[FOTO] Goudlokje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Goudlokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:44

T werd weer eens tijd voor wat fotootjes van mijn kant!
Dit keer niet mijn gewoonlijke modelletjes, maar een ander modelletje, Hannah.

Hannah was in het begin een beetje verlegen maar na een tijdje ging het steeds beter :j
Ze is zo fotogeniek!

#1. Inkomertje
Afbeelding

#2. Kiekeboe
Afbeelding

#3a. Deze twee waren twee moment opnames na elkaar.
Afbeelding

#3b.
Afbeelding

#4. Mijn favo
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6. En toen gingen we naar een andere locatie
Afbeelding

#7. Binnen portretjes
Afbeelding

#8.
Afbeelding

Ik merk nu dat ik sommige foto's wat groter heb opgeslagen als anderen haha :Y)
Ohja je moet dit niet echt als een reeks zien, niet iedere foto is namelijk op dezelfde locatie gemaakt en niet hetzelfde nabewerkt. :j

Groetjes! :wave:

Natalie1993

Re: [FOTO] Goudlokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:35

Wauw, die 4! Heb het je al zo vaak gezegd, maar je hebt zo'n geweldige stijl! :D
#8 vind ik ook erg mooi, leuk modelletje is dit ook!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:52

Foto 4 echt geweldig, fijne kleuren en serrie weer!

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:48

Fijne foto's om naar te kijken!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 17:05

Bedankt, t was nog moeilijk om deze selectie te maken, ik vond er nog zoveel leuk! :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:53

Wat een geweldig modelletje :D Wauw!
Zoals altijd weer prachtige foto's, de nabewerking doet heel veel met de sfeer, top!

Persoonlijk vind ik #4 een beetje raar kijken.
Ik had liever nog wat meer van haar lichaam/de tak gezien.

Maar verder, zoals altijd: +:)+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:16

Hmm.. ik heb veel beter werk van je gezien :j
Ik vind ze vrij grijs/grauw.
Foto 4 en 5 zijn de enigen die er voor mij echt uitspringen. Hoewel ik 4 toch het liefst een kwartslag gedraaid zie. De overige foto's vind ik qua compositie wat standaard en niet zo spannend.
Wel mooi om te zien hoe herkenbaar jouw foto's elke keer zijn met uitzondering van foto 7.
En dit vind ik persoonlijk dan ook direct de minste foto. De manier waarop je met licht/kleur omgaat vind ik over het algemeen erg goed, maar ondertussen word ik wel nieuwsgierig wat je nog meer in huis hebt..

Ik ben benieuwd naar je volgende foto's! :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 22:47

Hm nee ik ben het niet echt met je eens. Natuurlijk vind ik het fijn dat je commentaar geeft, maar ik zou er graag een reactie op geven.
Ik ben benieuwd wat jij bedoeld met "grauwe" foto's? Op mijn beeldscherm varieren de kleuren namelijk van geel/oranje/bruin naar groen en blauwtinten :Y)
Over de composities.. die zijn volgens mij niet standaard. Ik vraag me af hoe een fotograaf een kind in de natuur op "spannende" composities wil fotograferen waarbij het ook nog eens natuurlijke foto's moeten lijken. Dat vraag ik me dus echt af, wat jij bedoeld met saai. Het is niet onaardig bedoeld ofzo maar het voelt gewoon nogal raar als er zulk commentaar wordt geschreven waarbij ik dan denk: Ja hoe willen ze het dán hebben? Welke standpunten, welke composities zijn dan wél spannend? En ik geloof dat ik op die vragen ook geen concreet antwoord kan krijgen.

