[FOTO] Mondriaan facepaint

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

speedylover

[FOTO] Mondriaan facepaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:41

Hallo Bokkers!

Deze foto's zijn net al eerder gepost door het model op de foto's. Hier kwam commentaar op dat de foto's niet gepost mogen worden, tenzij jij de foto's gemaakt hebt. Vandaar dat ik dit topic open, en kan er op die andere een slotje!

De fotoshoot is ontstaan doordat ik een opdracht kreeg op school. Bij deze opdracht moesten wij een eerbetoon maken aan een groot kunstenaar. Hiervoor koos ik Mondriaan. Mijn zijn abstrate kunst inpsireert hij mij, door de waarheid en werkelijke gevoelens te verstoppen achter een abstract beeld. Mijn idee was nu om deze gevoelens naar voren te laten komen, en zijn werk weer tot leven te laten brengen, door middel van bodypaint.

Het schilderij is niet exact hetzelfde overgenomen, maar in de stijl en kleuren van. Het is gebleven bij enkel portretfotografie, omdat het schilderij wat ik heb gebruikt als inspiratiebron, vierkant is.

Ik heb enkel mijn Canon EOS 1000D met 50mm/f1.8II Objectief gebruikt. Geen externe flitsers of iets dergelijks.
De visagie heb ik ook zelf gedaan! Dit kostte mij in totaal 2 uur ( een een paar minuutjes ).

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden!
Het was mijn eerste echte fotoshoot met een menselijk model, en sinds dit ook haar eerste fotoshoot was, vind ik dat ze het top heeft gedaan!
Het model in de foto's zit ook op bokt.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=178889
Naam van het model: Daniëlle, en tevens mijn beste vriendin!

em_papillon

Re: [FOTO] Mondriaan facepaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:52

Foto 2 en 5 zijn heeeel mooi! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:54

Ik vind het mooie foto's! Mooie schmink. :j Ze heeft alleen een beetje droge lippen? Of lijkt dat zo?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:57

En de haarband vind ik jammer blijven ..

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:57

Sodeletuut schreef:
Ik vind het mooie foto's! Mooie schmink. :j Ze heeft alleen een beetje droge lippen? Of lijkt dat zo?

En dat lijkt zo, dat komt door die schmink. Die schmink die werd aardig hard waardoor haar hele gezicht strak stond :P
Vind zelf dat effect juist gaaf bij de lippen! Want je ziet alles mooi in detail.

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:59

em_papillon schreef:
En de haarband vind ik jammer blijven ..

Haha ja de haarband is gebruikt om de oren en haarlijn te bedekken. Anders kwam het er super lelijk uit te zien als ik tot de haarlijn door moet schminken, en anders moesten we ook de oren helemaal vol schminken :P Vandaar de haarband als oplossing!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:01

Vind foto 6 juist heel heftig. Alleen het stuk huid bij de kin wat dan weer shminck mist maakt het weer "niet af" dat is wel echt heel jammer, want verder spreekt hij aan.

Verder is het een leuk idee, misschien het haar de volgende keer nog wat meer wegwerken want de haarband stoort wel wat (of helemaal wit spuiten met lak :+ )
Maar zeker goed gedaan als het de eerste keer was!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:02

em_papillon schreef:
Foto 2 en 5 zijn heeeel mooi! :)

Dat wilde ik nou ook zeggen! Die twee foto's springen er echt uit.
Daar komt die rode lijn op de schouders ook zo mooi uit,

De andere foto's vind ik minder sterk.
haarband vind ik ook wat afleiden, maar ik zie nu je reactie al, denk dat met de oren ook wel gaaf was
miss had je toch wel door moeten schilderen en kleine zwarte haarband moeten gebruiken?
en haar haren miss wat donkerder maken? soms komt haar staart ook een beetje gek in beeld :P

Denk dat het allemaal om het even is hoor, vind ze zo ook wel wat hebben.

