat is het belangrijkste.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:52

Whahah ja ik moet al kijken wie wie is :+
Ook leuke avatar :)

Ja idd. Dat pootje scherp en de rest niet vind ik persoonlijk veel mooier in dit geval ,omdat je het 1. niet verwacht 2. het is een keer anders is 3. lijkt het zo raar.. ver is scherp.. en dichtbij onscherp .. = nee ziet er raar uit.
Ik heb zelf die foto van die vriendin op 2 manieren en manier 2 is dat dat haar niet overbelicht is ,maar dat maakt gelijk een sombere indruk...vandaar mijn keuze om deze te plaatsen ipv die.