Ook was ik nieuwsgierig wat je van mij verwacht. Deze soort foto's is mijn stijl, dit is hoe ik fotografeer. Ik snap best dat mensen andere onderwerpen spannender vinden, maar kinderfotografie is gewoon mijn ding. Dit is waar ik me fijn bij voel, en als ik dan te horen krijg "wat heb je nog meer in huis" dan voelt dat dubbel. Ik wil mezelf niet verantwoorden over hoe en wat ik fotografeer, ik ontwikkel mezelf wel. T komt allemaal wel :D
Misschien plaatst ik de volgende keer wel weer hele andere foto's. Blijvend in mijn eigen stijl, dat wel. Misschien ben je dan wel aangenaam verrast. Ik zou zeggen; heb nog even geduld en je zult vanzelf zien waar ik mee aankom de komende tijd :j

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:55

Die 2e en degene bij het water vind ik echt waanzinnig mooi +:)+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:37

Loontje_ schreef:
Hm nee ik ben het niet echt met je eens. Natuurlijk vind ik het fijn dat je commentaar geeft, maar ik zou er graag een reactie op geven.
Ik ben benieuwd wat jij bedoeld met "grauwe" foto's? Op mijn beeldscherm varieren de kleuren namelijk van geel/oranje/bruin naar groen en blauwtinten :Y)
Over de composities.. die zijn volgens mij niet standaard. Ik vraag me af hoe een fotograaf een kind in de natuur op "spannende" composities wil fotograferen waarbij het ook nog eens natuurlijke foto's moeten lijken. Dat vraag ik me dus echt af, wat jij bedoeld met saai. Het is niet onaardig bedoeld ofzo maar het voelt gewoon nogal raar als er zulk commentaar wordt geschreven waarbij ik dan denk: Ja hoe willen ze het dán hebben? Welke standpunten, welke composities zijn dan wél spannend? En ik geloof dat ik op die vragen ook geen concreet antwoord kan krijgen.

Ook was ik nieuwsgierig wat je van mij verwacht. Deze soort foto's is mijn stijl, dit is hoe ik fotografeer. Ik snap best dat mensen andere onderwerpen spannender vinden, maar kinderfotografie is gewoon mijn ding. Dit is waar ik me fijn bij voel, en als ik dan te horen krijg "wat heb je nog meer in huis" dan voelt dat dubbel. Ik wil mezelf niet verantwoorden over hoe en wat ik fotografeer, ik ontwikkel mezelf wel. T komt allemaal wel :D
Misschien plaatst ik de volgende keer wel weer hele andere foto's. Blijvend in mijn eigen stijl, dat wel. Misschien ben je dan wel aangenaam verrast. Ik zou zeggen; heb nog even geduld en je zult vanzelf zien waar ik mee aankom de komende tijd :j

Haha. Je mag het niet met me eens zijn hoor. Het blijft toch ook een kwestie van smaak.

Wat ik bedoel met grauw is dat ik de kleuren vrij vlak vind. Dit geldt vooral voor de eerste 4 foto's. Bij de foto's waarvan ik aangaf dat ik ze het mooist vind, is er meer een uitgesproken tint zichtbaar. Foto 4 is bijvoorbeeld wat warmer en foto 5 heeft het mooie groen van het mos wat van achter naar voren loopt, waardoor je model er mooi uit naar voren komt.

Op de vraag welke composities wel spannend/intrigerend zijn, kan ik je inderdaad geen concreet antwoord geven. Elke compositie kan op zich prima zijn, maar de ene pakt je net wat meer dan de andere. Zo vind ik foto 4 prachtig, met het dynamische van het haar erin, terwijl ik de composities in 2 en 3a/3b standaard vind. Ze geven me niks waardoor ik wil blijven kijken. En of een compositie wel of niet goed uitpakt, kan je niet altijd van tevoren zeggen. Daarom plaats je je foto's toch ook? Om te kijken wat het met mensen doet, of je ze weet te pakken. Willen mensen blijven kijken? Denkt men: 'Ja. Dit is mooi werk.' En zoals ik eerder al noemde is dit zo subjectief als het maar zijn kan. Natuurlijk kan jij en de rest op bokt het niet met mij eens zijn, maar dit is hoe ik het ervaar en met die feedback mag jij doen wat je wilt.