Ben benieuwd naar je beoordeling! Succes:)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:40

Yeeehh positieve reacties. Ik ben het model en vond het een leuke eerste opdracht.
En dat terwijl ik ziek brak was haha..
Ik ben blij met de foto´s..
En als Carola een onvoldoende heeft zou ik naar school gaan en vertellen hoeveel werk ze erin heeft gestopt
en dat het niet makkelijk is om op een levend, dus bewegend iets te painten en dan ook nog moet kunnen fotograferen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:42

om de 1 of andere reden spreken ze me niet aan.... weet niet op welk diafragma je hebt geschoten maar ze ogen voor mij niet echt scherp. Daarbij stoor ik me soms een beetje aan de uitsnede;s en de schaduwen. Schaduwen kunnen heel leuk zijn, maar dan mogen ze van mij wel wat harder zijn. nu lijkt het een belichtingsfoutje :+

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:53

Ik heb dan ook geen gebruik gemaakt van externe belichting, het enige waar ik het mee moest doen was met het licht wat door mijn raam naar binnen scheen.
En klopt, bij sommigen konden de ogen scherper, het was pas mijn eerste fotoshoot met een menselijk model.
Bedankt voor je reactie!

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 15:56

Diafragma en sluitertijd heb ik niet zelf ingesteld dit keer. Heb alles op automatisch gezet, omdat ik nog bezig ben met alles uitzoeken, hoe het allemaal werkt. Ik snap het nog niet helemaal door en door :P Ik fotografeer nu sinds eind december 2010 pas, en heb half februari en heel maart de camera niet aangeraakt ( wegens tijdgebrek ) .
Ach, voor een schoolopdrachtje voor voortgezet onderwijs.. het moet kunnen :P

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:21

Lolleke schreef:
Vind foto 6 juist heel heftig. Alleen het stuk huid bij de kin wat dan weer shminck mist maakt het weer "niet af" dat is wel echt heel jammer, want verder spreekt hij aan.

Mee eens :j Erg sterke foto, maar oh zo zonde van dat onaffe stukje.
Maar mooie reeks voor een eerste keer +:)+

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:14

Ik moet zeggen... Nee..
Puur omdat dit eh, best wel na-ge aapt is van een hele goede fotograaf..

Misschien niet eerlijk, maar omdat het is zoals het is, ga ik het vergelijken. De schmink is er echt netjes op gezet en die haarband vind ik behoorlijk storen.

Mis ook wel de expressie in het gezicht van het model, dit mag veel krachtiger. Nu gaat mijn aandacht naar de haarband..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:40

Ontzettend jammer van de haarband!

De laatste foto is echt een topper!

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:10

Frozenstar schreef:
Ik moet zeggen... Nee..

Misschien niet eerlijk, maar omdat het is zoals het is, ga ik het vergelijken. De schmink is er echt netjes op gezet en die haarband vind ik behoorlijk storen.

Mis ook wel de expressie in het gezicht van het model, dit mag veel krachtiger. Nu gaat mijn aandacht naar de haarband..

Ik ben het model op de foto.
Ik had nog nooit gedaan en nog nooit een 'shoot' gehad. Daarom konden we ook niet verwachten dat ik gelijk top zou zijn!
De mening over de haarband verschilt per persoon. Het staat misschien wel minder mooi/professioneel maar het was maar een middelbare schoolopdracht..
Volgens mij wist de fotografe en ik zelf ook niet die goede fotograaf die dit heeft gedaan.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:11

_Tien_ schreef:
Lolleke schreef:

Mee eens :j Erg sterke foto, maar oh zo zonde van dat onaffe stukje.
Maar mooie reeks voor een eerste keer +:)+

Ja is jammer.. Maar dank je voor positieve reacties
ik als model ben ook zeker blij met het eerste resultaat. Wanneer we er meer tijd en energie in wilde steken was het waarschijnlijk veel beter afgewerkt etc.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:17

xxDanielleee schreef:
Frozenstar schreef:
Ik moet zeggen... Nee..

Ik ben het model op de foto.
Ik had nog nooit gedaan en nog nooit een 'shoot' gehad. Daarom konden we ook niet verwachten dat ik gelijk top zou zijn!
De mening over de haarband verschilt per persoon. Het staat misschien wel minder mooi/professioneel maar het was maar een middelbare schoolopdracht..
Volgens mij wist de fotografe en ik zelf ook niet die goede fotograaf die dit heeft gedaan.

Ik zeg ook nergens dat ik verwacht dat het top zou zijn, dit is FK, dus ik geef mijn commentaar er op :)

Maarja, als het 'maar' een middelbare school opdracht is en dit wordt nu als excuus gebruikt, zet ze dan ook niet FK neer ;)

De haarband (de naad) zit ook niet recht..

