[FOTO] Fien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lois_

[FOTO] Fien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 13:27

:wave:
Dit is mijn eerste FK topic , en ik twijfelde een beetje om deze foto's te plaatsen.
Ze zijn gemaakt met een Canon EOS 1000D met de 18-55 mm lens.
Bij de eerste vind ik zelf de achtergrond een beetje storend.

1.Afbeelding

2. Ik had zelf een soort van ''studio'' gemaakt met een wit kleed , dus deze vind ik persoonlijk wat beter :)
Afbeelding

De kwaliteit gaat soms helaas wel achteruit door de uploadsite , dus als iemand nog een goede weet? :)
Ik zou graag opbouwende kritiek en tips krijgen! :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:48

Photobucket.com :j

Ik zou voortaan proberen om in het zonnetje te fotograferen, heb namelijk het idee dat er bij de eerste geflitst is. Dat vind ik altijd erg afbreuk doen aan een foto, aangezien het dan een stuk minder warm wordt(flitsen met flits die standaard op de camera zit althans, met mooie, maar helaas dure, flitsapparatuur kan het wel erg mooi zijn). verder is inderdaad de achtergrond niet top, maar dat vind ik bij de 2e ook niet helemaal. De schaduwen in het kleed vind ik wat rommelig lijken, je kunt beter het kleed wat rechter trekken of de cavia wat verder van het kleed afzetten. In de 2e foto mag wat mij betreft ook iets meer kleur. Bij de eerste is dat al een stuk beter :) De 2e foto lijkt ook niet helemaal scherp. Ik denk dat je een aantal van deze dingen dmv bewerken (photoshop, gimp(gratis te downloaden!), photofiltre(ook gratis te downloaden, wel minder uitgebreid)) al een stuk beter kan maken!

Al met al vind ik het voor een eerste keer prima foto's en hoop dat je wat aan mijn tips hebt! :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 13:53

Colorado schreef:
Photobucket.com :j

Ik zou voortaan proberen om in het zonnetje te fotograferen, heb namelijk het idee dat er bij de eerste geflitst is. Dat vind ik altijd erg afbreuk doen aan een foto, aangezien het dan een stuk minder warm wordt(flitsen met flits die standaard op de camera zit althans, met mooie, maar helaas dure, flitsapparatuur kan het wel erg mooi zijn). verder is inderdaad de achtergrond niet top, maar dat vind ik bij de 2e ook niet helemaal. De schaduwen in het kleed vind ik wat rommelig lijken, je kunt beter het kleed wat rechter trekken of de cavia wat verder van het kleed afzetten. In de 2e foto mag wat mij betreft ook iets meer kleur. Bij de eerste is dat al een stuk beter :) De 2e foto lijkt ook niet helemaal scherp. Ik denk dat je een aantal van deze dingen dmv bewerken (photoshop, gimp(gratis te downloaden!), photofiltre(ook gratis te downloaden, wel minder uitgebreid)) al een stuk beter kan maken!

Al met al vind ik het voor een eerste keer prima foto's en hoop dat je wat aan mijn tips hebt! :)

Dankjewel!
Bij de eerste is inderdaad geflitst , dat was de 2de foto die ik maakte met deze camera dus ik was een beetje een het testen.
Ik heb zelf Photofiltre en Gimp , dus ik zal eens kijken wat ik daarmee kan doen.
Photobucket zal ik ook eens proberen.
Ik zal er de eerstvolgende keer op letten en dan plaats ik binnenkort wel weer een topic met (hopelijk) wat betere foto's! :)