Verder meen ik absoluut niet dat jij je hoeft te verantwoorden over je fotografie en ik geloof heus dat je je verder gaat ontwikkelen. Maar, en juist omdat je ze op een forum plaatst, mag ik hier wel mijn commentaar op leveren. Of je dat naast je neerlegt of er wat mee doet, is jouw eigen keuze. Je hoeft echt mijn commentaar niet te weerleggen.
Daarnaast heb ik niks tegen kinderfotografie, integendeel. Het kunnen, en dat laat jij ook keer op keer zien, prachtige plaatjes worden. Maar je stijl is niet hetzelfde als het onderwerp wat je fotografeert. Dit zijn twee volstrekt andere dingen. Waar ik dus nieuwsgierig naar ben is: hoe ga jij met andere onderwerpen om en hoe gaan we jouw stijl daarin naar voren zien komen? En als jij je fijn voelt bij kinderfotografie in deze stijl, moet je het daar vooral bij houden. Daar wil ik je ook absoluut niet in weerhouden of iets dergelijks, maar ik ben gewoon benieuwd hoe je andere onderwerpen zult aanpakken. Want het is absoluut duidelijk dat dit echt jouw ding is en dat je hier goed in bent.

Voor zoverre mijn aanvullende uitleg. Voor meer, roept u maar! :+

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 10:56

Hahaha super :D Ja nee bedankt nu snap ik wat je bedoelde :j
Soms plaatsen mensen reacties (niet op bokt maar op andere (fotografie) sites/fora) die er gewoon op uit zijn
om andermans werk te bekritiseren en dan weten ze vaak nieteens waar ze het over hebben, zoooo irritant. :Y)
Maar ja, ik snap nu wel wat je bedoelt.
Het lijkt me ook weleens leuk om volwassen meiden te fotograferen, ook eens op een andere locatie. Hier in Drenthe heb je niet zoveel keus en is de locatie bos bos en nog eens bos haha. Studio fotografie wil ik gaan doen met mijn nieuwe camera, als die ooit komt. Tijdje terug had ik op bokt geroepen: "jaaa ik krijg binnenkort mijn nieuwe camera!" maar dat is er gewoon niet van gekomen :} Studie, paarden, hooi voor het winter, noem maar op :P
Ik denk dat ik nu ook niet echt nieuwe dingen "durf" aan te pakken met deze camera. Ze zeggen wel; tis niet de camera die voor een goede foto zorgt maar de persoon erachter. Dat weet ik ook wel maar toch, ik merk steeds vaker belemmeringen met mijn cameraatje die ik niet zou hebben met een slr. Vooral binnen en studiofotografie kan ik echt niet doen met deze camera. xD

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:19

Haha. Fijn dat het duidelijk is in ieder geval.
Het was echt absoluut niet m'n bedoeling om je af te vallen. Puur opbouwende kritiek. :)
Ik ken het geval van beperkende camera. Ik ben momenteel ook aan het sparen voor een spiegelreflex.
Toch net dat beetje extra :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:40

Ik vind jouw werk echt top! Super mooi model ook, ze lijkt wel zo uit een sprookje te komen!

1 puntje: Bij foto 5 lijkt het net of ze een énorme voet heeft, doordat die stok er voor ligt, jammer, want mijn oog word daar automatisch heen getrokken, maar ik denk dat dat meer aan mij ligt dan aan de foto O:)

Verder echt weer een geslaagde serie :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:19

Wat een leuk model zeg! Prachtige haren zeg..

