[FOTO] Schapen en Haflinger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

[FOTO] Schapen en Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:30

Een week geleden was het supermooi weer dus ik mijn camera gepakt en wat foto's gemaakt. :)
Ik ben een beginnend fotograaf en in het bezit van een Nikon D5000 met 18 - 55 en 55 - 300mm lens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is van harte welkom!

Anoniem

Re: [FOTO] Schapen en Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:32

De bovenste twee tonen op mijn scherm net niet scherp. Jammer, want verder zijn het nette plaatjes.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:34

Ze zijn wel heel scherp. Waarschijnlijk is de kwaliteit door het uploaden weer achteruit gegaan. :s

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:56

Bovenste is wel scherp volgens mij. Alleen de achtergrond niet.
Ik vind het niet hele bijzondere foto's. Ze zijn mooi gemaakt hoor, maar het zijn leuke kiekjes. Meer niet.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:19

Dat de achtergrond niet scherp is was ook de bedoeling =)
Okee, en hoe zou ik ze 'bijzonderder' kunnen maken?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:49

Hmmm dat is lastig te zeggen. Als je dit als fotoshoot aanbied is het gewoon netjes. Maar om het echt kunst te maken moet het een speciale hoek zijn. Handig is om er zelf een soort idee/gedachte in te verwerken. Dat de foto echt iets verteld.

Nu heb je gewoon een leuke foto van een paard en een paar schapen.
Snap je wat ik bedoel?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:54

Jaa ik snap het. De omgeving was ook niet super. En ik was alleen dus er waren weinig momenten waarop mijn pony leuk keek. Ik had niet iemand om mijn pony af te leiden. Ik hoop binnenkort foto's te maken met behulp van iemand anders op een mooie plek en dan heb ik meer tijd om dingen uit te proberen dan dat ik nu had.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:20

De eerste foto is alleen op moederschaap scherpgesteld, daardoor zijn de ukkies niet scherp. :)
2e foto is ook niet scherp, jammer.
3e foto is wel scherp :j

SunnyJazz schreef:
Jaa ik snap het. De omgeving was ook niet super. En ik was alleen dus er waren weinig momenten waarop mijn pony leuk keek. Ik had niet iemand om mijn pony af te leiden. Ik hoop binnenkort foto's te maken met behulp van iemand anders op een mooie plek en dan heb ik meer tijd om dingen uit te proberen dan dat ik nu had.

Bijzondere foto's maken heeft niet alleen met de omgeving te maken. Juist niet.
Zelfs met een saaie, niet sprekende, achtergrond kun je hele gave foto's maken.
Deze foto's zijn leuk, maar ze zijn zo gewoontjes.

Speel eens met composities, contrast, tegenlicht enz. :)

En je fotografeert volgens mij op de auto-stand, of niet?
Zo ja; ga daar ook vooral niet meer mee fotograferen! Een goede fotograaf weet de instellingen zelf.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:21

Nee ik fotografeer niet met de auto-stand ;) Wel fotografeerde ik op dat moment met verschillende standen die er al op zitten omdat ik niet in een half uur tijd zonder begeleiding vanalles uit kan proberen. Zaterdag heb ik een fotoshoot en dan kan ik vanalles uit gaan proberen omdat we alle tijd hebben en ik de pony niet zelf in een leuke houding moet zetten terwijl ik ook nog aan het fotograferen ben. Dat was toen het probleem ;) Ik ben nog heel erg aan het uitvogelen wat er allemaal op mijn camera zit. Zo ontdekte ik een paar dagen geleden een knop waarmee je heel snel achter elkaar foto's kan maken. En een knop die te maken heeft met het scherp stellen.
Ik open waarschijnlijk een topic met de foto's van aankomende zaterdag. Vanavond ga ik overigens foto's van mijn pony's met zonsondergang maken. Ik ga me dan even puur richten op de kwaliteit van de foto dus de belichting etc etc. Hoe m'n pony's er op dat moment op staan maakt dan even niet uit :P Nu nog hopen dat de zon vandaag gaat schijnen :O
Ik zie trouwens nu pas dat het moederschaap scherper is dan de lammetjes.
Gelukkig komt er nog een zomer lang waarin ik foto's van de schapen kan maken :)
Bedankt voor je commentaar!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:52

Bij de eerste foto is het jammer dat het linker lammetje staat te plassen.
Het moment van de tweede foto is mooi, maar de foto zou mooier zijn wanneer er wat meer ruimte om het paard heen zat (en dan vooral links, omdat het paard daar heen loopt, en boven)
De derde vind ik wel netjes, niet bijzonder.
(wel ontzettend gaaf paard zeg!)

Verder denk ik dat het mooi is om met een groter diafragma (= kleiner getal) te fotograferen, zodat de achtergrond nog onscherper wordt.