Dit is overigens die andere fotograaf: http://photoplace.nl/fotografenfoto/frdoorhof%20(2).jpg

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:50

Ik vind het erg leuk!
Dat iemand anders dit idee al eerder heeft gebruikt maakt mij persoonlijk niks uit :)
Wel had ik gekozen voor een andere lichtinval. Doordat het licht nu van rechts komt, valt het (voor ons) linker oog weg, mede doordat deze al heel donker geschminkt is..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:11

http://photoplace.nl/fotografenfoto/frdoorhof%20(2).jpg
:oo Frozenstar dat had ik nog nooit gezien! Heel gaaf :~

Ik heb er persoonlijk weinig moeite mee als mensen iets nadoen of met hetzelfde idee komen. Oefening baart kunst en iedereen heeft hun eigen creativiteit op een gegeven moment :). Maargoed *hopt terug naar de foto's*

Alleen de laatste vind ik wat hebben maar dan meer omdat er daar een mooie scherpte ligt.
Probeer volgende keer je model verder bij de achtergrond vandaag te halen waardoor je je model er meer uit laat springen en meer diepte gaat creëren. Probeer ook een effen stuk muur te vinden waar niet stukken uit zijn of als je dat kunt het naderhand weg te halen :).

Ik vind de haarband persoonlijk ook zeer storend. Zelf make-up doen is geen probleem alleen probeer wel te blijven kijken naar je foto. Hou je lijnen strak in je make-up (zwarte lijnen en rond de ogen) en je wit ook echt wit en niet half wit met zichtbare vegen. Ik had je zwarte vlak aan de lichtkant gehouden en je geel niet aan je lichtkant of in het zachte licht waar het mooi wegvaagt.

Het idee is tof probeer goed op je details te letten :D

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:16

Bedankt voor alle reacties!

En over dat na-apen, na-apen is wanneer je toch op de hoogte bent dat een ander dit heeft gedaan? Ik heb zelfs nog over gezocht of anderen dit hebben gedaan, en heb niks gevonden. ( ja 1tje bij fullbody paint, waarbij het gezicht NIET gedaan was ) Ik heb dit idee zelf bedacht, in de les op school en zelf het hele idee uitgewerkt, en ik had dus geen idee dat een ander ook zoiets had gedaan.

Maar als je gaat kijken naar wat anderen al eens gedaan hebben, is niks meer origineel, het is de 21ste eeuw en alles is intussen al eens gedaan :P
Toch bedankt voor de reactie, ik ben blij dat het bij de anderen niet stoort dat dit al eens gedaan is!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:03

Niet zo zwaar aan tillen hoor.. :(:)

Ik merk alleen dat ik daarom extra kritisch ben op de foto. Omdat ik al een betere versie in mijn hoofd heb.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:12

begrijpelijk!
Maar hoogst waarschijnlijk had die fotograaf en-of painter veel meer ervaring!
Logisch dat als je al een beeld hebt dat je een bepaald beeld erbij hebt!
Ik ben trots op mijn vriendinnetje dat ze voor de eerste keer al zover is gekomen.
We willen daarom ook wel elke feedback krijgen als we er maar wat mee kunnen.
Ik kan alleen zeggen dat het alleen maar vooruit kan! Ik als model moet nog veel oefenen in mijn houding en uitstraling.. en Carola kan haarzelf ook alleen nog maar verbeteren!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:53

ik vind foto 2 en 4 heel gaaf, het abstracte van Mondriaan met die super krachtige blik van je model :j dat is zeer zeker mijn favoriet
Ik vind de haarband niet heel storend. je zou de haarband ook als omlijsting van het schilderij kunnen zien :j

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:51

Mocht je ooit nog een keer opnieuw zo'n shoot zou willen doen, zou ik een badmuts aanraden om haren e.d. weg te werken. Deze kun je ook gewoon mee schminken.

Vind de foto's erg leuk geworden, vooral 2 en 6 vind ik wel krachtig.
Alleen een puntje van kritiek, mondriaan gebruikte altijd geometrische vormen, strak omlijst.
Jouw lijnen zijn meer organisch geworden, iets wat dus niet echt overeenkomt met het schilderij.
Maar desalniettemin vind ik het knap geschminkt :).