Ik vind het mooie foto's, 4 is mijn favo :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:23

Wauw vet! Ik vind jou style zooo vet!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 02:16

5 en 8 kunnen zo de bladen in fantastisch!!!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:53

Loontje_ schreef:
Hahaha super :D Ja nee bedankt nu snap ik wat je bedoelde :j
Soms plaatsen mensen reacties (niet op bokt maar op andere (fotografie) sites/fora) die er gewoon op uit zijn
om andermans werk te bekritiseren en dan weten ze vaak nieteens waar ze het over hebben, zoooo irritant. :Y)
Maar ja, ik snap nu wel wat je bedoelt.
Het lijkt me ook weleens leuk om volwassen meiden te fotograferen, ook eens op een andere locatie. Hier in Drenthe heb je niet zoveel keus en is de locatie bos bos en nog eens bos haha. Studio fotografie wil ik gaan doen met mijn nieuwe camera, als die ooit komt. Tijdje terug had ik op bokt geroepen: "jaaa ik krijg binnenkort mijn nieuwe camera!" maar dat is er gewoon niet van gekomen :} Studie, paarden, hooi voor het winter, noem maar op :P
Ik denk dat ik nu ook niet echt nieuwe dingen "durf" aan te pakken met deze camera. Ze zeggen wel; tis niet de camera die voor een goede foto zorgt maar de persoon erachter. Dat weet ik ook wel maar toch, ik merk steeds vaker belemmeringen met mijn cameraatje die ik niet zou hebben met een slr. Vooral binnen en studiofotografie kan ik echt niet doen met deze camera. xD

Als een echte fan kijk ik natuurlijk regelmatig op je deviantart-account, en ik moet zeggen dat je daar vind ik ook een heleboel mooie binnenfoto's op hebt staan hoor! Ik denk dat je jezelf misschien een beetje onderschat :D
Zo slecht doe je het nog helemaal niet met je cameraatje hoor, al is het geen spiegelreflex. Ik zie hier op fotokunst soms foto's voorbijkomen gemaakt met knetterdure camera's, die ik lang niet zo mooi vind als jouw foto's ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:16

Wow super mooi zeg!!
Wat voor instellingen heb je gebruikt bij de buiten foto's? Of zijn ze nabewerkt? :)

En die foto 4.. ligt ze nou op de grond? Of hang haar haar aan de boom? :P Of waaide het hard ? :+

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:24

Prachtige foto's, supermooi modelletje! :):)
En inderdaad foto 4, práchtig gewoon! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 07:59

Foto 4 vind ik echt prachtig!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:52

Blijf echt je stijl heeeeeeeeeeel gaaf vinden!
Wat voor een camera heb je?
En wat doe je allemaal met nabewerking etc?
4 en 5 zijn favoriet, leuk spontaan meisje ook!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:30

Wauw, als dit mijn kindje was, had ik foto 5 ECHT in een lijstje gedaan, heel mooi.
Ik blijf je stijl ontzettend mooi vinden, ga zo door ! :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 11:20

Tutti_Frutti schreef:
Blijf echt je stijl heeeeeeeeeeel gaaf vinden!
Wat voor een camera heb je?
En wat doe je allemaal met nabewerking etc?
4 en 5 zijn favoriet, leuk spontaan meisje ook!

Bedankt voor de reacties. :j

De camera die ik gebruik is de Panasonic Lumix DMC fz-5. Nabewerking doe ik met Photoshop in combinatie met Paint Shop Pro.
Niet elke foto bewerk ik hetzelfde, maar het komt neer om het bewerken van de foto in verschillende kleurtinten, die zet ik dan vervolgens over elkaar heen (vooral de tinten bruin, oranje, rood en geel). Verder gooi ik in het begin heel vaak de saturation omlaag ;)

Oh en foto 4: Ze ligt op een boomtak met haar haar naar beneden, ik heb die foto gekanteld haha :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:21

vind 4 echt geweldig! en 5 ook echt mooi!
1 is beetje jammer van de ogen

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:05

wauw, wat een fotogeniek meisje!
foto 4 vind ik echt geweldig, mooie sfeer, fijne compo, fijne kleuren. :j